משתמשת:JudithRP/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של JudithRP.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של JudithRP.


שלמה צימרמן[עריכת קוד מקור | עריכה]

שלמה צימרמן (נולד ב-1948) הוא איש חינוך, יזמות היי-טק, ושירות ציבורי.

צימרמן נולד בירושלים, שבה התגוררה משפחת אמו דורות רבים. אבות אבותיה נמנו על תלמידי הגר"א שעלו לארץ-ישראל בראשית המאה ה-19. סבתו, חנה שפיצר לבית שפירא, יסדה את בית הספר החרדי הראשון לבנות בארץ, למרות התנגדות בני הישוב הישן ומנהיגיו. דודתו, שושנה, גם היא מנהלת בית ספר, היתה אלמנתו של דוד רזיאל, מפקד האצ"ל.  אביו היה תלמיד חכם שעלה עם חבריו לישיבת סלובודקה לעיר חברון ב-1925. הוא ניצל מהפרעות ב-1929 בידי בעל הבית הערבי שלו.

לאחר שנים רבות של לימודים בישיבות כרם ביבנה ומרכז הרב בירושלים רכש צימרמן תואר בתחום החינוך והחל ללמד במסגרת החינוך הממלכתי. בין השאר שימש כשליח הוראה של הסוכנות היהודית בברזיל. כהמשך להוראת יהדות בבתי הספר הממלכתיים בישראל הוא נבחר לנהל, במסגרת ארגון "גשר" והמכונים הציוניים, את המכון לחינוך יהודי יוצר ע"ש דוד שון. תחת מנהיגותו נוצרו תוכניות לימודים רבות לבתי הספר היסודיים ולחטיבות הביניים, שהוכרו בידי המרכזיה הפדגוגית של משרד החינוך ועוגנו בתוכניות הלימודים של החינוך הממלכתי.

ב-1981 הצטרף צימרמן לתחום הניהול בהיי-טק הישראלי, שהיה אז בראשיתו. אחיו, אריה צימרמן, שהיה יזם בתחום תקשורת הכבלים בארה"ב החליט לפתוח בארץ חברת בת, ושלמה צימרמן נבחר להקים בירושלים את חברת פייזקום (ישראל), אחת החברות הראשונות בארץ שעסקה בתקשורת כבלים. רוב פיתוחיה של פייזקום (ישראל), יוצאו לשוק האמריקני והאירופאי. הוא שימש מנכ"ל החברה, שהעסיקה כ-120 עובדים, במשך 12 שנים.

ב-1993 יזם צימרמן את הקמת  חברת מימדים, שהיתה אחת החלוצות בהעברת נתונים בקצב מהיר על תשתיות כבלים ולוויין עבור מחשבים בשוק הביתי. חברת מימדים הובילה לשיתוף פעולה בין אינטל העולמית לחברת NDS, מהחברות המובליות בהיי-טק הישראלי, ששימשה כזרוע טכנולוגית מרכזית של תאגיד  ניוז קורפ שבשליטת רופרט מרדוק. מימדים שולבה לבסוף ב-NDS, וצימרמן המשיך לפתח את היוזמה שם, כמנהל הפיתוח העיסקי בחברה. בהמשך הוא השתתף בייזום, בייעוץ ובניהול חברות הזנק נוספות בסקטור התקשורת של תעשיית ההיי-טק, ביניהן חברת סלקסט ואינטגרה 5.

ב-2004 עבר מתחום ההיי-טק לפעילות במגזר הציבורי. כמי שנמנה על מקימי הישוב עפרה שבבנימין, אחת מההתנחלויות הראשונות ביהודה ושומרון, ההתיישבות החדשה היתה קרובה ללבו. הוא הצטרף למנהלת סל"ע שהוקמה לטפל במפוני ההתנתקות ושימש כמנהל מרחב דרום, שם פעל לפיצוי וסיוע לאלה מהמפונים מרצועת עזה שהיו מעוניינים בכך. במסגרת עבודתו המשותפת עם המפונים הורחבו שלושה יישובים בעוטף עזה (כרמיה, אור הנר ומפלסים) לצורך יישובם הזמני, במקביל להקמת יישובי הקבע עבורם.

הוא פרש ממנהלת סלע ב-2006 ופועל מאז בתחום ההשקעות וכיועץ עסקי.

שלמה צימרמן מתגורר בירושלים. הוא נשוי לבלהה ואב לישי, שאיה, שירה רועי ועדי.