מהפכת השנה החדשה (2006)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מהפכת השנה החדשה (2006)

הפוסטר הרשמי של האירוע בכיכובו של ג'ון סינה
מידע
ארגון WWE
מותג Raw
תאריך 8 בינואר 2006
עיר אולבני, ניו יורק
אולם פפסי ארנה
מספר צופים 11,000
שיר (י) הנושא "Stricken" בביצוע דיסטרבד
סיסמה פרסומית ;The Elimination Chamber
.Miles of Chain‏ 2‏ .Tons of Steel‏ 10
.One Man Left Standing
סדרת אירועי שלם וצפה של ה-WWE
ארמגדון מהפכת השנה
החדשה (2006)
רויאל ראמבל
סדרת אירועי מהפכת השנה החדשה
2005 מהפכת השנה
החדשה (2006)
2007

מהפכת השנה החדשה (2006) היה אחד מאירועי השלם וצפה של ארגון ההיאבקות האמריקאי, ה-WWE. האירוע היה בלעדי למותג Raw ונערך ב-8 בינואר 2006, באולם הפפסי ארנה שבאולבני, ניו יורק. האירוע היה האירוע השני בסדרת אירועי מהפכת השנה החדשה.

תשעה קרבות התנהלו באירוע, כולל אחד שהוקלט לתוכנית Sunday Night Heat. בקרב המרכזי, ג'ון סינה ניצח את קרליטו, כריס מאסטרס, שון מייקלס, קיין וקורט אנגל בקרב תא ההדחות ושמר על אליפות ה-WWE. לאחר הקרב, אדג' פדה את מזוודת כסף בבנק שלו על סינה והפך לאלוף ה-WWE החדש בקרב האחרון של הערב. עוד ברשימת הקרבות, הקרב על האליפות הבין יבשתית בין האלוף, ריק פלייר לאדג' הסתיים בניצחון של פלייר לאחר שאדג' נפסל בכוונה, וטריפל H ניצח את ביג שואו.

עלילות[עריכת קוד מקור | עריכה]

האירוע כלל קרבות שנבעו מעלילות מתוסרטות מהתוכנית השבועית Raw.

הפיוד המרכזי של האירוע כלל את אלוף ה-WWE, ג'ון סינה, קורט אנגל, שון מייקלס, קיין, קרליטו וכריס מאסטרס, פיוד שריכז שישה מתאבקים אשר נלחמו על דבר אחד, אליפות ה-WWE. הפיוד ביניהם התחיל ב-5 בדצמבר 2005 בתוכנית Raw, כשאריק בישוף הכריז שקרב תא ההדחות יתקיים באירוע מהפכת השנה החדשה. ב-12 בדצמבר, החלו להתקיים קרבות העפלה לקרב תא ההדחות אשר קבעו את המשתתפים בקרב זה. אנגל העפיל לאחר שניצח את ריק פלייר, קרליטו העפיל לאחר שגבר על שלטון בנג'מין, שון מייקלס העפיל גם הוא לאחר שניצח בפסילה את ביג שואו, כריס מאסטרס עשה זאת גם, כשניצח את ויסרה, והאחרון שהעפיל לקרב תא ההדחות היה קיין, שניצח את טריפל H לאחר עזרה מחברו, ביג שואו.

הפיוד המשני בחשיבותו לקראת האירוע היה בין טריפל H לביג שואו. היריבות ביניהם החלה ב-28 בנובמבר, כשטריפל H התרברב בתקיפתו על ריק פלייר, עד שביג שואו הגיע והתעמת עימו. ב-12 בדצמבר, שואו התמודד מול שון מייקלס בקרב העפלה לקרב תא ההדחות. טריפל H הגיע והכה את מייקלס בראשו בעזרת כיסא בכוונה כדי לגרום לשואו להפסיד כתוצאה מפסילה. כתוצאה מפסילה זו, מייקלס העפיל על חשבון שואו לקרב תא ההדחות. מאוחר יותר באותו הערב, טריפל H התמודד מול שותפו של שואו לתואר אליפות הזוגות העולמית גם כן בקרב העפלה לקרב תא ההדחות. שואו השיב לו באותו מטבע, כשהוא הגיע ועזר לקיין לנצח ולהעפיל לקרב על חשבונו של טריפל H.

יריבות נוספת שהתנהלה לקראת האירוע הייתה בין ריק פלייר לאדג' על האליפות הבין יבשתית. היריבות ביניהם החלה ב-5 בדצמבר בתוכנית Raw, כשאדג' הציג לראשונה את פינת הראיונות שלו, שנקראה בשם "The Cutting Edge". אדג' וליטה העליבו את פלייר עד למצב שהסמל סלוטר ומייקל הייס נאלצו להגיע ולעצור את קטע זה. בתגובה, אדג' תקף את שניהם.

אירוע[עריכת קוד מקור | עריכה]

אישיויות אחרות על המסך
תפקיד: שם:
צוות השידור באנגלית ג'ונתן קואצ'מן
ג'רי לולר
ג'ואי סטיילס
צוות השידור בספרדית קרלוס קבררה
הוגו סבינוביץ'
מראיינים טוד גרישם
מריה קנליס
כרוזה ליליאן גרסיה
שופטים מייק קיודה
מיקי הנסון
ג'ק דואן
צ'אד פטון
מארק יטון

לפני שהאירוע שודר בשיטת ה"שלם וצפה", התקיים קרב, שהוקלט במסגרת התוכנית Sunday Night Heat ובו צ'אבו גררו ניצח את סניצקי.

קרבות מקדימים[עריכת קוד מקור | עריכה]

האירוע עצמו נפתח בקרב בין ריק פלייר לאדג' (שלווה לקרב על ידי ליטה) על האליפות הבין יבשתית. פלייר ניסה לבצע על אדג' את מהלך ההכנעה שלו, הפיגר פור לג לוק, אך ליטה הסיחה את דעתו של פלייר, מה שהוביל למצב שבו פלייר ביצע את מהלך הכנעה זה על ליטה. אדג' תקף את פלייר בעזרת מזוודת כסף בננק שלו, וכתוצאה מכך גרם לפסילתו ולהפסדו בקרב.

בקרב שבא לאחר מכן, טריש סטרטוס הגנה על אליפות הנשים של ה-WWE נגד מיקי ג'יימס. ג'יימס ביצעה על סטרטוס את מהלך ההכנעה המוכר של סטרטוס, הסטרטוספקשן, ולאחר מכן ניסתה לבצע את בעיטת ה-"Mick Kick". לעומת זאת, סטרטוס הצליחה להתחמק מכך ולבצע עליה במקום את בעיטת ה-"Chick Kick", מהלך שאיפשר לה לנצח בקרב ולשמור על התואר בהצלחה.

בקרב הרביעי, ג'רי לולר התמודד מול גרגורי הלמס. לולר ניצח בקרב לאחר שביצע על הלמס את מהלך הדייבינג פיסט דרופ.

לאחר מכן, טריפל H התמודד מול ביג שואו. בזמן שהשופט היה חסר הכרה, טריפל H הכה את ביג שואו בעזרת פטיש ולאחר מכן ביצע עליו את מהלך הסיום שלו, הפדיגרי, כדי לנצח בקרב.

בקרב נוסף, שלטון בנג'מין (שלווה לקרב על ידי אמא בנג'מין) התמודד מול ויסרה. אימו של בנג'מין תקפה את ויסרה פעמיים בעזרת תיק יד, מה שאיפשר לבנה לבצע עליו את מהלך הדרגון וויפ כדי להשיג את הניצחון בקרב.

הקרב הלפני האחרון היה קרב גונטלט חזיות ותחתונים בין חמש משתתפות. בשלב מסוים בקרב, מריה קנליס נמצאה בחיסרון מספרי נגד השטניות של וינס (קנדיס מישל, ויקטוריה וטורי ווילסון). מריה הצליחה להפשיט את מישל ואת ווילסון, אך לא הצליחה לעשות זאת לוויקטוריה, שמנגד הפשיטה את מריה. הפביולס מולה ומאי יאנג רשמו הופעה מפתיעה, כשהן הפשיטו את ויקטוריה. כשמולה ויאנג עזבו, אשלי מסארו הגיעה במהרה כדי להסיר מוויקטוריה את המכנסיים שלה, מה שהקנה לה את הניצחון בקרב.

הקרב המרכזי[עריכת קוד מקור | עריכה]

אדג' לאחר פדיית מזוודת כסף בבנק, שהקנתה לו זכייה ראשונה בקריירה באליפות ה-WWE

בקרב המרכזי, ג'ון סינה הגן על אליפות ה-WWE בקרב תא ההדחות נגד שון מייקלס, קורט אנגל, קיין, קרליטו וכריס מאסטרס. מייקלס וסינה פתחו את הקרב. קרליטו נכנס כמספר השלישי ואנגל היה הבא בתור. כשאנגל נכנס, הוא ביצע את מהלך הסופלקס על שלושה מיריביו. הוא הטיח את מייקלס באחד מקירות הכלוב ובאחד מתאי הכלוב. לאחר מכן, אנגל ביצע על קרליטו את מהלך ההכנעה שלו, האנקל לוק, עד שכריס מאסטרס נכנס ותקף את אנגל. אנגל ביצע על סינה את מהלך האנקל לוק, אך מייקלס ניצל זאת וביצע עליו את מהלך הסיום שלו, ה-Sweet Chin Music, כדי להדיח אותו מהקרב. קיין נכנס אחרון וביצע את מהלך הצ'וקסלאם על כל המשתתפים בקרב. קרליטו ומאסטרס שמו לעצמם למטרה להדיח את קיין, והאחרון אכן הודח זמן קצר לאחר מכן. מייקלס ביצע על סינה את מהלך הדייבינג אלבו דרופ וה-Sweet Chin Music, אך קרליטו ביצע על מייקלס את מהלך הרולינג קאטר כדי להדיח אותו מהקרב. קרליטו ומאסטרס המשיכו במשימתם, כשתקפו את סינה, כשמאסטרס ביצע על סינה את מהלך המאסטר לוק. מאסטרס המשיך בביצוע מהלך זה, עד שקרליטו בגד בו, כשתקף אותו בעזרת מכה מתחת לחגורה, הצמיד והדיח אותו מהקרב. לאחר מכן, סינה הצמיד את קרליטו לניצחון, שהקנה לו הגנה מוצלחת על התואר.

בזמן שג'ון סינה ניסה להתאושש מהקרב שזה עתה הסתיים, יושב ראש הארגון, וינס מקמהן, הודיע שהאירוע עדיין לא נגמר. הוא הודיע שאדג' פודה את מזוודת כסף בבנק שלו לקרב אליפות נגד סינה. אדג' ביצע על סינה פעמיים את מהלך הספיר, שהספיקו לו כדי לנצח בקרב ולזכות באליפות ה-WWE בפעם הראשונה בקריירה שלו.

תוצאה לאורך זמן[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר קרב תא ההדחות, קורט אנגל הועבר לסמאקדאון ב-13 בינואר, כשהוא השתתף בקרב באטל רויאל בן 20 משתתפים על אליפות העולם במשקל כבד. אנגל ניצח בקרב זה לאחר שהדיח אחרון את מארק הנרי; כתוצאה מכך, אנגל הפך לאלוף העולם במשקל כבד החדש.

ג'ון סינה ואדג' המשיכו בפיוד ביניהם על אליפות ה-WWE. ב-9 בינואר בתוכנית Raw, אדג' וליטה היו מעורבים בחגיגה אירוטית, שנהרסה על ידי סינה. אדג' נמלט מהזירה, כשסינה נשאר לבדו בזירה עם ליטה. סינה ביצע עליה את מהלך הסיום שלו, ה-FU. היריבות ביניהם הובילה לקרב חוזר על התואר באירוע הרויאל ראמבל, שבו סינה ניצח והשיב לידיו את חגורת האליפות.

המתיחות בין טריש סטרטוס למיקי ג'יימס המשיכה להיבנות גם לאחר האירוע. לאחר שהשתיים ניצחו את קנדיס מישל וויקטוריה באירוע Saturday Night's Main Event XXXII, ג'יימס בגדה בסטרטוס ותקפה אותה. כתוצאה מכך, קרב בין השתיים על התואר נקבע לאירוע רסלמניה 22, ובו ג'יימס ניצחה את סטרטוס וזכתה באליפות הנשים בפעם הראשונה בקריירה שלה.

תוצאות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מס' תוצאות התניות זמן
H1 צ'אבו גררו ניצח את סניצקי קרב יחידים 04:18
2 ריק פלייר (א) ניצח את אדג' (עם ליטה) בפסילה קרב יחידים על האליפות הבין יבשתית[1] 07:17
3 טריש סטרטוס (א) ניצחה את מיקי ג'יימס קרב יחידים על אליפות הנשים של ה-WWE[2] 07:18
4 ג'רי לולר ניצח את גרגורי הלמס קרב יחידים[3] 09:32
5 טריפל H ניצח את ביג שואו קרב יחידים[4] 16:11
6 שלטון בנג'מין (עם אמא בנג'מין) ניצח את ויסרה קרב יחידים[5] 07:48
7 אשלי מסארו ניצחה את קנדיס מישל, מריה, טורי וילסון וויקטוריה קרב גונטלט חזיות ותחתונים[6] 11:01
8 ג'ון סינה (א) ניצח את קרליטו, כריס מאסטרס, שון מייקלס, קיין וקורט אנגל קרב תא ההדחות על אליפות ה-WWE[7] 28:23
9 אדג' ניצח את ג'ון סינה (א) קרב יחידים על אליפות ה-WWE[8]
קרב זה היה קרב פדיית מזוודת "כסף בבנק" של אדג'.
01:46
(א) - מתייחס למתאבק/מתאבקים שהגיעו לקרב כאלוף/אלופים
H - קרב שהתקיים לפני האירוע והוקלט במסגרת התוכנית Sunday Night Heat

קרב תא ההדחות על אליפות ה-WWE[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר הדחה מתאבק מספר כניסה הודח על ידי שיטת ההדחה זמן
1 קורט אנגל 4 שון מייקלס הצמדה 13:58
2 קיין 6 קרליטו וכריס מאסטרס הצמדה 19:24
3 שון מייקלס 1 קרליטו הצמדה 23:35
4 כריס מאסטרס 5 קרליטו הצמדה 28:15
5 קרליטו 3 ג'ון סינה הצמדה 28:23
זוכה ג'ון סינה 2


קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]