מועדון הבייביסיטריות (סדרת טלוויזיה 2020)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מועדון הבייביסיטריות
The Baby-Sitters Club
מבוסס על מועדון הבייביסיטריות (The Baby-Sitters Club) מאת אן מתיוס מרטין (Ann M. Martin)
סוגה דרמה קומית
שחקנים
ארץ מקור ארצות הברית ארצות הבריתארצות הברית
שפות אנגלית
מספר עונות 2
מספר פרקים 18
הפקה
הפצה נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
טכניקת צילום מצלמה יחידה עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה Jesse Novak
שידור
רשת שידור Netflix
תקופת שידור מקורית 3 ביולי 2020 – 11 באוקטובר 2021 עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מועדון הבייביסיטריותאנגלית: The Baby-Sitters Club או The Babysitters Club) היא סדרת טלוויזיה קומית-דרמה אמריקאית שנוצרה על ידי רייצ'ל שוקרט, המבוססת על סדרת ספרים (The Baby-Sitters Club) באותו שם מאת אן מתיוס מרטין (Ann M. Martin). העונה הראשונה של הסדרה יצאה בנטפליקס ב-3 ביולי 2020.[1] באוקטובר 2020, הסדרה חודשה לעונה שנייה, העונה השנייה יצאה ב-11 באוקטובר 2021.[2][3] במרץ 2022, פורסם שהסדרה בוטלה לאחר שתי עונות.[4] הסדרה זכתה להערכה אוניברסלית, עם שבחים רבים לנאמנותה לרומנים המקוריים ולפנייתה לקהל המודרני.

סקירת הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונהפרקיםשודרה לראשונה (ארצות הברית)
הפרק הראשוןהפרק האחרון
1103 ביולי 20203 ביולי 2020
2811 באוקטובר 202111 באוקטובר 2021

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה עוקבת אחר ההרפתקאות של חמש תלמידות חטיבת ביניים בעיירה סטוניברוק, קונטיקט, המייסדות עסק שמרטפות בעיירתן.[5]

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • סופי גרייס בתור קריסטי תומאס, נשיאת המועדון, היא אינדיבידואל וקולנית. היא חולקת את דעתה בנוגע לפמיניזם ולצרות חברתיות אחרות בתדירות גבוהה. יש לה שלושה אחים, אביה נטש אותה ואת משפחתה לאחר שאחיה הצעיר ביותר נולד.
  • מומונה טמאדה בתור קלאודיה קישי, סגנית הנשיא הפופולרית של המועדון. יש לה תשוקה לכל סוג של אמנות, אך היא מתקשה לעיתים קרובות בלימודיה. היא מחביאה ממתקים בחדרה, שהוא מקום המפגש של המועדון. היא יפנית אמריקאית, אבל מעולם לא למדה לדבר יפנית. אחותה הקטנה של ג'נין.
  • שיי רודולף בתור סטייסי מקגיל, גזברית המועדון. היא הייתה גרה באפר ווסט סייד במנהטן, ניו יורק, לפני שעברה לסטוניברוק. היא מצליחה מאוד במתמטיקה. היא חולה בסוכרת סוג 1. בעונה השנייה אביה כמעט לא נמצא בבית והוריה רבים הרבה.
  • מאליה בייקר בתור מרי אן ספיר, המזכירה הביישנית של המועדון והחברה הכי טובה של קריסטי. היא ידועה בעונה 1 בתור ה"בייבי" של המועדון. אמה מתה כשהיא הייתה בת 18 חודשים ואביה מגונן עליה יותר מדי.
  • אליסיה סילברסטון בתור אליזבת' תומאס-ברואר, אמה הגרושה של קריסטי, בסוף העונה הראשונה התחתנה עם ווטסון ברואר.
  • מארק פויארסטין בתור ווטסון ברואר, בן זוגה העשיר של אליזבת', בסוף העונה הראשונה הם מתחתנים והוא הופך לבעלה. אביהם של קארן ואנדרו. קריסטי לא אוהבת אותו בהתחלה, אבל בהמשך התוכנית היא מתרגלת אליו.
  • סוצ'י גומז (עונה 1) וקיינדרה סאנצ'ז (עונה 2)[6] בתור דון שפר, חברתה החדשה של מרי אן שעברה לאחרונה לסטוניברוק מלוס אנג'לס, קליפורניה והקצינה החלופית של המועדון. היא היספאנית-אמריקאית ואמה נהגה ללכת לבית הספר עם אביה של מרי אן, ריצ'רד ספיר.
  • ויויאן ווטסון בתור מלורי פייק (עונה 1 משנית, עונה 2 ראשית), החברה הכי טובה של ג'סי, היא הצטרפה למועדון בעונה 2. יש לה שבעה אחים, היא אוהבת סוסים והיא אוהבת לכתוב.
  • אנאיס לי בתור ג'סי רמזי (עונה 1 משנית, עונה 2 ראשית), החברה הכי טובה של מלורי, רקדנית בלט, היא הצטרפה למועדון בעונה 2.

דמויות משניות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • טקאיו פישר בתור מימי יאמאמוטו, סבתה של קלאודיה ושל ג'נין. לקלאודיה ומימי יש מערכת יחסים מיוחדת. היא חטפה שבץ בעונה אחת ונפטרה בשנתה בסוף העונה השנייה.
  • איה פורוקאווה בתור ג'נין קישי, אחותה הבכורה והחכמה של קלאודיה [7] בעונה 2, היא יוצאת כלסבית. במיוחד בעונה הראשונה היא הייתה קשוחה כלפי קלאודיה אך בעונה השנייה ובמיוחד לאחר מותה של מימי הן מתקרבות.
  • מארק אוון ג'קסון בתור ריצ'רד ספיר, אביה המגן מדי של מרי אן שמצית מחדש את מערכת היחסים שלו מהתיכון עם שרון פורטר.
  • בנג'מין גואס בתור דייוויד מייקל תומאס, אחיה הצעיר של קריסטי.
  • דילן קינגוול בתור סם תומאס, אחיה הבכור של קריסטי והקראש של סטייסי. הוא גדול מקריסטי בשנתיים.
  • סבסטיאן בילינגסלי-רודריגז בתור אנדרו ברואר, בנו הצעיר של ווטסון ברואר.
  • סופיה ריד-גנצרט בתור קארן ברואר, בתו הבכורה של ווטסון. קצת מוזרה, אומרת לבייביסטריות שלה שהיא רואה רוחות.
  • ריאן מקריקיק בתור לוגן ברונו, מושא האהבה של מרי אן.
  • ג'סיקה אלינה איסון בתור שרון פורטר, אמה דון שמפתחת מערכת יחסים עם ריצ'רד ספיר.
  • קלסי מאומה בתור אשלי ווית', בת זוגה של ג'נין קישי, קלאודיה מעריצה אותה.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפברואר 2019, נטפליקס הזמינה סדרה בת 10 פרקים המבוססת על סדרת הספרים "מועדון הבייביסיטריות" עם אן מ. מרטין כמפיקה, רייצ'ל שוקרט כמנהלת התוכנית, ומייקל דה לוקה ולוצ'יה אנילו כמפיקים בפועל.[5] ב-28 באוקטובר 2020, נטפליקס חידשה את הסדרה לעונה שנייה.[2] הצילומים לעונה השנייה הסתיימו ב-28 באפריל 2021, לאחר שלושה חודשי צילומים. [8]

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלישיה סילברסטון ומארק פוירשטיין הצטרפו לצוות השחקנים באוגוסט 2019. [9] במרץ 2020, סופי גרייס, מאליה בייקר, מומונה תמדה, שי רודולף וסוצ'י גומז הצטרפו לקאסט של הסדרה. [10] ב-18 במרץ 2021, דווח שקיינדרה סאנצ'ז הצטרפה לצוות השחקנים בתור דון שפר, כשהיא מחליפה את גומז עקב בעיות עם התזמון של הצילומים.[6]

עיצוב[עריכת קוד מקור | עריכה]

סינתיה אן סאמרס היא מעצבת התלבושות של הסדרה.[11] היא אמרה ל-ניו יורק מגזין, "בהחלט רצינו לוודא שבכל פעם שזה אפשרי, אנחנו ניתן קריצה לסגנון של שנות ה-90 ואפילו לחלק מהעטיפות של הספרים המקוריים".[11] יצירה בולטת אחת היא חליפת המכנסיים המשובצת הצהובה של קלאודיה, שהיא רפרנס ל- קלולס.[11] [12]

סאמרס אמרה ל-Refinery29, "רוב המראה של הדמויות נרכשו ממקומות שהבנות האלה היו קונות בחיים האמיתיים: זארה, H&M, אמריקן איגל, גאפ, אורבן אאוטפיטרס, אריציה, טופשופ, קייט ספייד, אליס + אוליביה, אנתרופולוגיה, נורדסטרום. בגלל שצילמנו בקנדה, 80 אחוזים מהבגדים של כולם נרכשו בסיימון בוונקובר". [13]

פרסום[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה הייתה אמורה להופיע לראשונה במאי 2020, אך נדחתה ליולי בגלל בעיות דיבוב.[14] העונה הראשונה עלתה לראשונה ב-3 ביולי 2020.[5][1] העונה השנייה עלתה ב-11 באוקטובר 2021.[3]

ביטול הסדרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-11 במרץ 2022, דווח שנטפליקס ביטלה את הסדרה לאחר שתי עונות.[4] למרות שהסדרה זכתה לשבחי המבקרים ופיתחה מעריצים, היא "לא הצליחה למשוך קהל רחב".

ביקורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה זכתה לשבחי המבקרים. בעונה הראשונה, צובר הביקורות Rotten Tomatoes דיווח על דירוג ממוצע של 8.57/10. הקונצנזוס הביקורתי של האתר קורא: "מתוקה, כנה ומלאת תקווה, הגישה המבוססת "מועדון הבייביסיטריות מכבדת את המקור תוך עדכון הסיפור לדור חדש". ב-Metacritic, יש לסדרה ציון ממוצע ממוצע של 87 מתוך 100 בהתבסס על 18 ביקורות, מה שמצביע על "הערכה אוניברסלית".

המבקרים שיבחו את התוכנית על כך שהצליחה להיות גם עדכנית וגם נאמנה לסדרת הספרים. הניו יורק פוסט שיבח את הפרק הרביעי של העונה הראשונה על הצגתו של ילדה טרנסג'נדרית וכתבה שהסדרה היא "פמיניסטית ללא בושה" ו"עושה יותר מאשר רק מאשרת שילדים טרנסג'נדרים קיימים וחשובים וראויים לכבוד; המופע טוען לזכויות הילדים הללו". [15]

כשכתבה עבור ההוליווד ריפורטר, רובין בהר כינתה את התוכנית "לא רק חמה ותוססת, אלא בין התוכניות הטובות ביותר שפלטפורמת הסטרימינג (נטפליקס) הפיקה עד כה". [16]

כתבת סלייט אמרה, "הסדרה החדשה אכן מקסימה - הקבוצה המגוונת של תלמידות חטיבת ביניים בפרברים שמזמינות לישיבות שלהם בחדר השינה הצבעוני של קלאודיה קישי היא צנועה ואדיבה לא פחות מתמיד... התוכנית החדשה זכתה לשבחים עבור הקאסט ועבור קווי העלילה המגוונים שלה, אבל במובנים רבים, הרעיון כולו הוא פנטזיה טהורה: של קהילה פרברית, של התבגרות עדינה, של עבודה משמעותית שמלמדת אחריות ומשלמת מספיק עבור מכחולים חדשים ומפוארים." [17]

הקאסט הצעיר של הסדרה זכו לשבחים רבים. פטרנה ראדולוביץ' מפוליגון אמרה, "כמו עמיתיהם לספרים, כל הבנות במועדון הבייביסיטריות מעמיקות יותר ממה שמתאר האופי הבסיסי שלהן, בין השאר הודות לביצועים המיומנים של השחקניות הצעירות בתור קריסטי הקולנית, סופי גרייס מוסיפה ניואנסים לגישה הבוסית והפרחצנית שלה, ומבססת את מה שיכול להיות הופעה מופרזת עם כמה רגעים עדינים. מומונה טמאדה, לוכדת את המוזרות ואת האנרגיה של קלאודיה, וגם את ייסורי הבידוד מכיוון שהיא מרגישה שהמשפחה שלה לעולם לא תבין אותה". [18]

קלי לולר, שכתבה ל-USA Today, אמרה שהתוכנית הייתה "אופטימית אבל לא מנותקת, צעירה ומתוקה אבל לא מטומטמת. חמישיית השחקניות הצעירות שלה (ארבע החברות המועדון המקוריות ותוספת אחת באמצע העונה) מוכשרות מעבר לגיל שלהן." [19] האנק סטובר, שכתב ל"וושינגטון פוסט", ציין "הקאסט המוכשר להפליא של השחקניות הצעירות של התוכנית, שכולן אף פעם לא למדו את סגנון מופע הקידז של משחק יתר ('שמאטינג', אנו קוראים לזה לפעמים) הן אמינות לחלוטין בתפקידים של הצעירים האלה, עם הופעות טובות במיוחד של טמאדה ובייקר". [20]

ג'ני זינגר, שכתבה עבור Glamour, כינתה את התוכנית "מבדרת מאוד. הבנות קונות טלפון קווי ב-Etsy, הן מתרכזות בהורים מקומיים במודעות אינסטגרם ממוקדות ומעירות הערות כמו, 'אמנות לא צריכה להיות רק המחוז של מיוחסים!' הקומדיה שלהן מצחיקה, הטראומה שלהן אמיתית, בחירות הסגנונות שלהן (של מעצבת התלבושות סינתיה אן סאמרס) ממש טובות ומדויקות". [21]

לעונה השנייה יש דירוג ממוצע של 8.6/10 באתר Rotten Tomatoes. קונצנזוס המבקרים של האתר קובע, "מועדון הבייביסיטריות חוזרת עם עונה שנייה חזקה שחוקרת נושאים חדשים ונותנת לקאסט המקסים הרבה מקום לזרוח."

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 Keegan, Kayla (12 במאי 2020). "'The Baby-Sitters Club' Netflix Reboot Series - Cast and Episode Info, the Release Date, and More". Good Housekeeping. ארכיון מ-29 באפריל 2020. נבדק ב-15 במאי 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ 1 2 Petski, Denise (28 באוקטובר 2020). "'The Baby-Sitters Club' Renewed For Season 2 By Netflix". Deadline Hollywood. ארכיון מ-14 במרץ 2022. נבדק ב-28 באוקטובר 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ 1 2 Cordero, Rosy (26 באוגוסט 2021). "'The Baby-Sitters Club': Season 2 Gets Release Date At Netflix". Deadline Hollywood. ארכיון מ-14 במרץ 2022. נבדק ב-26 באוגוסט 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ 1 2 Andreeva, Nellie (11 במרץ 2022). "'The Baby-Sitters Club' Canceled By Netflix After 2 Seasons". Deadline Hollywood. ארכיון מ-14 במרץ 2022. נבדק ב-11 במרץ 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ 1 2 3 White, Peter (28 בפברואר 2019). "Netflix Brings Back 'The Baby-Sitters Club' For Ten Episode Order". Deadline Hollywood. ארכיון מ-4 ביוני 2020. נבדק ב-15 במאי 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ 1 2 Fuentes, Tamara (18 במרץ 2021). "Exclusive: Kyndra Sanchez Joins "The Baby-Sitters Club" Season 2 as Dawn Schaefer". Seventeen. ארכיון מ-18 במרץ 2021. נבדק ב-18 במרץ 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ "Review: 'The Baby-Sitters Club' Is Wholesome Good Fun". Forbes. ארכיון מ-3 ביולי 2020. נבדק ב-5 ביולי 2020. {{cite news}}: (עזרה)
  8. ^ "Filming Wraps on the Second Season of The Baby-Sitters Club". 29 באפריל 2021. ארכיון מ-18 באוגוסט 2021. נבדק ב-18 באוגוסט 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  9. ^ Haylock, Zoe (6 באוגוסט 2019). "'Baby-Sitters Club' Netflix TV Show Casts Alicia Silverstone". Vulture. ארכיון מ-15 ביולי 2020. נבדק ב-15 במאי 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  10. ^ Ramos, Dino-Ray (12 במרץ 2020). "'The Baby-Sitters Club': Cast Set For Netflix Series". Deadline Hollywood. ארכיון מ-19 במאי 2020. נבדק ב-15 במאי 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  11. ^ 1 2 3 Goldstein, Jessica (8 ביולי 2020). "Styling The Baby-Sitters Club for a New Generation". Vulture. ארכיון מ-8 ביולי 2020. נבדק ב-10 ביולי 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  12. ^ Hoo, Fawnia Soo (2 ביולי 2020). "The Costumes in Netflix's 'The Baby-Sitters Club' Are Peak Cool Tween™ (With a Dash of Nostalgia)". Fashionista. ארכיון מ-14 במרץ 2022. נבדק ב-10 ביולי 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  13. ^ Grechko, Irina. "The Baby-Sitters Club Leans Into '90s Fashion — With A Gen Z Twist". www.refinery29.com. ארכיון מ-11 ביולי 2020. נבדק ב-10 ביולי 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  14. ^ VanArendonk, Kathryn (17 במרץ 2022). "The Baby-Sitters Club Wasn't Enough for Netflix Anymore". Vulture (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-22 במאי 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  15. ^ O'Keefe, Meghan (4 ביולי 2020). "'The Baby-Sitters Club' Episode 4 Sticks Up for Trans Rights in a Beautiful Way". Decider. ארכיון מ-14 במרץ 2022. נבדק ב-4 ביולי 2020. {{cite news}}: (עזרה)
  16. ^ Bahr, Robyn (2 ביולי 2020). "'The Baby-Sitters Club': TV Review". The Hollywood Reporter. ארכיון מ-14 במרץ 2022. נבדק ב-7 ביולי 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  17. ^ Onion, Rebecca (3 ביולי 2020). "Netflix's Baby-Sitters Club Is Ready to Teach a New Generation About Work". Slate Magazine. ארכיון מ-7 ביולי 2020. נבדק ב-7 ביולי 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  18. ^ Radulovic, Petrana (3 ביולי 2020). "Netflix's Baby-Sitters Club adaptation transcends its era". Polygon. ארכיון מ-7 ביולי 2020. נבדק ב-7 ביולי 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  19. ^ Lawler, Kelly. "'The Baby-Sitters Club' on Netflix will lift you out of quarantine doldrums". USA TODAY. ארכיון מ-7 ביולי 2020. נבדק ב-7 ביולי 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  20. ^ Steuver, Hank. "Review | Netflix's fresh take on 'The Baby-Sitters Club' celebrates the best qualities of a new generation". The Washington Post. ארכיון מ-7 ביולי 2020. נבדק ב-8 ביולי 2020. {{cite news}}: (עזרה)
  21. ^ Singer, Jenny (3 ביולי 2020). "Netflix's 'Baby-Sitters Club' Reboot Will Make Any '90s Girl—And Her Daughter—Proud". Glamour. ארכיון מ-7 ביולי 2020. נבדק ב-8 ביולי 2020. {{cite web}}: (עזרה)