מיכל פעילן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מיכל פעילן
לידה 11 בספטמבר 1986 (בת 37)
תל אביב עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראלישראל ישראל
השכלה אוניברסיטת תל אביב
תקופת הפעילות מ-2012
עיסוק עיתונאית ואשת טלוויזיה
מעסיק קשת 12
פרסים והוקרה פרס אבירת התקשורת החופשית ע"ש יצחק לבני
קישורים חיצוניים
פייסבוק מיכל פעילן - Michal Peylan
טוויטר michalpeylan
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מיכל פעילן (נולדה ב־11 בספטמבר 1986) היא עיתונאית ואשת טלוויזיה ישראלית. כתבת הרווחה בחברת החדשות ובקשת 12.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולדה בתל אביב וגדלה בצהלה.[1] יש לה אח תאום ואחים תאומים מבוגרים ממנה.[1] לאחר שנת שירות בשכונת שפירא, שירתה בצה"ל כמש"קית ת"ש ומדריכה.

פעילן היא בוגרת בהצטיינות של אוניברסיטת תל אביב בתקשורת ובמדעי המדינה[דרוש מקור].

בשנת 2012 החלה את עבודתה בחברת החדשות. בשנים הראשונות עבדה כתחקירנית ב"אולפן שישי". בתקופה זו תחקירה המשותף עם הכתב שי גל, על שכר חיילי צה"ל, זכה בפרס פרימור, לאחר שהוביל להעלאה של שכר החיילים בצבא[2]. בשנים 2014–2017 עבדה בריכוז המהדורה המרכזית, וככתבת כללית במהדורה. בשנת 2016 מונתה לכתבת מגזין בחברת החדשות.

בשנת 2019 מונתה לתפקיד כתבת הרווחה של חברת החדשות. באותה שנה, פרסמה את התחקיר שחשף כי קופות החולים ממשיכות להעסיק רופאים שנחשדו בהטרדות מיניות של מטופלים ללא התערבות של משרד הבריאות. נוסף על כך ליוותה פעילן את מאבקם של הורים לילדים עם תסמונת דאון להעלאת הקצבה לילדיהם, מאבק שהוביל להגדלתה של הקצבה.

פעילן הביאה אל המסך תחקירים מיוחדים בנושא הדרת נשים, אלימות כלפי נשים והטיפול הלקוי של הממשלה בסוגיות האלה. בין השאר פרסמה שורת תחקירים על מסדרי צניעות והדרת נשים בצה"ל, תחקיר על המסלול שנאלצות לעבור נשים ישראליות לקבל אישור מוועדת ההפלות לביצוע הפלה, ותחקיר על הקלטות הנשים המוכות שאינן מטופלות ברשויות הרווחה ובמשטרה. התחקיר הביא להקמת ועדה מיוחדת בנושא בכנסת ולשינוי הנוהל של ליווי נשים מוכות מבית המשפט.

בשנת 2020 פרסמה תחקיר על האפליה של זוגות להט"בים באימוץ ילדים בישראל. החשיפה הובילה לדיון מיוחד בוועדה לביקורת המדינה, והוחלט להעביר את הנושא לבדיקתו של מבקר המדינה.

בחודש יוני 2021 קיבלה פעילן את פרס אבירת התקשורת החופשית ע"ש יצחק לבני (מטעם "דמוקרטTV"), על פעילותה למען האוכלוסיות המודרות[3].

נשואה ואם לשתי בנות. מתגוררת בתל אביב.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מיכל פעילן בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]