שלטון בנג'מין

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שלטון בנג'מין
Shelton Benjamin
לידה 9 ביולי 1975 (בן 48)
אורנג'בורג, קרוליינה הדרומית, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שם במה שלטון בנג'מין
משקל 112 קילוגרם
גובה 1.88 מטרים
לאום אמריקאי
קריירה מקצוענית 14 בנובמבר 2000 – 21 בספטמבר 2023 (22 שנים) עריכת הנתון בוויקינתונים
מאמנים צוות OVW
ליגות ROH
WCW
WWE
תרגילי סיום סופר קיק
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שלטון בנג'מיןאנגלית: Shelton Benjamin;נולד ב-9 ביולי 1975) הוא מתאבק אמריקאי, המופיע בארגון ההיאבקות WWE, בתוכנית הדגל Raw.

תחילת הקריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנג'מין נולד בקרוליינה הדרומית. החל להתאמן עוד בילדותו ולאחר שנים רבות קיבל הצעה להצטרף לליגה שולית בחסות ה-WWE ודמותו שולבה מיד בעלילות הראשיות של הליגה הקטנה. הצלחת דמותו של בנג'מין בליגה הקטנה משכה את תשומת לבם של מנהלי ארגון הגג ובנג'מין קיבל תפקיד ב-WWE.

WWE[עריכת קוד מקור | עריכה]

SmackDown[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנג'מין ערך את הופעת הבכורה של דמותו בתוכנית SmackDown ב-26 בדצמבר 2002. הוא צוות לדמות הוותיקה קורט אנגל ולדמות החדשה צ'ארלי האס והשלושה נקראו "צוות אנגל". דמותו של שלטון השתלבה היטב בעלילות הרגילות בליגת ה-WWE, שכללו ריבים ועימותים רבים בין המתאבקים השונים כהרגלן. דמותו הייתה הפופולרית ביותר וזכתה פעמים רבות בתארים השונים שהעלילה הציעה.

בעקבות הצלחת החדרת הדמויות החדשות הן "פוטרו" מהצוות המשולש כדי לבססם בנפרד כזוג מתאבקים חדש בשם "הזוג הכי טוב בעולם".

המעבר ל-ECW, RAW ו-SmackDown[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחילת 2004 בנג'מין עבר לתוכנית המקבילה RAW. דמותו של בנג'מין הפכה להיות עצמאית וללא שותפים. דמותו הוגדרה כ"טובה" ובקרבות המבוימים ניצחונותיו היו תמיד "נקיים" ולפי החוקים. הפופולריות שלו המשיכה להשתלם ובנג'מין שולב במספר עלילות, אך נאלץ לקחת חופשה לאחר ששבר את ידו שלא לפי העלילה ובאופן בלתי מתוכנן.

בנג'מין חזר להופיע ב-13 בספטמבר באותה שנה והמשיך ליהנות מהפופולריות הגואה של דמותו, אשר הוצבה למול דמויות פופולריות רבות ובאירועים עתירי רייטינג, אך זאת דעכה לבסוף והתבטאה בהפסדים רבים במסגרת עלילותיו.

דמותו של בנג'מין חזרה לרמת הפופולריות הרבה שלה רק לאחר שהפכה לדמות "רעה". במסגרת שינוי תדמית זה הוצגה דמותה של אימו של בנג'מין (אשר שוחקה על ידי המתאבקת תיאה וידל) אשר עזרה לו לנצח בקרבות. הגימיק הלא שגרתי הביא את אהדת הקהל חזרה למתאבק הצעיר ועלילתו הלכה ונסתבכה עם פיתולים רבים, בכללם ריבים ממושכים עם דמותו של ריק פלייר. גימיק האם המגוננת נאלץ להזנח לבסוף לאחר שוידל לקתה בלבה, אך דמותו המשיכה בקו העלילה ה"רע" והפכה לבעלת אישיות גאוותנית. בשנת 2008 עבר שלטון לתוכנית ECW. לאחר מכן עבר בחזרה לתוכנית סמאקדאון. לאחר המעבר לסמאקדאון, בנג'מין שוחרר מה-WWE ב-22 באפריל 2010 ועבר לארגון ה-ROH ביחד עם שותפו בעבר, צ'ארלי האס.

השמועות על חזרה ל-WWE[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-9 באוגוסט באחד הפרקים של סמאקדאון הוכרז על כך שבקרוב שלטון בנג'מין יחזור לסמאקדאון, אך מאוחר יותר ב-19 באוגוסט בנג'מין פרסם בחשבון הטוויטר שלו שכרגע לא יחזור ל־WWE מכיוון שהוא צריך לעבור ניתוח בכתף.

הישגים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • שלוש פעמים האלוף בין יבשתי
  • פעמיים אלוף הזוגות
  • אלוף ארצות הברית
  • אליפות 24/7 של ה-WWE‏ (3 פעמים)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא שלטון בנג'מין בוויקישיתוף