יצחק קאליש (אמשינוב) – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
←‏ביוגרפיה: הרחבה, עדכון
שורה 2: שורה 2:


==ביוגרפיה==
==ביוגרפיה==
נולד לרבי [[יוסף קאליש]]. אמו הייתה בתו של רבי [[חיים אלעזר וקס]]. נישא לבתו של רבי יוסף לנדא מ[[חסידות סטריקוב|שושלת סטריקוב]]. בזמן [[מלחמת העולם השנייה]] נמלט עם דודו רבי [[שמעון שלום קאליש|שמעון שלום]] ל[[ווילנה]] ומשם ל[[שנחאי]] ו[[ארצות הברית]].
נולד לרבי [[יוסף קאליש]]. אמו הייתה בתו של רבי [[חיים אלעזר וקס]]. נישא לבתו של רבי יוסף לנדא מ[[חסידות סטריקוב|שושלת סטריקוב]]. בזמן [[מלחמת העולם השנייה]] נמלט עם דודו רבי [[שמעון שלום קאליש|שמעון שלום]] ל[[ווילנה]] ומשם ל[[שנחאי]] ו[[ארצות הברית]]. נישא בשנת [[תש"י]] לרחל לאה בת ר' דוב בעריש פרקל, חסיד גור.


לאחר פטירת דודו הקים את החצר מחדש בארצות הברית, ב[[וויליאמסבורג]] ובהמשך ב[[בורו פארק]]. הוא נהג במסורת חסידות וורקא-אמשינוב, ונודע באהבת ישראל. העביר מסורות מחסידות וורקא ואמשינוב. נכדו הרב חיים מאיר ארנסטר הוציא מדברי תורתו וסיפוריו את הספרים "ימות עולם".
לאחר פטירת דודו הקים את החצר מחדש בארצות הברית, ב[[וויליאמסבורג]] ובניסן [[תשכ"ד]] עבר ל[[בורו פארק]]. הוא נהג במסורת חסידות וורקא-אמשינוב, ונודע באהבת ישראל. העביר מסורות מחסידות וורקא ואמשינוב. נכדו הרב חיים מאיר ארנסטר הוציא מדברי תורתו וסיפוריו את הספרים "ימות עולם".


ארונו הובא לקבורה ב[[בית הקברות העתיק בטבריה]].
ארונו הובא לקבורה ב[[בית הקברות העתיק בטבריה]].


בנו רבי יוסף הוכתר לממלא מקומו אך הוא חלה והפסיק לתפקד. חסידיו פנו אל רבי [[יעקב אריה מיליקובסקי]], האדמו"ר מאמשינוב בירושלים. בתו נישאה לרב ישראל ארנסטר, נכדו של רבי [[חיים מאיר הגר]] מ[[חסידות ויז'ניץ|ויז'ניץ]].
בנו רבי יוסף הוכתר לממלא מקומו אך הוא חלה והפסיק לתפקד. חסידיו פנו אל רבי [[יעקב אריה מיליקובסקי]], האדמו"ר מאמשינוב בירושלים, אך הם עדיין ממשיכים להפעיל את החצר בבורו פארק. בתו נישאה לרב ישראל ארנסטר, נכדו של רבי [[חיים מאיר הגר]] מ[[חסידות ויז'ניץ|ויז'ניץ]]. בין בניהם: הרב יוסף ארנסטר רב חסידי אלכסנדר בארצות הברית.


==לקריאה נוספת==
==לקריאה נוספת==

גרסה מ־02:25, 29 באוקטובר 2015

רבי יצחק קאליש (-י"ט באייר תשנ"ג, 1993) היה האדמו"ר מאמשינוב בארצות הברית.

ביוגרפיה

נולד לרבי יוסף קאליש. אמו הייתה בתו של רבי חיים אלעזר וקס. נישא לבתו של רבי יוסף לנדא משושלת סטריקוב. בזמן מלחמת העולם השנייה נמלט עם דודו רבי שמעון שלום לווילנה ומשם לשנחאי וארצות הברית. נישא בשנת תש"י לרחל לאה בת ר' דוב בעריש פרקל, חסיד גור.

לאחר פטירת דודו הקים את החצר מחדש בארצות הברית, בוויליאמסבורג ובניסן תשכ"ד עבר לבורו פארק. הוא נהג במסורת חסידות וורקא-אמשינוב, ונודע באהבת ישראל. העביר מסורות מחסידות וורקא ואמשינוב. נכדו הרב חיים מאיר ארנסטר הוציא מדברי תורתו וסיפוריו את הספרים "ימות עולם".

ארונו הובא לקבורה בבית הקברות העתיק בטבריה.

בנו רבי יוסף הוכתר לממלא מקומו אך הוא חלה והפסיק לתפקד. חסידיו פנו אל רבי יעקב אריה מיליקובסקי, האדמו"ר מאמשינוב בירושלים, אך הם עדיין ממשיכים להפעיל את החצר בבורו פארק. בתו נישאה לרב ישראל ארנסטר, נכדו של רבי חיים מאיר הגר מויז'ניץ. בין בניהם: הרב יוסף ארנסטר רב חסידי אלכסנדר בארצות הברית.

לקריאה נוספת