מעלה (כתב עת)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
גליונות מכתב העת מַעְלָה

מַעְלָה הוא כתב עת ישראלי לביקורת ספרות, בעריכתה של המשוררת והעורכת נועה שקרג'י.

כתב העת מַעְלָה, החל לצאת לאור במרץ 2021[1]. גיליונות כתב העת יוצאים לאור אחת לשלושה חודשים, בהוצאת מקום לשירה. חברי המערכת הם עטרה בן חנן, גלעד מאירי ואביב פטר. בכתב העת מתפרסמות ביקורות ספרות ומסות בתחום הספרות. הגליונות יוצאים לאור בדפוס ועולים גם לרשת האינטרנט.

בין היתר, התפרסמו בכתב העת מאמרים ורשימות פרי עטם של אלכס בן-ארי, אורית מיטל, יהודה ויזן, ליאור שטרנברג, צרויה להב, סיון הר-שפי ועוד.

בכתב העת משולבים יצירות אמנות חזותית מתחומים שונים כמו צילום וציור.

בדבר המערכת של הגיליון הראשון נכתב:

מעלה הוא כתב עת לביקורת ספרות. שמו מעיד על שאיפותיו המרכזיות: להתמיר את הדיון בספרות, לחפש אחר המניעים הגבוהים בכתיבת ביקורת ספרות, ולהצביע על המדדים לבחינתה של היצירה הספרותית. מעלה מציע כי ביקורת ספרות היא עצם היכולת לראות את הדברים בעדינותם, כשעדיין לא התגשמו במלואם, כשהם במרחב שבין האדמה לשמים – כשהם למעלה. כתב העת מחפש אחר נקודת מבט השואפת להתבונן בנעשה בשדה הספרות לא רק כמבט המופנה ימינה או שמאלה, וודאי שלא כמבט המופנה מטה, כי אם כמבט מעלה: אל הרחוק, הטרנסצנדנטי, אל התקווה. אנו מבקשים להפוך את ביקורת הספרות משדה קרב, זירת סיף, חדר ניתוח או חדר המתנה מנומנם, לאתר של עדינות, אמונה, הגות, קסם ויופי. .

דבר המערכת, מעלה 1

מעבר לביקורות הספרות, ולמסות, כתב העת כולל מספר מדורים קבועים.

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ יובל פלוטקין, עם כל השירים והביקורות, באתר Ynet, ‏08 למרץ 2021