מר וגברת סמית' (סרט, 1941)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מר וגברת סמית'
Mr. and Mrs. Smith
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי אלפרד היצ'קוק עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי הארי אדינגטון
תסריט נורמן קרסנה עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה ויליאם המילטון עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים קרול לומברד
ג'ורג' מונטגומרי
ג'ין ריינולדס
מוזיקה אדוארד וורד עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום הארי סטרדלינג עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה RKO עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה RKO, נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 31 בינואר 1941
משך הקרנה 91 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה קומדיה רומנטית, קומדיית נישואים מחדש, קומדיה מטורפת עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 743,000 דולר
הכנסות 1,400,000 דולר
הכנסות באתר מוג'ו mrmrssmith41
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מר וגברת סמית'אנגלית: Mr. and Mrs. Smith) הוא סרט קומדיה רומנטית אמריקאי משנת 1941' בבימויו של אלפרד היצ'קוק עם קרול לומברד וג'ורג' מונטגומרי בתפקידים הראשיים.

זאת הקומדיה הרומנטית היחידה אותה ביים היצ'קוק בארצות הברית, והיא עוקבת אחר זוג צעיר שמגלה לאחר שלוש שנים כי מבחינה חוקית הם אינם נשואים.

זהו הסרט האחרון של קרול לומברד שיצא לאקרנים עוד בחייה. הסרט הבא, "להיות או לא להיות", יצא לאקרנים חודשיים לאחר מותה בתאונת מטוס.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אן (קרול לומברד) ודייוויד (ג'ורג' מונטגומרי) סמית', גרים בניו יורק. הם נשואים שלוש שנים ודייוויד הוא עורך דין מצליח ביחד עם שותפו ג'ף (ג'ין ריימונד). הם מקניטים אחד את השנייה מדי פעם. יום אחד שואלת אן את דייוויד אם היה יכול לחזור שלוש שנים האם היה מתחתן איתה הוא עונה לה בכנות שלא, כי זה יפגע בחופש שלו, תשובה שמכעיסה אותה.

יום אחד מגיע אליו למשרד פקיד רשמי ומודיע לו כי הייתה טעות ברישיון הנישואים שלהם וכי מבחינת החוק הם אינם נשואים וצריכים להינשא מחדש. דייוויד מקבל זאת בצחוק אך אינו יודע שהפקיד הזה מכיר את אן ולאחר שהיה אצלו הוא הגיע לדירת אן והודיע זאת לאן ואימה.

דייוויד לוקח את אן בערב למסעדה בה סעדו לפני נישואיהם והיא בטוחה שיגיד לה שעליהם להינשא אך דייוויד לא מזכיר לה את זה. בחזרה לדירתם היא מתפרצת עליו וזורקת אותו מהדירה. לאחר מכן היא משנה את שמה לשם נעוריה - קראוסהיימר.

ג'ף רוצה לפייס ביניהם אך מתאהב באן. לוקח אותה לפארק שעשועים שם הם נתקעים על גלגל ענק בגשם. הם חוזרים רטובים לדירתו של ג'ף הרוצה לממש את אהבתם אבל אן משקה אותו בכמה כוסות אלכוהול ומצליחה להשתחרר משם.

דייוויד עוקב אחרי אן כמו בלש. הוא רואה שהיא נכנסת לחנות גדולה לבגדי נשים, נכנס לשם ומתחיל להתווכח אתה. למנהל שמוזעק למקום הוא אומר שזו אשתו והמנהל מפטר אותה כי הצהירה בקבוצה לעבודה שאינה נשואה למרות שהיא אומרת לו כעת שבאמת אינה נשואה...

ג'ף נוסע עם אן והוריו ללייק פלאסיד. הם מקבלים בקתה מרוחקת שמגיעים לשם במזחלת. להפתעתם הם מוצאים את דייוויד ליד הביתן "מתעלף" בשלג.

אן מטפלת בו במסירות וג'ף מתרשם שהיא עדיין קשורה אליו. כשהיא מגלה שהוא מתחלה מתחיל ריב גדול. הוריו של ג'ף מבקשים לבטל את הקשר ביניהם. הם עוזבים את הבקתה ביחד עם ג'ף ובמקום נשארים אן ודייוויד. דייוויד מרכיב לאן מחלקיים וכאשר היא מנסה לעמוד הוא תומך בה וזה מסתיים בנשיקה.

השפעה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפילוסוף סטנלי קאבל משייך את הסרט לתת הז'אנר הקולנועי שהוא מכנה "קומדיית הנישואים מחדש" בספרו Pursuits of Happiness: The Hollywood Comedy of Remarriage משנת 1981.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]