ויקיפדיה:רשימת ערכים במחלוקת/:קלודין גיי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

<קלודין גיי

  • תאריך תחילת ההצבעה: 04:33, 26 בינואר 2024 (IST)
  • תאריך סיום ההצבעה: 04:32, 2 בפברואר 2024 (IST)

המחלוקת היא על מידת הפירוט בפתיח של הערך על נסיבות התפטרותה של גיי. השוואת גרסאות זו מציגה שתי גרסאות, קצרה וארוכה, המחלוקת החלה בשאלה איזה משתיהן עדיפה, והתפתחה לבחירה בין שישה נוסחים.

הנוסחים הבאים בלבד עומדים להצבעה[עריכת קוד מקור]

נוסח א'[עריכת קוד מקור]

בעקבות ביקורת ציבורית על התנהלותה לאחר מתקפת הפתע על ישראל התפטרה גיי ב-2 בינואר 2024 מתפקידה כנשיאת האוניברסיטה.

נוסח ב'[עריכת קוד מקור]

גיי התפטרה ב-2 בינואר 2024, לאחר כחצי שנה בלבד בתפקידה כנשיאת האוניברסיטה בעקבות ביקורת ציבורית לאחר מתקפת הטרור על ישראל ב-7 באוקטובר 2023 כשהואשמה שלא פעלה למניעת אנטישמיות בקמפוס ולא גינתה את מתקפת הטרור בצורה מספקת, התנהלותה במהלך השימוע בקונגרס האמריקאי בדבר אנטישמיות בקמפוסים וטענות לגנבה ספרותית בחלקים של עבודת הדוקטורט שלה ובמאמרים אחרים.

נוסח ג'[עריכת קוד מקור]

גיי התפטרה ב-2 בינואר 2024, לאחר כחצי שנה בתפקידה כנשיאת האוניברסיטה בעקבות ביקורת ציבורית לאחר מתקפת הטרור על ישראל ב-7 באוקטובר 2023 כשהואשמה שלא פעלה למניעת אנטישמיות בקמפוס ולא גינתה את מתקפת הטרור בצורה מספקת.

נוסח ד'[עריכת קוד מקור]

ב-2 בינואר 2024 התפטרה גיי מתפקידה כנשיאת האוניברסיטה, לאחר כחצי שנה בלבד בתפקיד, וזאת לאחר ביקורת ציבורית על תגובת האוניברסיטה למתקפת הטרור על ישראל, התנהלותה במהלך השימוע בקונגרס האמריקאי בדבר אנטישמיות בקמפוסים וטענות לגנבה ספרותית בחלקים של עבודת הדוקטורט שלה ובמאמרים אחרים.

נוסח ה'[עריכת קוד מקור]

ב-2 בינואר 2024 התפטרה גיי מתפקידה כנשיאת האוניברסיטה, לאחר כחצי שנה בלבד בתפקיד, וזאת לאחר ביקורת ציבורית על התנהלותה.

נוסח ו'[עריכת קוד מקור]

גיי התפטרה ב-2 בינואר 2024, לאחר כחצי שנה בלבד בתפקידה כנשיאת האוניברסיטה בעקבות ביקורת ציבורית לאחר מתקפת הטרור על ישראל ב-7 באוקטובר 2023 כשהואשמה שלא פעלה למניעת אנטישמיות בקמפוס, לא גינתה את מתקפת הטרור וסירבה לאמר שקריאה לרצח העם היהודי זו הפרת כללי האוניברסיטה אלא "תלויה בהקשר". גם הטענות על התנהלותה במהלך השימוע בקונגרס האמריקאי בדבר אנטישמיות בקמפוסים וטענות לגנבה ספרותית בחלקים של עבודת הדוקטורט שלה ובמאמרים אחרים תרמו להתפטרות.

דיונים קודמים[עריכת קוד מקור]

המשך הדיון[עריכת קוד מקור]

עמדת צד א' - יש להציג בפתיח את נוסח א'[עריכת קוד מקור]

בפתיח לערך יש להתמקד בעיקר, וכך עושה הגרסה הקצרה, שמציינת "בעקבות ביקורת ציבורית על התנהלותה לאחר מתקפת הפתע על ישראל התפטרה גיי ב-2 בינואר 2024 מתפקידה כנשיאת האוניברסיטה" - זה המידע העיקרי והחשוב שמקומו בפתיח. המידע הנוסף שבגרסה הארוכה מופיע בגוף הערך, ואין צורך בו בפתיח. הטענות לגנבה ספרותית, למשל, עוסקות בבעיות שוליות, שבוודאי אין מקומן בפתיח, והצגתן בו משקפת נקמנות בגיי. דוד שי - שיחה 09:36, 15 בינואר 2024 (IST)

דוד שי, לדעתי הניסוח שאתה מציע איננו מדוייק. במקום לכתוב "בעקבות ביקורת ציבורית על התנהלותה לאחר מתקפת הפתע על ישראל..." לדעתי מוטב לכתוב "לאחר ביקורת ציבורית על התנהלותה במהלך השימוע בקונגרס האמריקאי בדבר אנטישמיות בקמפוסים...". ואולי אף להוסיף בסוף המשפט "וטענות בדבר גנבה ספרותית במאמרים אקדמיים שפירסמה" (או נוסח אחר בסגנון).
ראשית, המילה "בעקבות" מרמזת שזוהי הסיבה היחידה להתפטרות, זאת בעוד לא ניתן לדעת זאת, וזו רק השערה. בכל המקורות שעיינתי בהם (CBS, CNN, הגרדיאן, N12) לא מזכירים רק את השימוע כסיבה היחידה, אלא גם את הטענות לפלגיאט. ועל כן, הניסוח הזה עלול להטעות. כמו כן, יש מקורות שטוענים שהסיבה להתפטרות היא בכלל אחרת לגמרי - היא פשוט לא עמדה בלחץ הציבורי שהגיע מצד פוליטיקאים אמריקאים שמרנים ו/או גזעניים, שצורם להם שאישה שחורה עומדת בראש אוניברסיטה. לחץ זה נמשך מאז תחילת כהונתה, והשימוע הוא רק תירוץ להגביר אותו. על כן, המילה "לאחר" מתאימה יותר מאשר המילה "בעקבות". לטעמי לפחות.
שנית, בכל המקורות - לא מוזכרת כלל מתקפת החמאס, אלא השימוע בקונגרס בנוגע לאנטישמיות בקמפוסים, כאחת מהסיבות להתפטרות. זה נכון שהשימוע התרחש לאחר המתקפה, אך מוטב ניסוח מדוייק יותר. לטעמי לפחות.
לשיקולך. בברכה, יוניון ג'ק - שיחה 21:46, 16 בינואר 2024 (IST)
אין לי התנגדות לתיקון זה. דוד שי - שיחה 21:47, 16 בינואר 2024 (IST)
ההערה של יוניון רק מוכיחה כמה "התמצות" המוגזם בהצעה זאת חוטא לאמת ואין לקבלו. בורה בורה - שיחה 20:57, 17 בינואר 2024 (IST)

עמדת צד ב' - יש להציג בפתיח את נוסח ב'[עריכת קוד מקור]

הגרסה שבפתיח הערך אכן מתמקמת בעיקר והיא איננה ארוכה יתר על מידה, היא כוללת שני משפטים: משפט אחד עם כמה פסוקיות שמתייחס לתגובתה לאנטישמיות בהרווארד ואת תשובתה בשימוע על כך, והמשפט השני מתייחס לפרשת הפלגיאטים שלה וגם הוא לא מאריך מעבר לדרוש. הגרסה ה"ארוכה" היא לא כזאת ארוכה שנדרש עוד קיצור שלה, ומתארת בצורה מדויקת ועניינית את הנסיבות והסיבות שהובילה להתפוטרותה של גיי. ישנה טענה גם שפרשות אלו זניחות לעומת המחקר שלה, אני טוען שהמצב הוא בדיוק הפוך: היא פרסמה רק 10 מאמרים בינוניים והמחקר שלה לא מחדש מעבר לטענות הרגילות של "מדוכאים מול פריווילגים" עם קורטוב של פוליטיקת זהויות. לבסוף, בדף השיחה נכתב שמדובר בנקמה בגיי, זו לא נקמה שכן גיי לא קוראת עברית, זה פשוט סיכום מדויק וממצה של הקריירה שלה. – ד"ר MathKnight (שיחה) 22:38, 15 בינואר 2024 (IST)

עניין הפלגיאטים נופח להפליא על ידי מבקריה של גיי שהפכו לרודפיה. לא מדובר בכך שלקחה מאמר של מישהו אחר ופרסמה אותו כאילו היא כתבה אותו, אלא בליקויים קלים של חוסר מתן קרדיט נאות. זה נושא חסר חשיבות בכלל, שלא היה עולה אם לא הייתה מטרה לרדוף את גיי, ובוודאי אין הצדקה להצגתו בפתיח, אלא אם מוּנעים על ידי רגש של שנאה ונקמה (ואין זה משנה כלל אם גיי קוראת את ויקיפדיה בעברית או אינה קוראת אותה). דוד שי - שיחה 07:19, 16 בינואר 2024 (IST)
בפתיח הוא מוזכר באופן די מינימליסטי, במשפט אחד קצר למדי. – ד"ר MathKnight (שיחה) 18:15, 16 בינואר 2024 (IST)
שזה בדיוק משפט אחד יותר מדי. הנושא כלל אינו ראוי לאזכור בפתיח. דוד שי - שיחה 19:06, 16 בינואר 2024 (IST)
אני נוטה להסכים.
בתוך הים של הפוליטיקה, יש לנו גם נטייה, בתור עורכי ויקיפדיה (ציונים וישראלים לרוב) עם המון משקל על הידיים, לתת לרגש שלנו ולחדשות לסחוף אותנו ולבטא זאת בערכים.
בוויקיפדיה עלינו להיות הכי ניטרליים שיש, והפסקה הזאת לוקה בזה. אקסינו - שיחה 19:08, 16 בינואר 2024 (IST)
אני מתלבט. מבחינה אנציקלופדית נראה לי נכון להעדיף את הגרסה הקצרה. מצד שני, פרשת התפטרותה זכתה לכיסוי תקשורתי רחב שאולי מצדיק אזכור קצת יותר מפורט בפתיח. כמו כן, בערך באנגלית מופיעה הפרשה בפתיח בצורה מורחבת. טרם החלטתי. -- ‏גבי(שיחה | תרומות) 19:11, 16 בינואר 2024 (IST)
ניתן לציין כי הואשמה בשל פלגיאט (גנבה ספרותית). הייתי שמח לראות עמדה נוספת שמרחיבה אך באופן מספק, ניטרלי ומקיף, שגם אולי יכלול את תגובתה בדומה לוויקיפדיה האנגלית. אקסינו - שיחה 19:47, 16 בינואר 2024 (IST)
בגוף הערך יש הרחבה שעונה על מה שציינת (קלודין גיי#טענות לגניבה ספרותית). – ד"ר MathKnight (שיחה) 21:21, 16 בינואר 2024 (IST)
נושא הפלגיאט יכול להיות בגוף הערך ולא בפסקת הפתיחה. אבל גם אז, פסקת הפתיחה צריכה להיות בעיני: "גיי התפטרה ב-2 בינואר 2024, לאחר כחצי שנה בתפקידה כנשיאת האוניברסיטה בעקבות ביקורת ציבורית לאחר מתקפת הטרור על ישראל ב-7 באוקטובר 2023 כשהואשמה שלא פעלה למניעת אנטישמיות בקמפוס ולא גינתה את מתקפת הטרור בצורה מספקת". - אם שתי האופציות היחידות שיעמדו להצבעה יהיו א' ו-ב', אני מעדיף את ב' כי הגרסה הקצרה מתומצתת מדי בעיני. אם ניתן להציג גם אופציה ג' ללא ההתייחסות לפלגיאט - אני בעדה. (או במושגים של שולצה: גבא...) ניצן צבי כהן - שיחה 23:31, 16 בינואר 2024 (IST)
MathKnight, לטעמי מוטב להחליף את המילה "בעקבות" במילה "לאחר". ראה מה שכתבתי לדוד שיש לעיל. מעבר לכך, אני חושב שהניסוח של המשפט האחרון אינו מוצלח - יש כאן קישור בין השימוע לבין הטענות לפלגיאט. זה מסורבל, מבלבל ומיותר. אפשר לנסות זאת בצורה טובה יותר. לשיקולך. יוניון ג'ק - שיחה 21:49, 16 בינואר 2024 (IST)
באפשרות ב' חסר פסיק אחרי המילים: "ב-7 באוקטובר 2023". הוספת הפסיק חשובה, כדי להפוך למשפט טפל את המשפט: "כשהואשמה שלא פעלה למניעת אנטישמיות בקמפוס ולא גינתה את מתקפת הטרור בצורה מספקת". הפסיק הראשון (החסר) והפסיק השני (הקיים כעת) פועלים כמו סוגריים. אני מקווה שהוספת הפסיק הראשון אפשרית אחרי שההצבעה החלה. מאישיחה 08:19, 27 בינואר 2024 (IST)

עמדת צד ג' - יש להציג בפתיח את נוסח ג'[עריכת קוד מקור]

35 of May, Gabi S., MathKnight, Nizzan Cohen, אקסינו, בורה בורה, דוד שי, האם מישהו מכם מעוניין להציג כאן טיעונים בעד נוסח זה? יוניון ג'ק - שיחה 10:29, 19 בינואר 2024 (IST)

זה נוסח שאינו נאמן לסימוכין. קטיף דובדבנים של עובדות הנוחות לכותב ועל כן הוא פסול. בורה בורה - שיחה 19:37, 19 בינואר 2024 (IST)
35 of May, Gabi S., MathKnight, Nizzan Cohen, אקסינו, דוד שי (או כל משתמש אחר), האם מישהו מכם מעוניין להציג כאן טיעונים בעד נוסח זה? אם לא - אז אין טעם להעמידו להצבעה. יוניון ג'ק - שיחה 02:52, 20 בינואר 2024 (IST)
נוסח זה מציג יותר מידע מאשר הנוסח הקצר (נוסח א') על המניע להתפטרות, אך אינו נגרר לפירוט המוגזם והמטעה של הנוסח הארוך (נוסח ב'). בכך הוא מהווה פשרה בין שני נוסחים אלה. דוד שי - שיחה 05:20, 20 בינואר 2024 (IST)

עמדת צד ד' - יש להציג בפתיח את נוסח ד'[עריכת קוד מקור]

תיאור מכלול כל הסיבות שהביאו להתפטרות, ולא רק חלק. הכל או כלום. יוניון ג'ק - שיחה 10:27, 19 בינואר 2024 (IST)

עמדת צד ה' - יש להציג בפתיח את נוסח ה'[עריכת קוד מקור]

תיאור ההתפטרות, ללא התייחסות בפתיח לאף אחת מהסיבות. הכל או כלום. יוניון ג'ק - שיחה 10:27, 19 בינואר 2024 (IST)

יוניון ג'ק כבר העלת את נוסח ד'. אני לא בטוח שמותר לויקיפד אחד להעלות יותר מנוסח אחד. נא בחר את הנוסח המועדף עליך ואם לשני לא יהיה ויקיפד בעל זכות הצבעה שתומך בה אז היא לא תעלה להצבעה. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 08:55, 24 בינואר 2024 (IST)
אם אתה לא בטוח - אז כנראה שמותר. יוניון ג'ק - שיחה 21:07, 26 בינואר 2024 (IST)

עמדת צד ו' - יש להציג בפתיח את נוסח ו'[עריכת קוד מקור]

בנוסף לגירסה המתארת בצורה מדויקת ועניינית את הנסיבות והסיבות שהובילה להתפוטרותה של גיי, נוסף ציון העובדה שסירבה לאמר שקריאה לרצח העם היהודי זו הפרת כללי האוניברסיטה אלא "תלויה בהקשר". בורה בורה - שיחה 04:33, 23 בינואר 2024 (IST)

בורה בורה, האם רמת פירוט שכזו הכרחית בפתיח של הערך? יוניון ג'ק - שיחה 08:20, 23 בינואר 2024 (IST)
כן. יזכרו אותה לא כנשיאה כושלת אלא בעיקר משום שסירבה לאמר שקריאה לרצח העם היהודי זו הפרת כללי האוניברסיטה אלא "תלויה בהקשר". זה כבר נהיה מטבע לשון "תלוי בהקשר". בורה בורה - שיחה 08:27, 23 בינואר 2024 (IST)
בורה בורה, זה נראה לי פירוט יתר בשביל פתיח. אפשר/צריך לפרט אודות המקרה - בגוף הערך עצמו. בפתיח - מוטב לתמצת. יוניון ג'ק - שיחה 19:14, 23 בינואר 2024 (IST)
עוד משפט אינו מפריע. יש ערכים עם פתיח של 2K. בורה בורה - שיחה 19:15, 23 בינואר 2024 (IST)
דוגמא אקראית: המחאה נגד הרפורמה המשפטית עם פתיח מפלצתי. בורה בורה - שיחה 19:17, 23 בינואר 2024 (IST)
פתיח של 12K. נסה להוריד משם מילה אחת! בורה בורה - שיחה 19:22, 23 בינואר 2024 (IST)
לא שיכנעת... הנוסח שאתה מציע סובל מפירוט יתר. וגם אם לא - זה מנוסח בצורה מסורבלת ולא מדוייקת. יוניון ג'ק - שיחה 21:46, 23 בינואר 2024 (IST)
בורה בורה, "לומר" - לא "לאמר". באופן כללי אני תומך בנוסח, עם שינויים קטנטנים - לא בתוכן, אלא בעיקר בניסוח. נתן טוביאס - שיחה 13:18, 29 בינואר 2024 (IST)
אין בעיה. אם אפשרות זו תבחר ניתן יהיה לשפר את הניסוח מבלי לפגוע ברעיון. בורה בורה - שיחה 14:34, 29 בינואר 2024 (IST)

הצעות פשרה[עריכת קוד מקור]

דוד שי, MathKnight, האם תהיו מוכנים לגנוז את ההצבעה הזו, ולהסכים על הנוסח הבא?

ב-2 בינואר 2024 התפטרה גיי מתפקידה כנשיאת האוניברסיטה, לאחר כחצי שנה בלבד בתפקיד, וזאת לאחר ביקורת ציבורית על התנהלותה במהלך השימוע בקונגרס האמריקאי בדבר אנטישמיות בקמפוסים וטענות לגנבה ספרותית בחלקים של עבודת הדוקטורט שלה ובמאמרים אחרים.

בברכה, יוניון ג'ק - שיחה 23:59, 16 בינואר 2024 (IST)

אני לא רואה הצדקה להצגת הטענות לגנבה ספרותית בפתיח, כפי שנימקתי לעיל, אבל מוכן לקבל כפשרה את הצעתו של ניצן צבי כהן לעיל. דוד שי - שיחה 05:42, 17 בינואר 2024 (IST)
דוד שי, ההצדקה היא כפי שכתבתי כבר לעיל - אם מציינים את השימוע בתור אחת מהסיבות העיקריות להתפטרות, אז יש לציין גם את הגניבה הספרותית כאחת מהסיבות העיקריו להתפטרות, שכן השימוע איננו הסיבה היחידה. כך - על פי כל המקורות שיש. יש הטעיה בהצגת הדברים אחרת. לחלופין, אפשר לוותר לחלוטין על הסיבות בפתיח, כלומר:

ב-2 בינואר 2024 התפטרה גיי מתפקידה כנשיאת האוניברסיטה, לאחר כחצי שנה בלבד בתפקיד, וזאת לאחר ביקורת ציבורית על התנהלותה.

תגובתך? יוניון ג'ק - שיחה 06:46, 17 בינואר 2024 (IST)
במכתב ההתפטרות שלה גיי מציינת את שני הנושאים, אך בעוד שבעניין תגובתה לטבח 7 באוקטובר היא מודה שטעתה, את הטענות בעניין גנבה ספרותית היא מציגה בעיקר כרדיפה שלה וכותבת: "מעולם לא פרסמתי ממצאים שגויים במחקר שלי ומעולם לא לקחתי קרדיט למחקר של אחרים. יתר על כן, השגיאות בציטוטים אינן צריכות להעלים אמת בסיסית אחת: אני גאה בעבודה שלי ובהשפעה שלה על שדה המחקר." מכך ברור לי שרק העניין הראשון הוא המניע להתפטרותה (והוא גם הסיבה היחידה לזעם הציבורי עליה ועל האוניברסיטה). דוד שי - שיחה 06:56, 17 בינואר 2024 (IST)

גם אני מוכן לקבל כפשרה את הצעתו של ניצן צבי כהן, אם הבנתי אותה נכון כפי שמצוטט כאן:

גיי התפטרה ב-2 בינואר 2024, לאחר כחצי שנה בתפקידה כנשיאת האוניברסיטה בעקבות ביקורת ציבורית לאחר מתקפת הטרור על ישראל ב-7 באוקטובר 2023 כשהואשמה שלא פעלה למניעת אנטישמיות בקמפוס ולא גינתה את מתקפת הטרור בצורה מספקת.[1] [2]

הערות שוליים

הטענות על פלגיאט הן חמורות, אבל לא חמורות כמו התנהלותה מול האנטישמיות בהרווארד. – ד"ר MathKnight (שיחה) 14:13, 17 בינואר 2024 (IST)

הן יכולות להופיע בהמשך הערך ולא חייבות להופיע בפתיח. אכן, מה שמסגרת זו ההצעה שלי. ניצן צבי כהן - שיחה 17:36, 17 בינואר 2024 (IST)
Nizzan Cohen, הדברים הכתובים אינם נאמנים למקורות שעל פיהם הם לכאורה מתבססים. ב-N12 כתוב "לאחר העדות שלה בקונגרס", ולא "לאחר מתקפת הפתע". וזו מוצגת כסיבה השנייה (עפ"י סדר ההופעה, לא עפ"י חשיבות), רק לאחר הטענות על גניבה ספרותית. בהרווארד קרימסון מופיעות שלוש סיבות, לפי הסדר הבא: הביקורת על תגובת האוניברסיטה למתקפת החמאס, הביקורת על עדותה של גיי בקונגרס והטענות לגניבה ספרותית. יש זעם ציבורי על כל שלוש הסיבות, ואין זה מתפקידנו לשפוט איזו סיבה היא החמורה ביותר מבחינה מוסרית ו/או זו שהשפיעה יותר על סיבת ההתפטרות. אני חושב שמוטב להגיע לנוסח נאמן יותר למקורות. יוניון ג'ק - שיחה 19:26, 17 בינואר 2024 (IST)
אני מסכים עם יוניון. יש למנות את כל שלוש הסיבות. בורה בורה - שיחה 21:01, 17 בינואר 2024 (IST)
אני בעד הנוסח הראשון במסגרת שהציע יוניון ג'ק. מאישיחה 21:25, 17 בינואר 2024 (IST)
לי חשוב שיופיע בפתיח: "בעקבות ביקורת ציבורית לאחר מתקפת הטרור על ישראל ב-7 באוקטובר 2023 כשהואשמה שלא פעלה למניעת אנטישמיות בקמפוס ולא גינתה את מתקפת הטרור בצורה מספקת". ויקיפדיה העברית ככל ויקיפדיה מחוייבת ככל ויקיפדיה לנייטרליות, אבל היא גם משרתת ציבור דובר עברית וככזו צריכה להציג את התוכן גם בהתאם למה שככל הנראה יעניין אותו, ואני סבור שהקורא העברי ירצה וצריך להבין את הקונטקסט הזה, וכבר בפתיח, כשהוא קורא על הדמות (לקרוא האמריקאי אולי פחות משנה שהדיון על האם הגיבה יותר או פחות על אנטישמיות היה בהקשר של ה-7 באוקטובר). אין לי התנגדות עקרונית שתופיע גם סוגיית הגניבה הספרותית, אני מודה שבעיני זה מידע פחות חשוב שיכול לרדת גם לתוכן הערך. ניצן צבי כהן - שיחה 23:19, 17 בינואר 2024 (IST)

בעקבות הדיון לעיל הוספתי להצבעה אפשרות שלישית, שהיא גרסת הפשרה שהוצעה לעיל. דוד שי - שיחה 23:18, 17 בינואר 2024 (IST)

יוניון כבר כתב על גרסה זו שהיא אינה נאמנה לסימוכין. אז פשרה אין כאן. ניצן, אתה מסכים עם יוניון? בורה בורה - שיחה 23:29, 17 בינואר 2024 (IST)
הוספתי את הצעה ד' הנאמנה לסימוכין ובה מופיעות שלוש סיבות, לפי הסדר הבא: הביקורת על תגובת האוניברסיטה למתקפת החמאס, הביקורת על עדותה של גיי בקונגרס והטענות לגניבה ספרותית. בורה בורה - שיחה 23:39, 17 בינואר 2024 (IST)
מוזר שאתה קורא להצעה ד' הצעת פשרה, כשהיא ארוכה יותר מהגרסה המפורטת שאיתה התחילה מחלוקת זו. דוד שי - שיחה 01:46, 18 בינואר 2024 (IST)
הוספתי אותה כשראיתי שאתה מתעלם מדברי יוניון בדיון. אם הסימוכין הטובים ביותר מדברים על שלושה גורמים, יש לכלול את כולם. ההצעה שלך, כפי שכתבתי לעיל, אינה פשרה. אם תסיר אותה, אסיר גם אני את שלי. בורה בורה - שיחה 01:57, 18 בינואר 2024 (IST)

Lavluv כתב בלעג "הצבעה חשובה מאוד שתכריע את גורלה של ויקיפדיה בעשור הקרוב". יש לי חדשות בשבילך Lavluv: זו אכן הצבעה חשובה מאוד, משום שהיא משקפת שגורלה של ויקיפדיה העברית כבר הוכרע, ובערכים פוליטיים היא מושפעת מאוד מההקצנה ימינה, כפי שהצבעה זו וקודמתה מוכיחות. בנושאים פוליטיים ויקיפדיה משקפת נאמנה את רוח העם היושב בציון, אבל האם זו אנציקלופדיה? ממש לא. קודם שאנו מתלוננים על ויקיפדיה האנגלית או ויקיפדיה הערבית (ויש על מה להתלונן) כדאי שנביט במראה. דוד שי - שיחה 06:42, 29 בינואר 2024 (IST)

אתה פתחת את שתי ההצבעות המיותרות האלה. עכשיו הסברלנו מה יצא לך מזה חוץ מבזבוז זמן לכולנו. אז אל תתלונן בורה בורה - שיחה 07:37, 29 בינואר 2024 (IST)
נכון, אני פתחתי את ההצבעות האלה בניסיון לשמור על ויקיפדיה כאנציקלופדיה, והתוצאה איננה בזבוז זמן, אלא הבהרה לאן הגענו, וכיצד אנו מתקדמים, צעד אחר צעד, לקראת הפיכתנו לעוד אתר שנאה במסווה של פטריוטיות. דוד שי - שיחה 07:42, 29 בינואר 2024 (IST)
דוד שי היות וכל הדיון הוא על פירוט הפתיח. ללא מחלוקת על האזכור בערך. וללא מחלוקת על העובדות. הרי שכל ההצבעה מיותרת לחלוטין וחבל שלא הגיעו להכרעה בדף השיחה. ומכאן הצבעתי. (ובתגובה גם ליוניון ג'ק שמינה את עצמו ל"מפעיל הצבעות": כן, זו הצבעה תקינה) ולכן דעתי היא "העדפת אפשרויות א',ב', ג', ד' או ה' או ו' (ללא העדפה ביניהן)" Lavluv📜אם הגבת לדבריי, נא תייג אותי • י"ט בשבט ה'תשפ"ד 08:19, 29 בינואר 2024 (IST)
Lavluv, לא הצבעת (אבגדהו), אלא הצבעת ((אבגדהו)(והדגבא)(א/ב/ג/ד/ה/ו)). והצבעה זו אינה תקינה. יוניון ג'ק - שיחה 09:14, 29 בינואר 2024 (IST)
אם תסתבך עם הספירה, אני יעזור לך. Lavluv📜אם הגבת לדבריי, נא תייג אותי • י"ט בשבט ה'תשפ"ד 12:21, 29 בינואר 2024 (IST)
Lavluv, אני לא אסתבך. הצבעה שכנ"ל פשוט לא תיספר. אני מציע שתתקן אותה, בהתאם למקובל. יוניון ג'ק - שיחה 14:22, 29 בינואר 2024 (IST)

על פי מדיניות ההצבעה, רשאים להצביע משתמשים שנרשמו לפחות 30 ימים לפני פתיחת ההצבעה, ביצעו לפחות 100 עריכות במרחב הראשי או במרחבים המשיקים לו במהלך 90 הימים שקדמו לתחילת ההצבעה (כלומר עריכות דפי שיחה, דפי מדיניות וכדומה אינן נספרות) ואינם עורכים בתשלום.

לפי מדיניות הצבעת מחלוקת, אין להצביע לפני פתיחת ההצבעה ואין לפתוח את ההצבעה עד אשר חלפו 72 שעות מהצגת טיעוני הצדדים. בהתאם להוראות בדבר מלחמת עריכה אין להוסיף או לגרוע מאפשרויות ההצבעה שסוכמו על ידי הצדדים ללא הסכמתם, אלא אם כן הבורר אישר את השינוי.

שיטת ההצבעה[עריכת קוד מקור]

יש לדרג את כל האפשרויות העומדות להצבעה. אפשרויות שתתעלמו מהן ייחשבו לאחרונות בתור. הדירוג יכול להיות חלקי, ואסור לו לכלול סתירות פנימיות.

את ההעדפות אפשר לנסח באופן מילולי, למשל "אפשרות א', ואם לא אז ב' או ג', ואם לא אז ד'". אפשר גם להשתמש בקיצורים המקובלים:

  • ד – העדפת אפשרות ד' על פני כל אפשרות אחרת.
  • בגא - העדפת אפשרות ב', ואם לא אז ג' ואם לא אז א' ואם לא אז כל אפשרות אחרת.
  • ב(גא) - העדפת אפשרות ב' כאפשרות ראשונה ולאחר מכן א' או ג' ללא העדפה ביניהן ואותן על פני כל אפשרות אחרת.
  • גד(אב) – העדפת האפשרויות ג' ו-ד' על פני אפשרויות א' ו-ב', כשאפשרות ג' עדיפה על פני ד' ולאחריהן א' ו-ב' ללא ההעדפה ביניהן ואותן על פני כל אפשרות אחרת.
  • (דה)(אבג) – העדפת אפשרויות ד' או ה' (ללא העדפה ביניהן) על פני אפשרויות א', ב' או ג' (ללא העדפה ביניהן) ואותן על פני כל אפשרות אחרת.

הקולות ישוקללו לפי שיטת שולצה למציאת זוכה יחיד.

אפשרויות ההצבעה[עריכת קוד מקור]

  • אפשרות א' - יש להציג בפתיח את נוסח א'
  • אפשרות ב' - יש להציג בפתיח את נוסח ב'
  • אפשרות ג' - יש להציג בפתיח את נוסח ג'
  • אפשרות ד' - יש להציג בפתיח את נוסח ד'
  • אפשרות ה' - יש להציג בפתיח את נוסח ה'
  • אפשרות ו' - יש להציג בפתיח את נוסח ו'

ההצבעה[עריכת קוד מקור]

  1. אגהדבו Guycn2 - שיחה 16:30, 26 בינואר 2024 (IST)
  2. ובדגאה בן ג. (שיחה) תרומת כוח-חישוב 19:14, 26 בינואר 2024 (IST)
  3. אהג. דוד שי - שיחה 19:26, 26 בינואר 2024 (IST)
  4. דה. יוניון ג'ק - שיחה 21:08, 26 בינואר 2024 (IST)
  5. דב. Danny Gershoni - שיחה 22:23, 26 בינואר 2024 (IST)
  6. אהג. BAswim - שיחה 23:53, 26 בינואר 2024 (IST)
  7. וד. מאישיחה 08:20, 27 בינואר 2024 (IST)
  8. ובגדאה. ניצן צבי כהן - שיחה 15:35, 27 בינואר 2024 (IST)
  9. דו. Tosefta - שיחה 17:50, 27 בינואר 2024 (IST)
  10. אהד Ldorfmanשיחה 02:49, 28 בינואר 2024 (IST)
  11. אהג Shmoran - שיחה 11:13, 28 בינואר 2024 (IST)
  12. ובדגאה כובש המלפפוניםשיחה 12:17, 28 בינואר 2024 (IST)
  13. אהג. Eladti - שיחה 12:25, 28 בינואר 2024 (IST)
  14. ובדגהא Tshuva - שיחה 13:17, 28 בינואר 2024 (IST)
  15. ((אבגדהו)(והדגבא)(א/ב/ג/ד/ה/ו)) הצבעה חשובה מאוד שתכריע את גורלה של ויקיפדיה בעשור הקרוב. Lavluv📜אם הגבת לדבריי, נא תייג אותי • י"ח בשבט ה'תשפ"ד 16:02, 28 בינואר 2024 (IST)
    @Lavluv, אין הצבעה כזו, אם תרצה שההצבעה תספר כדאי להצביע בהתאם לנוהל. • חיים 7שיחה11:51, 29 בינואר 2024 (IST)
  16. ודבג יאיר דבשיחה • י"ט בשבט ה'תשפ"ד • 20:28, 28 בינואר 2024 (IST)
  17. בד (יותר מידי אפשרויות, הגזמתם) חנה Hanayשיחה זוכרת את ה-7/10/2023 ואת החטופים לעזה בכל רגע 20:45, 28 בינואר 2024 (IST)
  18. ובדגהא Yts24 - שיחה 22:06, 28 בינואר 2024 (IST)
  19. (אבדגוה). ויפים דברי לבלוב. איש עיטי - הבה נשיחה 22:20, 28 בינואר 2024 (IST)
  20. ובד - תיזכר לדראון עולם, לבושה ולחרפה --Avreymaleh - שיחה 23:06, 28 בינואר 2024 (IST)
  21. ובדגה . ‏ - - Crocodile2020‏ • שיחה 00:01, 29 בינואר 2024 (IST)
  22. ובגאדה שמיה רבהשיחה • י"ט בשבט ה'תשפ"ד • 01:13, 29 בינואר 2024 (IST)
  23. ובדגאה בן-צור - שיחה 05:16, 29 בינואר 2024 (IST)
  24. ובדגהא בורה בורה - שיחה 07:32, 29 בינואר 2024 (IST)
  25. ובדגאה עמירם פאל - שיחה 09:05, 29 בינואר 2024 (IST)
  26. ודב • חיים 7שיחה11:51, 29 בינואר 2024 (IST)
  27. ובד - אני מניח שקלודין יפת הנפש הייתה מגיבה באופן דומה לו הייתה נשאלת על קריאות להשבת העבדות בארה"ב. -- נתן טוביאס - שיחה 13:23, 29 בינואר 2024 (IST)
  28. הא -- ‏גבי(שיחה | תרומות) 14:46, 29 בינואר 2024 (IST)
  29. ובד --משתמש:ויני הפוויני הפו - שיחה 15:09, 29 בינואר 2024 (IST)
  30. ובדגה גיל פרידמן - פיסיקאי - שיחה 16:56, 29 בינואר 2024 (IST)
  31. בדגואה. לובש צדקשיחה • י"ט בשבט ה'תשפ"ד • 17:19, 29 בינואר 2024 (IST)
  32. ובדג--ChedvaE - שיחה 19:47, 29 בינואר 2024 (IST)
  33. ובדגהא Stevesababa - שיחה 20:44, 29 בינואר 2024 (IST)
  34. אהג.WikiLester - שיחה 20:45, 29 בינואר 2024 (IST)
  35. ובדג דרגון - שיחה 21:42, 29 בינואר 2024 (IST)
  36. גאה SigTif - שיחה 22:45, 29 בינואר 2024 (IST)
  37. וב דןברקת - שיחה 07:29, 30 בינואר 2024 (IST)
  38. ובדגא חזי חדשי - שיחה 07:55, 30 בינואר 2024 (IST)
  39. אגה חמויישֶה - שיחה 14:57, 30 בינואר 2024 (IST)
  40. ובדגא חושב שחושב - שיחה 17:04, 30 בינואר 2024 (IST)
  41. ובדגאה Viki.coo - שיחה 20:46, 30 בינואר 2024 (IST)
  42. ובדג SamiBuzaglo - שיחה 23:19, 30 בינואר 2024 (IST)
  43. ובדגהא Yoss - שיחה 23:52, 30 בינואר 2024 (IST)
  44. ובדגאה Pasta Gerev - שיחה 10:35, 31 בינואר 2024 (IST)
  45. ובד Shinaimm - שיחה 21:50, 31 בינואר 2024 (IST)
  46. ובדגא PathSearch - שיחה 09:40, 1 בפברואר 2024 (IST)
  47. אהג Kershatz - שיחה 12:08, 1 בפברואר 2024 (IST)
  48. גא Rosielev - שיחה 13:04, 1 בפברואר 2024 (IST)
  49. אגה כלנית - שיחה 13:06, 1 בפברואר 2024 (IST)
  50. אגהדבו Sofiblum - שיחה 13:16, 1 בפברואר 2024 (IST)
  51. אהגדבו La Nave13:46, 1 בפברואר 2024 (IST)
  52. אגה אקסינו - שיחה 13:57, 1 בפברואר 2024 (IST)
  53. גאה IfatE - שיחה 14:07, 1 בפברואר 2024 (IST)
  54. דאהב יואב ר. - שיחה - 14:55, 1 בפברואר 2024 (IST)
  55. אגה אמא של השתתפו במיזם מיפוי ערכי נשים ישראליות ללא תמונה 16:52, 1 בפברואר 2024 (IST)
  56. אגה אוצול - שיחה 18:08, 1 בפברואר 2024 (IST)
  57. ובד הא בהא טליה - שיחה 19:50, 1 בפברואר 2024 (IST)
  58. ובדג HADAS-AE - שיחה 20:07, 1 בפברואר 2024 (IST)
  59. (בו)(גד)(אה) OBwiki60 - שיחה 20:10, 1 בפברואר 2024 (IST)

הצביעו לאחר הזמן[עריכת קוד מקור]

  1. (אבדגוה) איילשיחה 10:44, 2 בפברואר 2024 (IST)

דעתם של כותבים שאינם בעלי זכות הצבעה בעת הזאת[עריכת קוד מקור]

  1. דבהו MakingItSimple - שיחה 18:38, 26 בינואר 2024 (IST)
  2. ובדגהא ענן אנונימי - שיחה 14:45, 29 בינואר 2024 (IST)

תוצאות ההצבעה[עריכת קוד מקור]

משתמש:יוניון ג'ק, תוכל בבקשה למנות את הקולות? בורה בורה - שיחה 16:28, 2 בפברואר 2024 (IST)

בורה בורה, אפשרות ו' היא הנבחרת. ישנם 31 מצביעים שבחרו באפשרות ו' בתור הבחירה הראשונה שלה. 31 הם יותר ממחצית הקולות הכשרים, על כן זו האפשרות שנבחרה. יוניון ג'ק - שיחה 18:37, 2 בפברואר 2024 (IST)