מריה ירמצ'וק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מריה ירמצ'וק
Яремчук Марія Назарівна
מריה ירמצ'וק 2014
מריה ירמצ'וק 2014
לידה 2 במרץ 1993 (בת 31)
אוקראינהאוקראינה צ'רנוביץ, אוקראינה
שם לידה מריה נזריבנה ירמצ'וק
מוקד פעילות אוקראינה
תקופת הפעילות מ-2002
עיסוק זמרת
סוגה פופ
חברת תקליטים Best Music עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מריה נזריבנה ירמצ'וקאוקראינית: Марія Назарівна Яремчук; נולדה ב-2 במרץ 1993) היא זמרת אוקראינית, אשר ייצגה את אוקראינה באירוויזיון 2014 שנערך בקופנהגן, דנמרק.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ירמצ'וק נולדה בצ'רנוביץ, אוקראינה, והיא בתו של המוזיקאי נצריה ירמצ'וק. אביה של ירמצ'וק נפטר מסרטן הקיבה כשהייתה בת שנתיים. לירמצ'וק יש אחות למחצה, אשר בוגרת ממנה והיא מנישואיה הראשונים של אמה ושני אחים מצד אביה, דמיטרו ונצריה.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ירמצ'וק השתתפה בתוכנית הטלוויזיה המקומית Holos Krayiny, היא הגיעה לגמר וסיימה במקום הרביעי. בשנת 2012 ייצגה את אוקראינה בתחרות הבינלאומית לזמרים צעירים "הגל החדש 2012", שם הגיעה למקום השלישי. בעקבות הופעתה בתחרות, ירמצ'וק קיבלה חסות על ידי רינאט אחמטוב, אחמטוב נחשב לבן אדם העשיר ביותר באוקראינה.[1] מריה השתתפה גם ב-Evrobachennya 2013 - Natsionalyni vidbir, הגמר הלאומי המשמש למציאת נציג אוקראינה בתחרות האירוויזיון, מריה לא נבחרה לאחר שסיימה בגמר במקום החמישי עם השיר "Imagine".

ב-21 בדצמבר 2013, ירמצ'וק נבחרה לייצג את אוקראינה באירוויזיון 2014 עם השיר "טיק-טוק".[2]

ב־6 במאי 2014 נערך חצי הגמר הראשון של אירוויזיון בו השתתפה מריה והיא העפילה לגמר הגדול כאשר סיימה במקום ה-5 מתוך 16 מדינות משתתפות. בגמר הגדול ירמצ'וק הופיעה ראשונה בסדר השירים, היא סיימה במקום ה-6 מתוך 26 מדינות, עם 113 נקודות.[3]

בשנת 2023 הופיעה מריה יארמצ'וק, כאורחת מוזמנת, באירוויזיון בליברפול. יחד עם OTOY ומשתתפת האירוויזיון לילדים 2022, זלטה דז'יונקה, היא ביצעה את השירים: "משפחה", "גן דובדבנים מסביב לבית" ו"שצ'דריק".[4]

עמדות פוליטיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ירמצ'וק מגדירה עצמה כאדם א-פוליטי, אך בדצמבר 2013 הצהירה שהיא תומכת במפלגת האזורים.[5][6]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מריה ירמצ'וק בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]