משתמש:איןציקלופדיה/גיא בוקאטי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

גיא בוקאטי (יליד 22 במאי 1969[1]) הוא זמר, גיטריסט, מלחין, תמלילן, מעבד ומפיק מוזיקלי ישראלי בוגר אוניברסיטת חיפה במגמת מוזיקה[2] המוכר בזכות שיתוף הפעולה שלו עם הזמר אריק איינשטיין.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בוקאטי נולד וגדל באשדוד, דובר צרפתית כשפת אם[3]. בגיל 15 חי עם בת זוג גדולה ממנו ועבד כאו-פר לילדים[4], למד נגינה קלאסית אצל פרופסור יוסי ירושלמי[5] וניגן בהופעותיהם של ריטה, אתי אנקרי, שלומי שבת וקורין אלאל. בשנת 2006 הוציא לרדיו את הסינגל "היא אומרת", אותו כתב, הלחין וביצע[6]. הסינגל הושמע לראשונה ב-88FM, בתוכניתה של טל השילוני. באותה השנה החל אריק איינשטיין לעבוד עמו, בהמלצת רותי ירקוני-סוויסה[7]. בשנת 2007 הוציא אלבום משותף, "כל הטוב שבעולם", ובו סינגלים שהקליטו שנה קודם לכן. באותה השנה עיבד, במשותף עם עמוס בן דוד, את שירי אלבומו החדש של קובי אפללו.
בשנת 2009 כתב והלחין שני שירים לאיינשטיין, "כולם יודעים" ו"כשתחזור", שצורפו בהמשך לאלבום אוסף של איינשטיין. ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל התשס"ט הלחין את שיר הנושא למיזם "כדי שלא יאבד", למילותיו של חלל צה"ל בארי אורן. השיר בוצע בידי בועז מעודה. בשנת 2011 הלחין, בשיתוף יצחק קלפטר, את שירו של איינשטיין שכתב יעקב רוטבליט, "מעבדות לחרות". השיר צורף, יחד גרסת כיסוי ל"צליל מכוון" של קלפטר שעיבד בוקאטי, לאלבום אוסף נוסף של איינשטיין, משיריו של קלפטר. באותה השנה כתב את השיר "ואולי" לאלבומה של מירי מסיקה, "מלך", וכתב והלחין לאיינשטיין שני סינגלים, "עכשיו כשאתה כאן" ו"ילד מיוחד". בינואר 2012 הוציא את הסינגל "אתה רוצה את הכל".

בפברואר של אותה שנה יצא הסינגל המשותף לאיינשטיין ושלמה ארצי, "חוזרים הביתה", שבוקאטי עיבד והפיק ושצורף לאלבומו של ארצי, "אושר אקספרס". ב-26 בפברואר 2014 יצא הסינגל "אדם בחדרו" ששר איינשטיין למילותיו של אברהם חלפי וללחנו של בוקאטי. שיר זה צפוי להיכלל בהוצאה המחודשת של אלבומו של איינשטיין, "משירי אברהם חלפי"[8].

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ בועז כהן, מותו של אריק איינשטיין גזל מאיתנו שני אמנים ולא רק אחד, באתר דה פוסט, 7 בינואר 2014
  2. ^ דורון גל, תכירו: גיא בוקאטי, באתר MOOMA, 28 באוגוסט 2007
  3. ^ בועז כהן, מותו של אריק איינשטיין גזל מאיתנו שני אמנים ולא רק אחד, באתר דה פוסט, 7 בינואר 2014
  4. ^ בועז כהן, מותו של אריק איינשטיין גזל מאיתנו שני אמנים ולא רק אחד, באתר דה פוסט, 7 בינואר 2014
  5. ^ דורון גל, תכירו: גיא בוקאטי, באתר MOOMA, 28 באוגוסט 2007
  6. ^ בועז כהן, מותו של אריק איינשטיין גזל מאיתנו שני אמנים ולא רק אחד, באתר דה פוסט, 7 בינואר 2014
  7. ^ דורון גל, תכירו: גיא בוקאטי, באתר MOOMA, 28 באוגוסט 2007
  8. ^ מאיה כהן, החדש של אריק איינשטיין, באתר ישראל היום, 26 בפברואר 2014