לדלג לתוכן

מאור סבג

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מאור סבג
לידה 1990 (בן 34 בערך)
רחובות
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק מלחין, מעבד, מנהל מוזיקלי
כלי נגינה פסנתר
פרסים והוקרה פרס התיאטרון הישראלי
www.maorsabag.co.il
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מאור סבג (נולד ב-1990) הוא מלחין, פסנתרן, מעבד, מפיק, מנהל מוזיקלי ובמאי ישראלי. זוכה פרס התיאטרון הישראלי לשנת 2017 על יצירתו המוזיקלית במחזמר "סוליקא".[1]

נולד ברחובות למשפחה דתית-לאומית, למד בבית הספר"תחכמוני" והתחנך בתנועת בני עקיבא כחניך ומדריך. מגיל צעיר החל לנגן על פסנתר ולמד אצל המורה חנה שלגי, בהמשך המשיך את לימודיו אצל רמי לוין ועומרי מור. בתיכון למד בישיבה תיכונית מצפה רמון ובישיבה לאמנויות ולמדעים בר-אילן בתל אביב במגמת מוזיקה. לאחר התיכון למד בישיבת אפיקי דעת בשדרות ובישיבת הר המור בירושלים.

סבג הוא בוגר בית הספר למוסיקה רימון במגמת הלחנה ועיבוד.

יצירה וקריירה מוזיקלית

[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2012, במהלך לימודיו, הלחין את שירו הראשון "נדמה בי נפשי" למילותיו של המשורר אורי צבי גרינברג. השיר זכה במקום הראשון בתחרות שירי משוררים. שנה לאחר מכן זכה שוב באותה תחרות עם שירו "נחל קדרון" בביצוע ישי ריבו.

עם סיום לימודיו, החל סבג לעבוד כפסנתרן אמנים בחברות כמו - NMC, "ארומה מיוזיק" והליקון. בין האמנים איתם הופיע ושיתף פעולה: עידן רייכל, הראל סקעת, יובל דיין, עדן בן זקן, נסרין קדרי, ישי ריבו, אגם בוחבוט, גלית גיאת, לינה מח'ול, חיים משה, יוני רועה, כוכבי The Voice ישראל ואקס פקטור ישראל ועוד רבים אחרים.

סבג הלחין טקסטים של משוררים כגון אורי צבי גרינברג, אברהם שטרן וארז ביטון, ושימש כמלחין ומנהל מוזיקלי בפרויקטים ובתיאטראות רבים, ביניהם תיאטרון הקאמרי, תיאטרון באר שבע, תיאטרון הספרייה, תיאטרון השחר, תיאטרון ארצי לילדים ונוער וסל"ה - הסטודיו לאמנויות התיאטרון מיסודו של יורם לוינשטיין.

בשנת 2016 יצר סבג את מחזמר הביכורים שלו, "סוליקא". המבוסס על סיפור פלוקלור מרוקאי שסבתו סיפרה לו בילדותו. המחזמר, פרי רעיונו, אותו יצר יחד עם תאיר סיבוני, נבחר להשתתף בפסטיבל חג המחזמר בבת ים וזכה בשלושה פרסי אקו"ם כולל "פרס המוזיקה הטובה ביותר". בשנת 2017, המחזמר עלה בבכורה בתיאטרון באר שבע בכיכובה של הזמרת נסרין קדרי וזכה להצלחה רבה עם יותר מ-130 הופעות ברחבי הארץ.

על יצירה זו זכה סבג בפרס מלחין השנה בתיאטרון לשנת 2017.[2]

זה אני

בשנת 2019 נבחר סבג לנהל מוזיקלית את המחזמר "זה אני", המבוסס על שירי אייל גולן, בתיאטרון הקאמרי בת"א. המחזמר, שכתב וביים מאור זגורי. זכה להצלחה וביקורות נלהבות.

בשנת 2024, לאחר ההצלחה הראשונית, ניהל מוזיקלית בנוסף את גרסתו המחודשת של המחזמר, בהפקת "בימות", המחזמר ממשיך לזכות להצלחה רבה ומוצג ברחבי הארץ.

בשנת 2021 החל סבג לביים והעלה את המחזה "אושרי" מאת מאור זגורי - עבודת הבימוי הראשונה שלו, שהועלה בשיתוף פעולה עם שחקני בית הספר למשחק MOVE מיסודה של קרן ידובסקי.[3]

מיזמים חברתיים
[עריכת קוד מקור | עריכה]

סבג הוא ממייסדי ומקימי המיזם החברתי הסיפור שלנו Our Story Israel, שקם על מנת לתעד ולשמר סיפורי חיים משפחתיים בישראל. המיזם זכה לפרס היזמות לשנת 2022 ולמלגת פיתוח מטעם בנק לאומי ועמותת "אחריי".

סבג הוא בוגר תוכנית קרן מנדל ישראל למנהיגות בתרבות יהודית לשנת 2022.[4]

קישורים חיצוניים

[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים

[עריכת קוד מקור | עריכה]