מהפכת השנה החדשה (2005)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מהפכת השנה החדשה (2005)

הפוסטר הרשמי של האירוע בכיכובו של בטיסטה
מידע
ארגון WWE
מותג Raw
תאריך 9 בינואר 2005
עיר סן חואן, פוארטו ריקו
אולם קולוסיאו דה פוארטו ריקו
מספר צופים 15,764
סדרת אירועי שלם וצפה של ה-WWE
ארמגדון מהפכת השנה
החדשה (2005)
רויאל ראמבל
סדרת אירועי מהפכת השנה החדשה
ראשון מהפכת השנה
החדשה (2005)
2006

מהפכת השנה החדשה (2005) היה אחד מאירועי השלם וצפה של ארגון ההיאבקות האמריקאי, ה-WWE. האירוע היה בלעדי למותג Raw ונערך ב-9 בינואר 2005, בקולוסיאו דה פוארטו ריקו שבסן חואן, פוארטו ריקו. האירוע היה האירוע הראשון בסדרת אירועי מהפכת השנה החדשה.

שבעה קרבות התנהלו באירוע, כולל אחד ששימש כקרב חושך (קרב שלא שודר בטלוויזיה). בקרב המרכזי, טריפל H ניצח את רנדי אורטון, בטיסטה, כריס ג'ריקו, כריס בנואה ואדג' בקרב תא ההדחות, שבו שון מייקלס שימש כשופט המיוחד, וכתוצאה מכך זכה באליפות העולם במשקל כבד הפנויה. עוד ברשימת הקרבות, קיין ניצח את ג'ין סניצקי, מוחמד חסן ניצח את ג'רי לולר, ושלטון בנג'מין ניצח את מייבן ושמר על האליפות הבין יבשתית.

עלילות[עריכת קוד מקור | עריכה]

האירוע כלל קרבות שנבעו מעלילות מתוסרטות מהתוכנית השבועית Raw.

ב-13 בדצמבר בתוכנית Raw, הג'נרל מנג'ר של התוכנית, אריק בישוף, הכריז שקרב תא ההדחות יתקיים באירוע מהפכת השנה החדשה, כששת המתאבקים בקרב הם טריפל H, אדג', בטיסטה, כריס בנואה, כריס ג'ריקו ורנדי אורטון והם יאבקו על אליפות העולם במשקל כבד הפנויה. שבועיים לאחר מכן, כל המשתתפים בקרב התחרו בקרבות יחידים, כאשר אורך זמן הקרב שלהם קבע את סדר כניסתם לקרב תא ההדחות. אם אחד מהמשתתפים יפסיד בקרב שלו, המתאבק שניצח אותו, יחליף אותו בקרב תא ההדחות. כל ששת המשתתפים ניצחו בקרבות שלהם, אך בטיסטה ניצח בקרב שלו בתוך שלוש דקות ושתי שניות, הזמן שהיה הקצר ביותר. כתוצאה מכך, בטיסטה זכה בזכות להיכנס לקרב תא ההדחות אחרון. עוד באותו הערב, בישוף הכריז על כך ששון מייקלס ישמש כשופט המיוחד לקרב זה. ב-3 בינואר, ששת המתאבקים התחרו בקרבות יחידים ביניהם. בקרב הראשון, בטיסטה ניצח את בנואה. לאחר מכן, אדג' ניצח את ג'ריקו. בקרב האחרון, אורטון ניצח את טריפל H. במהלך הקרב האחרון, ארבעת המשתתפים האחרים בקרב הפריעו בזמן שהשופט היה מחוסר הכרה.

ב-13 בספטמבר בתוכנית Raw, במהלך קרב ללא פסילות בין קיין לג'ין סניצקי, האחרון דחף את קיין בטעות על אשתו כחלק מהעלילה, ליטה, שהפריעה בקרב. הקרב הגיע לסיומו באופן מיידי בעקבות אירוע זה, כשצוות החובשים הגיע כדי לטפל בליטה תוך כדי שהיא מפונה לאמבולנס על אלונקה. בעלילה זו סופר שליטה הייתה בהיריון ועקב מקרה זה היא נאלצה לעבור הפלה. למרות מחאותיו של סניצקי על כך שהוא לא היה אחראי להפלה זו, קיין תקף את סינצקי, מה שהוביל לקרב "בחירת נשק" ביניהם באירוע טאבו טיוזדיי. הנשק שנבחר לקרב היה שרשרת ברזל. סניצקי ניצח בקרב זה לאחר שהניח את השרשרת סביב צווארו של קיין תוך כדי שהוא קופץ עליו מהחבל העליון, דבר שגרם לקיין לדמם מפיו. במשך השבועות הבאים, סניצקי העליב את ליטה בנוגע להפלתה. ב-27 בדצמבר, בישוף קבע קרב בין קיין לסניצקי לאירוע מהפכת השנה החדשה.

בנוסף להכללתה בפיוד בין קיין לסניצקי, ליטה הייתה מעורבת בפיוד בעצמה נגד טריש סטרטוס על אליפות הנשים של ה-WWE. ב-25 באוקטובר בתוכנית Raw, סטרטוס הגיעה מאחורי הקלעים לליטה ואמרה לה שהיא השמינה עקב הריונה, מילים שגרמו לליטה לתקוף את סטרטוס. עוד באותו הערב, נקבע קרב ביניהם על התואר לאירוע סדרת ההישרדות, שבו סטרטוס ניצחה את ליטה כתוצאה מפסילה לאחר שליטה הכתה את סטרטוס בעזרת כיסא. ב-22 בנובמבר, סטרטוס ניצחה את ליטה ומולי הולי בקרב משולש וכתוצאה מכך הגנה בהצלחה על תוארה. לאחר הקרב, ליטה תקפה את סטרטוס, כשאפה של האחרונה דימם. ב-6 בדצמבר, ליטה ניצחה את סטרטוס בקרב המרכזי של התוכנית Raw וזכתה באליפות הנשים. ב-3 בינואר, קרב חוזר בין השתיים נקבע לאירוע מהפכת השנה החדשה. באותו הערב, קיין חזר לאחר היעדרות של מספר שבועות כדי להיחלץ לעזרת ליטה נגד התקיפה המשולבת של סניצקי וטריש סטרטוס.

אירוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

אישיויות אחרות על המסך
תפקיד: שם:
צוות השידור באנגלית ג'ונתן קואצ'מן
ג'רי לולר
ג'ים רוס
צוות השידור בספרדית קרלוס קבררה
הוגו סבינוביץ'
מראיין טוד גרישם
כרוזה ליליאן גרסיה
שופטים מייק קיודה
צ'אד פטון
ג'ק דואן
ארל הבנר
שון מייקלס (קרב תא ההדחות)

לפני שהאירוע שודר בשיטת ה"שלם וצפה", התקיים קרב חושך (קרב שאינו שודר בטלוויזיה), שבו ההוריקן ורוזי ניצחו את לה רזיסטנס (רוברט קונווי וסילביאן גרנייה) בקרב זוגות.

קרבות מקדימים[עריכת קוד מקור | עריכה]

האירוע עצמו נפתח בקרב שבו יוג'ין וויליאם ריגל הגנו על אליפות הזוגות העולמית נגד כריסטיאן וטייסון טומקו. יוגין ביצע על טומקו את מהלך הדרופקיק כדי לנצח בקרב ולהקנות לו ולריגל הגנה מוצלחת על חגורות האליפות.

בקרב שבא לאחר מכן, טריש סטרטוס הגנה על אליפות הנשים של ה-WWE נגד ליטה. ליטה ספגה פציעה בברכה לאחר שביצעה על סטרטוס את מהלך הת'ז פרס מדופן הזירה אל הרצפה, וכתוצאה מכך קרעה את הרצועה הצולבת הקדמית שלה. סטרטוס ביצעה עליה את מהלך ה-Chick Kick כדי לנצח בקרב ולזכות בתואר.

בקרב השלישי, שלטון בנג'מין הגן על האליפות הבין יבשתית נגד מייבן. לאחר שמייבן לעג לקהל על כך שהוא דיבר ספרדית מחוץ לזירה, בנג'מין הצמיד את מייבן לניצחון, שהקנה לו הגנה מוצלחת על התואר. מיד לאחר הקרב, מייבן דרש קרב חוזר. הקרב חודש, כך שבנג'מין ביצע עליו את מהלך הטי-בון סופלקס וניצח אותו שוב.

לאחר מכן, מוחמד חסן (שלווה לקרב על ידי דבארי) התמודד מול ג'רי לולר (שלווה לקרב על ידי ג'ים רוס). לולר ניסה להצמיד את חסן, אך דבארי הניח את רגלו של חסן על החבל התחתון, מה שגרם להפסקת ניסיון ההצמדה. חסן ביצע על לולר את מהלך הרברס STO כדי לנצח בקרב.

בקרב הלפני האחרון, קיין התמודד מול ג'ין סניצקי. קיין ניצח בקרב לאחר שביצע על סניצקי את מהלך הטומבסטון פיילדרייבר.

הקרב המרכזי[עריכת קוד מקור | עריכה]

הקרב המרכזי היה קרב תא ההדחות על אליפות העולם במשקל כבד הפנויה אשר הכיל את טריפל H, אדג', בטיסטה, כריס בנואה, כריס ג'ריקו ורנדי אורטון, כששון מייקלס שימש כשופט המיוחד של הקרב. בנואה וג'ריקו פתחו את הקרב. טריפל H נכנס כמספר השלישי ואדג' היה הבא בתור. בנואה ניסה לבצע על אדג' את מהלך ההכנעה שלו, הקריפלר קרוספייס, אך האחרון הצליח להתחמק מכך. טריפל H ביצע על ג'ריקו את מהלך הסיום שלו, הפדיגרי, לפני שאורטון נכנס כמספר החמישי. אדג' ביצע על מייקלס בטעות את מהלך הספיר, מה שהוביל לכך שמייקלס ביצע עליו את מהלך ה-Sweet Chin Music ולאחר מכן ג'ריקו ביצע עליו את מהלך הליונסולט והדיח את אדג' מהקרב. בטיסטה נכנס אחרון וביצע על ג'ריקו את מהלך הספיינבאסטר תוך כדי שהוא פגע בבנואה. בטיסטה ניצל זאת כדי להדיח את בנואה מהקרב. הוא לא חדל והדיח את ג'ריקו לאחר שביצע עליו את מהלך הסיום שלו, הבטיסטה בומב. טריפל H חמק ממהלך ה-RKO של אורטון, כשהוא השליך את האחרון על בטיסטה. בטיסטה ניסה לבצע על אורטון את מהלך הבטיסטה בומב, אך אורטון חמק מכך לאחר שהכה אותו בעזרת מכה מתחת לחגורה. הוא ביצע עליו את מהלך ה-RKO והדיח את בטיסטה מהקרב. בזמן שריק פלייר הסיח את דעתו של מייקלס, בטיסטה ביצע על אורטון את מהלך הקלוזליין. טריפל H ניצל זאת לטובתו וביצע עליו את מהלך הפדיגרי כדי להדיח את אורטון מהקרב ולזכות באליפות העולם במשקל כבד בפעם החמישית בקריירה שלו.

תוצאה לאורך זמן[עריכת קוד מקור | עריכה]

לילה לאחר מכן בתוכנית Raw, בטיסטה התמודד מול רנדי אורטון בקרב אשר קבע את זהות המועמד לאליפות העולם במשקל כבד של טריפל H. אורטון ניצח בקרב זה ובעקבות זאת זכה בזכות להתמודד מול טריפל H באירוע הרויאל ראמבל. מנגד, בטיסטה השתתף בקרב הרויאל ראמבל המסורתי של האירוע, ואף ניצח בו, כך שניתנה לו הזכות להתחרות על אליפות עולם לבחירתו באירוע רסלמניה 21. באותו האירוע, טריפל H גבר על אורטון ושמר על התואר. ברסלמניה 21, בטיסטה ניצח את טריפל H וזכה באליפות העולם במשקל כבד.

הפיוד בין קיין לג'ין סניצקי המשיך ל-17 בינואר בתוכנית Raw. השניים התחרו ביניהם בקרב ללא חוקים, שהסתיים לאחר שקיין ביצע על סניצקי את מהלך הצ'וקסלאם מהבמה. שבועיים לאחר מכן, קיין גבר על סניצקי בקרב כלוב. במקביל, הפיוד בין טריש סטרטוס לליטה הסתיים לאחר האירוע עקב פציעתה של ליטה. לעומת זאת, ב-17 בינואר, סטרטוס העליבה את ליטה בנוגע לפציעתה, אך בתגובה, קיין ביצע עליה את מהלך הצ'וקסלאם.

אדג' הביע את אי שביעות רצונו על תפקודו של שון מייקלס כשופט המיוחד בקרב תא ההדחות. השניים נאבקו ביניהם באירוע הרויאל ראמבל, בקרב שבו אדג' ניצח.

במהלך מופע של ה-WWE בויניפג, קנדה, יוג'ין (שהוחלף על ידי ג'ונתן קואצ'מן לאחר שהוא סבל מקרע בגיד עצם הפיקה במהלך הקרב שלו באירוע מהפכת השנה החדשה) וויליאם ריגל איבדו את חגורות האליפות ללה רזיסטנס. האחרונים הפסידו את חגורות האליפות לוויליאם ריגל ושותפו החדש, טאג'ירי, ב-7 בפברואר בתוכנית Raw.

תוצאות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מס' תוצאות התניות זמן
D1 ההוריקן ורוזי ניצחו את לה רזיסטנס (רוברט קונווי וסילביאן גרנייה) קרב זוגות[1] 05:13
2 יוג'ין וויליאם ריגל (א) ניצחו את כריסטיאן וטייסון טומקו קרב זוגות על אליפות הזוגות העולמית[1] 12:22
3 טריש סטרטוס ניצחה את ליטה (א) קרב יחידים על אליפות הנשים של ה-WWE[1] 03:46
4 שלטון בנג'מין (א) ניצח את מייבן קרב יחידים על האליפות הבין יבשתית[1] 06:08
5 מוחמד חסן (עם דבארי) ניצח את ג'רי לולר (עם ג'ים רוס) קרב יחידים[1] 10:51
6 קיין ניצח את ג'ין סניצקי קרב יחידים[1] 11:38
7 טריפל H (עם ריק פלייר) ניצח את רנדי אורטון, בטיסטה, כריס ג'ריקו, כריס בנואה ואדג' קרב תא ההדחות על אליפות העולם במשקל כבד הפנויה (שון מייקלס שימש כשופט המיוחד)[1] 35:01
(א) - מתייחס למתאבק/מתאבקים שהגיעו לקרב כאלוף/אלופים
D - מציין שהקרב היה קרב חושך (קרב שלא שודר בטלוויזיה)

קרב תא ההדחות על אליפות העולם במשקל כבד הפנויה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר הדחה מתאבק מספר כניסה הודח על ידי שיטת ההדחה זמן
1 אדג' 4 כריס ג'ריקו הצמדה 19:20
2 כריס בנואה 2 בטיסטה הצמדה 26:13
3 כריס ג'ריקו 1 בטיסטה הצמדה 27:35
4 בטיסטה 6 רנדי אורטון הצמדה 32:29
5 רנדי אורטון 5 טריפל H הצמדה 35:01
זוכה טריפל H 3

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]