מיטל רז

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מיטל רז
מיטל רז, 2023
מיטל רז, 2023
לידה 11 בספטמבר 1981 (בת 42)
ירושלים, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל
עיסוק שחקנית
מקום לימודים בית הספר לתיאטרון חזותי
פרסים והוקרה פרס קיפוד הזהב

אתר האינטרנט הרשמי של מיטל רז

https://www.meitalraz.com/
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מיטל רז (נולדה ב-11 בספטמבר 1981) היא קומיקאית, בובנאית, שחקנית, ויוצרת ישראלית, זוכת פרס קיפוד הזהב.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רז נולדה וגדלה בירושלים. במהלך שירותה בצה"ל עברה להתגורר בתל אביב. בוגרת בית הספר לתיאטרון חזותי בירושלים[1].

בשנת 2008 יצרה בשיתוף עם אנסמבל מייקל את ההצגה ״מייקל״, ההצגה ירדה מהבמות בסוף שנת 2021 לאחר שהועלתה כאלף פעמים ברחבי הארץ[2]. לאחר הפסקה עלתה שוב באמצע שנת 2022 בשם "מייקל-אזכרת חורף"[3] והיא תמשיך להיות מוצגת כל כמה חודשים. ״מייקל״ זכתה גם לעיבוד טלוויזיוני שעלה ב-2018 בערוץ יס. רז מגלמת את דמות המתבגרת המרדנית יסמיניש בת ה-16, בת למשפחת ברוש ששכלה את בנה, מייקל, לפני לא מעט שנים, אבל מקפידה לאזכר אותו בטקסים שנתיים וגם בחיי היומיום[4].

בשנת 2010, לאחר סיום לימודיה בבית הספר לתיאטרון חזותי בירושלים, החלה לעבוד בתחום אומנויות הבמה. במהלך השנים יצרה יצירות רבות לבמה שהוצגו בישראל ובלמעלה מעשרים מדינות שונות, בין היתר" זברה, הסיפור על דומי ודומה, play dead. ב-25 דצמבר 2021 עלתה הצגת היחיד שלה "מוות קטן" והיא מוצגת בתיאטרון הבית בתל אביב ובתיאטראות שונים ברחבי הארץ. ההצגה נוצרה במסגרת פסטיבל עכו, בתמיכת מפעל הפיס[5] והיא מבוססת על תכנים מעולמה האישי של רז ובה סיפורים הקשורים בהוריה, במחלת הסרטן של אמה, בחווית האימהות לבתה, בחיות מחמד ועוד. בנובמבר 2022 זכתה רז בתואר שחקנית השנה בפרס קיפוד הזהב- טקס פרסי הפרינג' 2022[6].

בטלוויזיה רז הפעילה ודיבבה בובות בתוכניות שונות, בין היתר: בובה של לילה, מפלצות קטנות, ולאחרונה היא מדבבת ומפעילה את הבובה של אוזה בתוכנית הילדים המחודשת פרפר נחמד[2]. בינואר 2023 עלתה לשידור הסדרה אבירם כץ, שם מגלמת רז לראשונה בקריירת המשחק שלה דמות דרמטית: אלישבע רומנו, רופאה פרוקטולוגית, בחזקת נעדרת, שהמשטרה נמצאת בחיפושים אחריה[7].

הייתה בזוגיות עם המוזיקאי תומר יוסף. היא אם לבת מזוגיות עם אריאל, בנו של ראש הממשלה אהוד אולמרט. מתגוררת עם בתה ביפו[8] בן דודה הוא השחקן יניב ביטון.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מיטל רז בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ מיטל Meital - אודות, באתר theater (באנגלית)
  2. ^ 1 2 מאיה נחום שחל, מיטל רז שמה את המוות על השולחן, באתר כלכליסט, 20 בדצמבר 2021
  3. ^ צוותא | מייקל - אזכרת חורף, באתר צוותא | מייקל - אזכרת חורף
  4. ^ סמדר שילוני, "קל לי להתחבר לדמויות ילדותיות כמו אוזה ויסמיניש. לא יודעת מה זה אומר עליי", באתר ynet, 5 בספטמבר 2021
  5. ^ תיאטרון הבית, מוות קטן // 8 במרץ, באתר תיאטרון הבית
  6. ^ הוכרזו פרסי "קיפוד הזהב" לשנת 2022: "שמואל" הצגת השנה, באתר וואלה!‏, 18 בנובמבר 2022
  7. ^ רותה קופפר, "רציתי לעשות שטויות על הסט, אבל עצרו אותי", באתר כלכליסט, 18 בינואר 2023
  8. ^ עמית קלינג, מיטל רז מכירה את הפינה הכי רומנטית בתל אביב. היא נמצאת ביפו, באתר מיטל רז מכירה את הפינה הכי רומנטית בתל אביב. היא נמצאת ביפו - טיים אאוט, ‏2023-02-03