לואיס ג'ון קרלינו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לואיס ג'ון קרלינו
Lewis John Carlino
לואוס ג'ון קרלינו, 1983
תמונה זו מוצגת בוויקיפדיה בשימוש הוגן.
נשמח להחליפה בתמונה חופשית.
לידה 1 בינואר 1932
קווינס, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 17 ביוני 2020 (בגיל 88)
Ault Field, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים אל קמינו קולג' עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

לואיס ג'ון קרלינואנגלית: Lewis John Carlino;‏ 1 בינואר 193217 ביוני 2020) היה מחזאי, תסריטאי ובמאי קולנוע אמריקאי. זכה במועמדות לפרס אוסקר לתסריט המעובד הטוב ביותר עבור "מעולם לא הבטחתי לך גן של ורדים" (1977).

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולד ברובע קווינס בניו יורק למשפחת מהגרים מסיציליה. כאשר בגר עבר לקליפורניה. ב-1951 התגייס לחיל האוויר של ארצות הברית ושירת ארבע שנים, כולל במלחמת קוריאה. כחייל משוחרר התקבל לאוניברסיטת דרום קליפורניה, שם למד לימודי דרמה, בשנת 1958 קיבל תואר שני בלימודי תיאטרון.

במסגרת לימודיו ולאחריהם יצר מספר מחזות במערכה אחת, בהם The Brick and the Rose אודות שכונת הלס קיצ'ן במנהטן שהוצג ב-1957 על ידי האקדמיה הלאומית לתיאטרון וב-1960 פתח את סדרת הסדנה (The workshop) של חברת הטלוויזיה CBS.[1] לאחר סיום לימודיו עבר לניו יורק והחל ללד באוניברסיטת קולומביה. במקביל חיבר מחזות שהוצגו על במות אוף ברודוויי. הבולטים במחזות אלו היו Snowangel, Epiphany, Cages וטלמכוס קליי. [2]

עבודתו הראשונה לקולנוע הייתה עיבוד תסריט לפי סיפור מדע בדיוני לסרט "חיים בשנית" (Seconds) שראה אור ב-1966. שנה לאחר מכן עיבד לתסריט את סיפורו של ד. ה. לורנס The Fox, עליו זכה למועמדות לפרס גלובוס הזהב לתסריט הטוב ביותר לשנת 1967. ב-1968 היה מועמד לפרס גילדת הכותבים של אמריקה עבור התסריט המקורי לסרט "הארגון" (The Broherhood), בכיכובו של קירק דאגלס, שהקדים את גל סרטי המאפיה שהחל עם "הסנדק".

ב-1972 חיבר את תסריט המותחן "המכונאי" בכיכובו של צ'ארלס ברונסון (שעובד ב-2011 לסרט המכונאי). ב-1976 עיבד לתסריט את ספרו של יוקיו מישימה The Sailor Who Fell from Grace with the Sea לסרט בכיכובם של קריס קריסטופרסון ושרה מיילס. ב-1977 זכה תסריטו המעובד ל"לא הבטחתי לך גן של שושנים" למועמדות לאוסקר ולפרס גילדת הכותבים של אמריקה. ב-1979 כתב וביים את הסרט "טייס שב הביתה" (The Great Santini), בו הופיעו כוכבים רבים, בהם רוברט דובאל, מייקל או'קיף, דייוויד קית' ועוד.

נפטר בגיל 88 מתסמונת המיאלודיספלסטית בביתו באי וידבי בוושינגטון.

מבחר מסרטיו[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1950's Hell's Kitchen Brought to Life in Novel Theatrical Experience
  2. ^ "Lewis John Carlino, Writer and Director of 'The Great Santini,' Dies at 88". נבדק ב-31 בינואר 2021. {{cite web}}: (עזרה)