ננופואטיקה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
עטיפת הגיליון השני של כתב העת

ננופואטיקה - כתב עת לספרות קצרה הוא כתב עת ספרותי עברי לשירה, פרוזה קצרה ומאמרים, בעריכת המשוררים גלעד מאירי, ספיר יונס ונצר לאו. בעבר ערכו את כתב העת יחד עם מאירי גם נועה שקרג'י, ואלכס בן-ארי ועורכים אורחים כמו רותם עטר ועוד. מלבד העורכים חברים במערכת כתב העת גם המשוררים אפרת מישורי ורוני סומק.

כתב העת "ננופואטיקה" החל לצאת לאור בישראל בהוצאת מקום לשירה, לקראת פסטיבל "מטר על מטר" השישי שהתקיים בירושלים בשנת 2013. משמעות שמו של כתב העת הוא "פואטיקה ננסית" (ננו - ננס ביוונית). בהתאם כולל כתב העת טקסטים קצרים, חלקם כתובים בצורות כתיבה מסורתיות, כמו פרויקט משניות השירה של נועה שקרג’י ועמיחי חסון שנכתב כמדרש מודרני או שירי האיקו של ליאת קפלן, רועי צ’יקי ארד ודרור בורשטיין, וחלקם בצורת כתיבה חופשיות בנות זמננו כמו פרויקט האלגוריתם של ערן הדס.

כתב העת עוסק בנושאים שונים. לדוגמא: גליון 13 עסק במשורר אלן גינסברג, גליון 17 עסק בשירה עיראקית, גליון 28 עסק בשירה צרפתית, גליון 31 עסק בסוכר, גליון 32 עסק בשירה סורית וגליון 34 עסק בשופינג.

בפתח הגיליון הראשון של כתב העת כתבו חברי המערכת:

ננופואטיקה היא תופעה ספרותית מובהקת של תקופתנו. מקורה בין השאר במפגש בין אסתטיקה יפנית מינמליסטית לטכנולוגיה מערבית – מפגש בעל תקדים היסטורי. האימפרסיוניזם הניב סינתזה מקורית בין אמנות יפנית לטכניקת הצילום. בציור המסורתי המערבי לא היה נהוג לחתוך את האובייקט המעוצב על ידי המסגרת, אלא שבציור היפני המסורתי ובצילום זה היה אפשרי. הציור האימפרסיוניסטי אימץ את המוטיב האמנותי הזה כחלק מהניסיון האסתטי לשקף את רגע קליטת האימפרסיה. .

דבר המערכת, ננופואטיקה 1[1]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]