קרב (מבוכים ודרקונים) – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
שורה 4: שורה 4:
[[תמונה:Dungeons and Dragons game.jpg|שמאל|ממוזער|200px|קרב אופייני של מבוכים ודרקונים עם מפה גדולה של מבוך ומיניאטורות]]
[[תמונה:Dungeons and Dragons game.jpg|שמאל|ממוזער|200px|קרב אופייני של מבוכים ודרקונים עם מפה גדולה של מבוך ומיניאטורות]]
במבוכים ודרקונים, על מנת ליצור סיבובי קרב יש כמה מונחי יסוד וכמה שלבים של הקרב (על פי מהדורה 3.5).
במבוכים ודרקונים, על מנת ליצור סיבובי קרב יש כמה מונחי יסוד וכמה שלבים של הקרב (על פי מהדורה 3.5).
בתחילת כל קרב כל שחקן בודק את היוזמה על ידי הטלת קובייה בעלת עשרים פאות על מנת לבדוק את סדר המשחק של הדמות אותה הוא משחק, שליט המבוך גם הוא מטיל יוזמה בשביל הדמויות בלא השחקן, התוצאה הסופית מושפעם גם מן הזריזות של הדמות (לפירוט ראה: '''ספר החוקים לשחקן'''). לאחר מכן בתורה הדמות מחליטה מה עלי לעשות: להטיל לחש, לברוח, לתקוף או לבצע פעולה אחרת. הדמות בוחרת מטרה וכלי נשק ואז בודקת אם היא הצליחה לפגוע, כאשר בדיקה זו תלויה בכוח או בזריזות של הדמות וב[[דירוג שריון (מבוכים ודרקונים)|דירוג השריון]] של המטרה, אם היא פגעה בודקים כמה נזק נגרם למטרה כתלות בנשק, בחלק מהפעמים הנזק מושפע מהכוח של הדמות.
בתחילת כל קרב כל שחקן בודק את היוזמה על ידי הטלת קובייה בעלת עשרים פאות על מנת לבדוק את סדר המשחק של הדמות אותה הוא משחק, שליט המבוך גם הוא מטיל יוזמה בשביל הדמויות בלא השחקן, התוצאה הסופית מושפעת גם מן הזריזות של הדמות (לפירוט ראה: '''ספר החוקים לשחקן'''). לאחר מכן בתורה הדמות מחליטה מה עלי לעשות: להטיל לחש, לברוח, לתקוף או לבצע פעולה אחרת. הדמות בוחרת מטרה וכלי נשק ואז בודקת אם היא הצליחה לפגוע, כאשר בדיקה זו תלויה בכוח או בזריזות של הדמות וב[[דירוג שריון (מבוכים ודרקונים)|דירוג השריון]] של המטרה, אם היא פגעה בודקים כמה נזק נגרם למטרה כתלות בנשק, בחלק מהפעמים הנזק מושפע מהכוח של הדמות.


* '''יוזמה''' הוא גלגול קובייה המשמשת לקבוע את סדר הפעולות של הדמויות השונות בקרב.
* '''יוזמה''' הוא גלגול קובייה המשמשת לקבוע את סדר הפעולות של הדמויות השונות בקרב.

גרסה מ־10:59, 15 ביוני 2013

במבוכים ודרקונים, קרב הוא מצב בו עורכות דמויות או מפלצות עימות פיזי או קסום ביניהן - על פי רוב, תוך שימוש בנשק. הקרב משמש יסוד חשוב להרפתקאות, ובעזרתו ניתן לצבור ניסיון, שלל וכבוד רב. קרבות אפשר למצוא במרבית התחומים והרקעים במשחק, והם יכולים להתרחש באזורים מגוונים, מארצות פרא ועד צינוקים חשוכים.

מהלך הקרב

קרב אופייני של מבוכים ודרקונים עם מפה גדולה של מבוך ומיניאטורות

במבוכים ודרקונים, על מנת ליצור סיבובי קרב יש כמה מונחי יסוד וכמה שלבים של הקרב (על פי מהדורה 3.5). בתחילת כל קרב כל שחקן בודק את היוזמה על ידי הטלת קובייה בעלת עשרים פאות על מנת לבדוק את סדר המשחק של הדמות אותה הוא משחק, שליט המבוך גם הוא מטיל יוזמה בשביל הדמויות בלא השחקן, התוצאה הסופית מושפעת גם מן הזריזות של הדמות (לפירוט ראה: ספר החוקים לשחקן). לאחר מכן בתורה הדמות מחליטה מה עלי לעשות: להטיל לחש, לברוח, לתקוף או לבצע פעולה אחרת. הדמות בוחרת מטרה וכלי נשק ואז בודקת אם היא הצליחה לפגוע, כאשר בדיקה זו תלויה בכוח או בזריזות של הדמות ובדירוג השריון של המטרה, אם היא פגעה בודקים כמה נזק נגרם למטרה כתלות בנשק, בחלק מהפעמים הנזק מושפע מהכוח של הדמות.

  • יוזמה הוא גלגול קובייה המשמשת לקבוע את סדר הפעולות של הדמויות השונות בקרב.
  • סיבוב הוא פרק זמן של 6 שניות בו הדמות יכולה לבצע פעולה אחת או מספר התקפות (תלוי ברמתה) במשך הקרב.
  • דירוג השריון (דרג"ש) הוא מספר המייצג את רמת ההגנה של הדמות וכמה קשה לפגוע בה. עטיית שריון, החזקת מגן, זריזות וגודל מהווים שיפור לדרג"ש. במו"ד 3 זהו למעשה דירוג הקושי אליו, בעזרת הטלת הקובייה, יש להגיע כאשר מתקיפים, כאשר דרג"ש גבוהה מייצג שלדמות יש הגנה גבוהה יותר. במוד"מ 2 לעומת זאת, דרג"ש נמוך יותר הוא טוב יותר.
  • נקודות פגיעה (נק"פ) - מייצגות את כמות הנזק דמות מסוגלת לספוג לפני שהיא מתמוטטת, גוססת או מתה.
קוביות המשמשות למדידת הנזק והפגיעה.

דמויות אשר מסוגלת להטיל לחשים, במהלך קרב, יכולה לנוע ולהטיל לחש. הדמות הנתקפת מלחש לא מגנה על עצמה עם שריון ולכן הדרג"ש אינו משפיע. תחת זאת יש גלגול הצלה אשר אם צולח מנמיך את ההשפעה של הלחש או נוגד אותה לחלוטין. כדי להצליח יש להצליח בהטלה השוהה לדירוג הקושי אשר נקבע לפי ההתקפה של הדמות המתקיפה. ישנם הצלות קשיחות שהן כנגד רעלים בדרך כלל, הצלות תגובה שהן בדרך כלל ניסיון להתחמק מכדורי אש או קסמים מוחשיים והצלת רצון שהן כנגד לחשים "הנכנסים" למוח של המושפע.

לכל דמות יש מהירות משלה, המיוצגת במטרים. במרחק (ברדיוס כל עוד שום דבר לא מפריע) הזה ניתן לנוע, לתקוף או להטיל לחש. יש אפשרות לנוע יותר ממהירותה כאשר היא רצה היא עשויה לרוץ עד פי ארבעה מהמהירות שלה. אם בורחים, כלומר נעים אל מחוץ לאזור שמאוים על ידי אויב זה נותן לאויב הזדמנות להתקפה מזדמנת. למשל, אם דמות זעה ממקום שאינו נחשב למאוים אל אזור מסוים היא יכול לחטוף התקפה מזדמנת.

לקריאה נוספת

  • ספר החוקים לשחקן בהוצאת כוכבי כסף