מטה חומת מגן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מטה חומת מגן הוא ארגון ימני הקורא לסרבנות במקרים בהם חיילים מקבלים פקודה לפנות יישובים.

מטרת הארגון היא לא לפעול או לשבש תוכניות כמו תוכנית ההתנתקות אלא למנוע מלכתחילה את ההכשר לקבל החלטות מסוג זה.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

באוקטובר 2004 פורסם כי הוקם הארגון, סיבת הקמתו הייתה ההחלטה על תוכנית ההתנתקות. כבר בימיו הראשונים פתח הארגון במבצע שנועד לשכנע את חיילי צה"ל שלא לציית לפקודת פינוי, מלבד התחום ההסברתי הארגון גם ערך מבצע החתמות בין מספרים חיילים, הגשה תביעות נגד קציני צה"ל אשר תומכים בפינוי התנחלויות, הארגון גם עוזר למתנגדי פינוי יישובים שלקראת גיוס או תמיכה במכתב השמיניסטים, מלבד זאת הגישו למספר קציני צה"ל טפסים בהם מוסבר מניעי הסירוב[1], לאחר כ-3 ימים של מבצע החתמות אספו פעילי הארגון כ-2000 חתימות של חיילים אשר הצהירו כי יסרבו לציית לפקודת פינוי יישובים. ראש הארגון ודוברו היה נועם לבנת (אחיה של לימור לבנת, שרת החינוך לשעבר)[2], לבנת גם הפעיל בארגון כמה בנות אולפנה שעל אף הבעיות ההלכתיות שבניהול מאבק מסוג זה, אחת מהפעולות שבוצעו בעזרתן של בנות האולפנה הייתה איסוף כספים לצורך בניית בתי קבע לתושבי היישוב גבעת אסף.

בינואר 2005 דרש הארגון מהרמטכ"ל, דן חלוץ להעמיד לדין צבאי את מפקד חטיבת שומרון, יובל בזק בטענה כי בזק פעל בניגוד להחלטת בג"ץ והרס כ-2 מבנים בעת פינוי ההתנחלות "גבעת להבה" וזאת תוך עימות עם תושבי ההתנחלות[3].

ב-9 בפברואר 2005 קיים הארגון מסיבת עיתונאים בה הוצג עצומה עליה חתמו כעשרת אלפים חיילים[4], מספר זה בשלב מסוים גדל לכ-13,000 חיילים אשר סירבו לקחת חלק בפינוי ההתנחלויות בגוש קטיף וצפון השומרון.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]