ויקיפדיה:רשימת ערכים במחלוקת/:קלודין גיי – הבדלי גרסאות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
שורה 38: שורה 38:


:{{א|MathKnight}}, לטעמי מוטב להחליף את המילה "בעקבות" במילה "לאחר". ראה מה שכתבתי לדוד שיש לעיל. מעבר לכך, אני חושב שהניסוח של המשפט האחרון אינו מוצלח - יש כאן קישור בין השימוע לבין הטענות לפלגיאט. זה מסורבל, מבלבל ומיותר. אפשר לנסות זאת בצורה טובה יותר. לשיקולך. [[משתמש:יוניון ג'ק|יוניון ג'ק]] - [[שיחת משתמש:יוניון ג'ק|שיחה]] 21:49, 16 בינואר 2024 (IST)
:{{א|MathKnight}}, לטעמי מוטב להחליף את המילה "בעקבות" במילה "לאחר". ראה מה שכתבתי לדוד שיש לעיל. מעבר לכך, אני חושב שהניסוח של המשפט האחרון אינו מוצלח - יש כאן קישור בין השימוע לבין הטענות לפלגיאט. זה מסורבל, מבלבל ומיותר. אפשר לנסות זאת בצורה טובה יותר. לשיקולך. [[משתמש:יוניון ג'ק|יוניון ג'ק]] - [[שיחת משתמש:יוניון ג'ק|שיחה]] 21:49, 16 בינואר 2024 (IST)

== הצעת פשרה ==
{{א|דוד שי}}, {{א|MathKnight}}, האם תהיו מוכנים לגנוז את ההצבעה הזו, ולהסכים על הנוסח הבא?
{{מסגרת|ב-[[22 בינואר]] [[2024]] התפטרה גיי מתפקידה כנשיאת האוניברסיטה, לאחר כחצי שנה בלבד בתפקיד, וזאת לאחר ביקורת ציבורית על התנהלותה במהלך [[השימוע בקונגרס האמריקאי בדבר אנטישמיות בקמפוסים]] וטענות ל[[גנבה ספרותית]] בחלקים של עבודת ה[[דוקטורט]] שלה ובמאמרים אחרים.}}
בברכה, [[משתמש:יוניון ג'ק|יוניון ג'ק]] - [[שיחת משתמש:יוניון ג'ק|שיחה]] 23:59, 16 בינואר 2024 (IST)


== הצבעה ==
== הצבעה ==
שורה 57: שורה 62:
=== אפשרות ב' - יש להציג את הגירסה המפורטת ===
=== אפשרות ב' - יש להציג את הגירסה המפורטת ===
נא לא להצביע עדיין. ההצבעה תיפתח בשעה 22:38 ביום חמישי 18 בינואר 2024.
נא לא להצביע עדיין. ההצבעה תיפתח בשעה 22:38 ביום חמישי 18 בינואר 2024.

==תוצאות ההצבעה==
==תוצאות ההצבעה==
יפורסמו בהמשך.
יפורסמו בהמשך.

גרסה מ־00:59, 17 בינואר 2024

<קלודין גיי

  • תאריך תחילת ההצבעה: 22:38, 18 בינואר 2024
  • תאריך סיום ההצבעה: 22:37, 25 בינואר 2024

הקדמה

  • המחלוקת היא על מידת הפירוט בפתיח של הערך על נסיבות התפטרותה של גיי. השוואת גרסאות זו מציגה שתי גרסאות, קצרה וארוכה, המחלוקת היא איזה משתיהן עדיפה.

דיונים קודמים

המשך הדיון

עמדת צד א' - יש להציג את הגירסה המתומצתת

בעקבות ביקורת ציבורית על התנהלותה לאחר מתקפת הפתע על ישראל התפטרה גיי ב-2 בינואר 2024 מתפקידה כנשיאת האוניברסיטה.[1]

הערות שוליים

בפתיח לערך יש להתמקד בעיקר, וכך עושה הגרסה הקצרה, שמציינת "בעקבות ביקורת ציבורית על התנהלותה לאחר מתקפת הפתע על ישראל התפטרה גיי ב-2 בינואר 2024 מתפקידה כנשיאת האוניברסיטה" - זה המידע העיקרי והחשוב שמקומו בפתיח. המידע הנוסף שבגרסה הארוכה מופיע בגוף הערך, ואין צורך בו בפתיח. הטענות לגנבה ספרותית, למשל, עוסקות בבעיות שוליות, שבוודאי אין מקומן בפתיח, והצגתן בו משקפת נקמנות בגיי. דוד שי - שיחה 09:36, 15 בינואר 2024 (IST)

דוד שי, לדעתי הניסוח שאתה מציע איננו מדוייק. במקום לכתוב "בעקבות ביקורת ציבורית על התנהלותה לאחר מתקפת הפתע על ישראל..." לדעתי מוטב לכתוב "לאחר ביקורת ציבורית על התנהלותה במהלך השימוע בקונגרס האמריקאי בדבר אנטישמיות בקמפוסים...". ואולי אף להוסיף בסוף המשפט "וטענות בדבר גנבה ספרותית במאמרים אקדמיים שפירסמה" (או נוסח אחר בסגנון).
ראשית, המילה "בעקבות" מרמזת שזוהי הסיבה היחידה להתפטרות, זאת בעוד לא ניתן לדעת זאת, וזו רק השערה. בכל המקורות שעיינתי בהם (CBS, CNN, הגרדיאן, N12) לא מזכירים רק את השימוע כסיבה היחידה, אלא גם את הטענות לפלגיאט. ועל כן, הניסוח הזה עלול להטעות. כמו כן, יש מקורות שטוענים שהסיבה להתפטרות היא בכלל אחרת לגמרי - היא פשוט לא עמדה בלחץ הציבורי שהגיע מצד פוליטיקאים אמריקאים שמרנים ו/או גזעניים, שצורם להם שאישה שחורה עומדת בראש אוניברסיטה. לחץ זה נמשך מאז תחילת כהונתה, והשימוע הוא רק תירוץ להגביר אותו. על כן, המילה "לאחר" מתאימה יותר מאשר המילה "בעקבות". לטעמי לפחות.
שנית, בכל המקורות - לא מוזכרת כלל מתקפת החמאס, אלא השימוע בקונגרס בנוגע לאנטישמיות בקמפוסים, כאחת מהסיבות להתפטרות. זה נכון שהשימוע התרחש לאחר המתקפה, אך מוטב ניסוח מדוייק יותר. לטעמי לפחות.
לשיקולך. בברכה, יוניון ג'ק - שיחה 21:46, 16 בינואר 2024 (IST)
אין לי התנגדות לתיקון זה. דוד שי - שיחה 21:47, 16 בינואר 2024 (IST)

עמדת צד ב' - יש להציג את הגירסה המפורטת

גיי התפטרה ב-2 בינואר 2024, לאחר כחצי שנה בתפקידה כנשיאת האוניברסיטה בעקבות ביקורת ציבורית לאחר מתקפת הטרור על ישראל ב-7 באוקטובר 2023 כשהואשמה שלא פעלה למניעת אנטישמיות בקמפוס ולא גינתה את מתקפת הטרור בצורה מספקת. לאחר שימוע שנערך בקונגרס, עלו גם טענות לגנבה ספרותית בחלקים של עבודת הדוקטורט שלה ובמאמרים אחרים.[1] [2]

הערות שוליים

הגרסה שבפתיח הערך אכן מתמקמת בעיקר והיא איננה ארוכה יתר על מידה, היא כוללת שני משפטים: משפט אחד עם כמה פסוקיות שמתייחס לתגובתה לאנטישמיות בהרווארד ואת תשובתה בשימוע על כך, והמשפט השני מתייחס לפרשת הפלגיאטים שלה וגם הוא לא מאריך מעבר לדרוש. הגרסה ה"ארוכה" היא לא כזאת ארוכה שנדרש עוד קיצור שלה, ומתארת בצורה מדויקת ועניינית את הנסיבות והסיבות שהובילה להתפוטרותה של גיי. ישנה טענה גם שפרשות אלו זניחות לעומת המחקר שלה, אני טוען שהמצב הוא בדיוק הפוך: היא פרסמה רק 10 מאמרים בינוניים והמחקר שלה לא מחדש מעבר לטענות הרגילות של "מדוכאים מול פריווילגים" עם קורטוב של פוליטיקת זהויות. לבסוף, בדף השיחה נכתב שמדובר בנקמה בגיי, זו לא נקמה שכן גיי לא קוראת עברית, זה פשוט סיכום מדויק וממצה של הקריירה שלה. – ד"ר MathKnight (שיחה) 22:38, 15 בינואר 2024 (IST)

עניין הפלגיאטים נופח להפליא על ידי מבקריה של גיי שהפכו לרודפיה. לא מדובר בכך שלקחה מאמר של מישהו אחר ופרסמה אותו כאילו היא כתבה אותו, אלא בליקויים קלים של חוסר מתן קרדיט נאות. זה נושא חסר חשיבות בכלל, שלא היה עולה אם לא הייתה מטרה לרדוף את גיי, ובוודאי אין הצדקה להצגתו בפתיח, אלא אם מוּנעים על ידי רגש של שנאה ונקמה (ואין זה משנה כלל אם גיי קוראת את ויקיפדיה בעברית או אינה קוראת אותה). דוד שי - שיחה 07:19, 16 בינואר 2024 (IST)
בפתיח הוא מוזכר באופן די מינימליסטי, במשפט אחד קצר למדי. – ד"ר MathKnight (שיחה) 18:15, 16 בינואר 2024 (IST)
שזה בדיוק משפט אחד יותר מדי. הנושא כלל אינו ראוי לאזכור בפתיח. דוד שי - שיחה 19:06, 16 בינואר 2024 (IST)
אני נוטה להסכים.
בתוך הים של הפוליטיקה, יש לנו גם נטייה, בתור עורכי ויקיפדיה (ציונים וישראלים לרוב) עם המון משקל על הידיים, לתת לרגש שלנו ולחדשות לסחוף אותנו ולבטא זאת בערכים.
בוויקיפדיה עלינו להיות הכי ניטרליים שיש, והפסקה הזאת לוקה בזה. אקסינו - שיחה 19:08, 16 בינואר 2024 (IST)
אני מתלבט. מבחינה אנציקלופדית נראה לי נכון להעדיף את הגרסה הקצרה. מצד שני, פרשת התפטרותה זכתה לכיסוי תקשורתי רחב שאולי מצדיק אזכור קצת יותר מפורט בפתיח. כמו כן, בערך באנגלית מופיעה הפרשה בפתיח בצורה מורחבת. טרם החלטתי. -- ‏גבי(שיחה | תרומות) 19:11, 16 בינואר 2024 (IST)
ניתן לציין כי הואשמה בשל פלגיאט (גנבה ספרותית). הייתי שמח לראות עמדה נוספת שמרחיבה אך באופן מספק, ניטרלי ומקיף, שגם אולי יכלול את תגובתה בדומה לוויקיפדיה האנגלית. אקסינו - שיחה 19:47, 16 בינואר 2024 (IST)
בגוף הערך יש הרחבה שעונה על מה שציינת (קלודין גיי#טענות לגניבה ספרותית). – ד"ר MathKnight (שיחה) 21:21, 16 בינואר 2024 (IST)
נושא הפלגיאט יכול להיות בגוף הערך ולא בפסקת הפתיחה. אבל גם אז, פסקת הפתיחה צריכה להיות בעיני: "גיי התפטרה ב-2 בינואר 2024, לאחר כחצי שנה בתפקידה כנשיאת האוניברסיטה בעקבות ביקורת ציבורית לאחר מתקפת הטרור על ישראל ב-7 באוקטובר 2023 כשהואשמה שלא פעלה למניעת אנטישמיות בקמפוס ולא גינתה את מתקפת הטרור בצורה מספקת". - אם שתי האופציות היחידות שיעמדו להצבעה יהיו א' ו-ב', אני מעדיף את ב' כי הגרסה הקצרה מתומצתת מדי בעיני. אם ניתן להציג גם אופציה ג' ללא ההתייחסות לפלגיאט - אני בעדה. (או במושגים של שולצה: גבא...) ניצן צבי כהן - שיחה 23:31, 16 בינואר 2024 (IST)
MathKnight, לטעמי מוטב להחליף את המילה "בעקבות" במילה "לאחר". ראה מה שכתבתי לדוד שיש לעיל. מעבר לכך, אני חושב שהניסוח של המשפט האחרון אינו מוצלח - יש כאן קישור בין השימוע לבין הטענות לפלגיאט. זה מסורבל, מבלבל ומיותר. אפשר לנסות זאת בצורה טובה יותר. לשיקולך. יוניון ג'ק - שיחה 21:49, 16 בינואר 2024 (IST)

הצעת פשרה

דוד שי, MathKnight, האם תהיו מוכנים לגנוז את ההצבעה הזו, ולהסכים על הנוסח הבא?

ב-22 בינואר 2024 התפטרה גיי מתפקידה כנשיאת האוניברסיטה, לאחר כחצי שנה בלבד בתפקיד, וזאת לאחר ביקורת ציבורית על התנהלותה במהלך השימוע בקונגרס האמריקאי בדבר אנטישמיות בקמפוסים וטענות לגנבה ספרותית בחלקים של עבודת הדוקטורט שלה ובמאמרים אחרים.

בברכה, יוניון ג'ק - שיחה 23:59, 16 בינואר 2024 (IST)

הצבעה

על פי מדיניות ההצבעה, רשאים להצביע משתמשים שנרשמו לפחות 30 ימים לפני פתיחת ההצבעה, ביצעו לפחות 100 עריכות במרחב הראשי או במרחבים המשיקים לו במהלך 90 הימים שקדמו לתחילת ההצבעה (כלומר עריכות דפי שיחה, דפי מדיניות וכדומה אינן נספרות) ואינם עורכים בתשלום.

לפי מדיניות הצבעת מחלוקת, אין להצביע לפני פתיחת ההצבעה ואין לפתוח את ההצבעה עד אשר חלפו 72 שעות מהצגת טיעוני הצדדים. בהתאם להוראות בדבר מלחמת עריכה אין להוסיף או לגרוע מאפשרויות ההצבעה שסוכמו על ידי הצדדים ללא הסכמתם, אלא אם כן הבורר אישר את השינוי.

אפשרות א' - יש להציג את הגירסה המתומצתת

נא לא להצביע עדיין. ההצבעה תיפתח בשעה 22:38 ביום חמישי 18 בינואר 2024.

אפשרות ב' - יש להציג את הגירסה המפורטת

נא לא להצביע עדיין. ההצבעה תיפתח בשעה 22:38 ביום חמישי 18 בינואר 2024.

תוצאות ההצבעה

יפורסמו בהמשך.