לדלג לתוכן

כיסופים (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
כיסופים
בימוי קרן נחמד
הופק בידי מיקי רבינוביץ, אור ויונטה, אביטל יוספי
תסריט קרן נחמד, יהונתן בר אילן, הדר ארזי
עריכה סהר ויזל
שחקנים ראשיים סוול אריאל אור
עפר גרינברג
יהונתן וילוז'ני
אדם גבאי
מילי עשת
ארז עובד
ליר כץ
תמיר גינזבורג
מוזיקה מיכאל כהן, שוזין
צילום רם שוויקי
מדינה ישראל ישראלישראל
חברת הפקה לייט סטרים
חברה מפיצה סרטי יונייטד קינג
הקרנת בכורה 18 ביולי 2024
משך הקרנה 89 דקות
שפת הסרט עברית
אנגלית
גרמנית
דף הסרט ב־IMDb

כיסופים הוא סרט דרמה ישראלי אשר יצא לאקרנים ביולי 2024. הסרט בוים על ידי קרן נחמד ונכתב על ידי קרן נחמד, יהונתן בר אילן והדר ארזי.

הסרט עוקב אחר קבוצת צעירים המשרתים במסגרת גרעין נח"ל בקיבוץ כיסופים בסוף שנות ה-70.

העלילה מתרחשת בקיבוץ כיסופים שבעוטף עזה בשלהי שנות ה-70 על רקע הסכם השלום עם מצרים. בקיבוץ נמצאת קבוצת צעירים המשרתים במסגרת גרעין נח"ל החיים ועובדים יחד בענפי ומשקי הקיבוץ. הסרט עוקב אחר חוויותיהם, חברויותיהם ומשבריהם במהלך החיים המשותפים בקיבוץ. הדמויות מבוססות על דמויות אמיתיות ובראשן אליאן גזית ז"ל אשר נרצחה בפיגוע טרור בעזה.[1]

יואב ורון (יהונתן וילוז'ני ועפר גרינברג) הם שני חברים בני הגרעין אשר מנסים להשיג את ליבה של אלי, חברתם לגרעין (סוול אריאל אור). המרדף אחר ליבה של אלי יוצר בין השניים תחרות ויריבות, ומתערערת חברותיהם. שניהם מציבים לעצמם אתגר - להשיג את ליבה של אלי ראשון. באמצע הסרט, מגיעה משלחת של מתנדבות מגרמניה לקיבוץ, ומתחברות במהרה עם בנות הגרעין. אחת מהמתנדבות, אנקה (פאולה קרו [גר']), מתחברת עד מאוד עם אלי ואף נוצר קשר רומנטי בינה לבין יואב. לבסוף, מתגלה שאלי רוצה בליבו של רון ונוצרת זוגיות בין השניים.

במקביל, מתפתחת מערכת יחסים רומנטית בין שני חברי הגרעין אודי (אדם גבאי) ומיכאלה (מילי עשת), אך מיכאלה נופלת לקסמיו של אלדר (תמיר גינזבורג), קצין בצנחנים אשר משרת על יד כיסופים ומגיע לבקר ולהשוויץ לחברי הגרעין במעמדו. כאשר אודי מגלה על מעשיה של מיכאלה, הוא מחליט לשמור ממנה מרחק, אך בסוף חוזר אליה למרות הכל. לבסוף, הוא רואה אותה שוב עם אלדר והפעם מאבד את עשתונותיו ומרים נשק באיומים עד שחבריו לגרעין מרגיעים אותו, והוא מוותר.

יצירה והפצה

[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט הוא סרט הבכורה של הבמאית קרן נחמד, ומעוצב בהשראה מחוויותיו של אביה אשר שירת בעצמו בגרעין נח"ל בקיבוץ כיסופים בשנות ה-70. הסרט צולם בשנת 2021 ברחבי קיבוץ כיסופים בין היתר בחדר האוכל, מגורי הגרעין והשדות. גם חלק מחברי וילדי הקיבוץ השתתפו בצילומי הסרט.[2]

הסרט הוצג לראשונה בנובמבר 2023 בשוק הסרטים של פסטיבל סלוניקי [אנ'] וערך הקרנות בכורה בפסטיבלים בקפריסין ובאורלנדו.[2]

הסרט הופץ לבתי הקולנוע ב-18 ביולי 2024. באותה שנה יצא הסרט בנטפליקס.

שחקנים ראשיים
שחקנ/ית דמות תפקיד
סוול אריאל אור אלי בת גרעין
עופר גרינברג רון בן גרעין
יהונתן וילוז'ני יואב בן גרעין
אדם גבאי אודי בן גרעין
מילי עשת מיכאלה בת גרעין
ארז עובד שושן בן גרעין
ליר כץ הילה בת גרעין
תמיר גינזבורג אלדר קצין בצנחנים
פאולה קרו [גר'] אנקה מתנדבת בקיבוץ מגרמניה
הרצל טובי צביקה מנהל העבודה של הגרעין

קישורים חיצוניים

[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים

[עריכת קוד מקור | עריכה]
  1. ^ דובדבני, שמוליק (2024-07-22). ""כיסופים": הצפייה בסרט הישראלי הזה אחרי 7 באוקטובר רק חושפת את כשליו". Ynet. נבדק ב-2024-08-10.
  2. ^ 1 2 בוגן, אמיר (2023-11-17). ""היום, כשאני צופה בסרט על כיסופים, השמחה של הדמויות מעציבה אותי"". Ynet. נבדק ב-2024-08-13.