לדלג לתוכן

שרגא פייבל הינדס – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה מיישום נייד
מ אי אפשר להכניס מידע ואז להשאיר שאלות פתוחות בערך. בשביל זה יש דף שיחה. גש לשם
שורה 4: שורה 4:
== ביוגרפיה ==
== ביוגרפיה ==
{{להשלים}}
{{להשלים}}
נולד לרב שניאור זלמן הינדס. למד ב[[ישיבת חברון]], ביחד עם הרב [[אליעזר יהודה פינקל]], והיה שם מבחירי התלמידים, באותם ימים התפרסם בשם "ה[[עילוי (לימוד)|עילוי]] מסלוצק". בשנת [[ה'תרס"ו]], הוצע על ידי ראש הישיבה, הרב [[נתן צבי פינקל]] ה"סבא מסלובודקה", לרבי [[שמעון שקופ]] כחתן לבתו בריינא, רבי שמעון נסע ל[[סלוצק]] על מנת לבחון את המועמד בבית הרב [[איסר זלמן מלצר]]. לאחר נישואיו התמנה כ[[ר"מ]] בישיבת תורת חסד ב[[לודז']], בתפקידו זה כיהן עד מינויו בשנת [[ה'תרע"ב]] בידי חמיו לשמש כר"מ בישיבתו בגרודנה.
נולד לרב שניאור זלמן הינדס.


הוערך על ידי גדולי דורו, בהם רבי [[חיים עוזר גרודזנסקי]]. היה עסקן פעיל למען המוסדות היהודיים בעיר, והיה מראשי [[אגודת ישראל]], בעירו.
למד ב[[ישיבת חברון]], ביחד עם הרב [[אליעזר יהודה פינקל]], והיה שם מבחירי התלמידים. באותם ימים התפרסם בשם "ה[[עילוי (לימוד)|עילוי]] מסלוצק".

בשנת [[ה'תרס"ו]], הוצע על ידי ראש הישיבה, הרב [[נתן צבי פינקל]] ה"סבא מסלובודקה", לרבי [[שמעון שקופ]] כחתן לבתו בריינא. רבי שמעון נסע ל[[סלוצק]] על מנת לבחון את המועמד בבית הרב [[איסר זלמן מלצר]].

לאחר נישואיו התמנה כ[[ר"מ]] בישיבת תורת חסד ב[[לודז']], בתפקידו זה כיהן עד מינויו בשנת [[ה'תרע"ב]] בידי חמיו לשמש כר"מ בישיבתו בגרודנה (לא יכול להיות! ר' שמעון עצמו נהיה ראש ישיבה בגרודנא רק בשנת תר"פ).

בשנת [[ה'תרע"ה]] עבר עם משפחתו למחוז [[חרקוב]] שב[[אוקראינה]], שם נפטרה אשתו. לאחר פטירתה, נישא בשנית. עקב כך, בתו מאשתו הראשונה, פייגה (לימים: [[פייגה אילנית]]), חזרה לפולין ועברה להתגורר אצל סבה וסבתה ב[[בראנסק]].


נפטר בליל שבת ב[[י"א באב]], [[ה'תרצ"ו]], בן חמישים ושש בלבד.
נפטר בליל שבת ב[[י"א באב]], [[ה'תרצ"ו]], בן חמישים ושש בלבד.


אשתו, בנו יהושע ובנותיו יהודית ורחל נספו ב{{ה|שואה}}. בת נוספת הייתה חברת הכנסת [[פייגה אילנית]], אמו של החייל [[אורי אילן]].
הוערך על ידי גדולי דורו, בהם רבי [[חיים עוזר גרודזנסקי]]. היה עסקן פעיל למען המוסדות היהודיים בעיר, והיה מראשי [[אגודת ישראל]], בעירו (איזה ערים?)

אשתו (השניה?), בנו יהושע ובנותיו יהודית ורחל (מאשתו השניה?) נספו ב{{ה|שואה}}.

בת נוספת (מאשתו הראשונה?) הייתה חברת הכנסת [[פייגה אילנית]], אמו של החייל [[אורי אילן]].


==מתלמידיו==
==מתלמידיו==

גרסה מ־07:51, 6 באוקטובר 2015

אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית

הרב שרגא פייבל הינדס (תרל"ח, 1878 - י"ג באב תרצ"ו, 1 באוגוסט 1936) היה רב, מנהל ור"מ בישיבת שער התורה בגרודנה, חתנו של ראש הישיבה רבי שמעון שקופ.

ביוגרפיה


שגיאות פרמטריות בתבנית:להשלים

פרמטרי חובה [ נושא ] חסרים

נולד לרב שניאור זלמן הינדס. למד בישיבת חברון, ביחד עם הרב אליעזר יהודה פינקל, והיה שם מבחירי התלמידים, באותם ימים התפרסם בשם "העילוי מסלוצק". בשנת ה'תרס"ו, הוצע על ידי ראש הישיבה, הרב נתן צבי פינקל ה"סבא מסלובודקה", לרבי שמעון שקופ כחתן לבתו בריינא, רבי שמעון נסע לסלוצק על מנת לבחון את המועמד בבית הרב איסר זלמן מלצר. לאחר נישואיו התמנה כר"מ בישיבת תורת חסד בלודז', בתפקידו זה כיהן עד מינויו בשנת ה'תרע"ב בידי חמיו לשמש כר"מ בישיבתו בגרודנה.

הוערך על ידי גדולי דורו, בהם רבי חיים עוזר גרודזנסקי. היה עסקן פעיל למען המוסדות היהודיים בעיר, והיה מראשי אגודת ישראל, בעירו.

נפטר בליל שבת בי"א באב, ה'תרצ"ו, בן חמישים ושש בלבד.

אשתו, בנו יהושע ובנותיו יהודית ורחל נספו בשואה. בת נוספת הייתה חברת הכנסת פייגה אילנית, אמו של החייל אורי אילן.

מתלמידיו

לקריאה נוספת

  • חיים רוזנטל, תורה יבקשו מפיהו.