משתמש:איתן/ארגז חול

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה פרטית (ארגז חול) של איתן.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה פרטית (ארגז חול) של איתן.










לאחד מחצרות הרבנים בעיירה בדרום הארץ הגיע איש עסקים עשיר. הוא נכנס לחצר במכוניתו המפוארת, חלף על מגרש חניה עמוס במרצדסים ונכנס לעוזרו של הרב.

"כן אדוני, במה אפשר לעזור?

"אני איש עסקים עשיר, יש לי הכל, ואני רוצה שהרב יברך אותי בחיי נצח.

"נראה מה נוכל לעשות", השיב העוזר, ונכנס אל הרב.

לאחר דקה יצא, קרא לאיש ואמר לו: "זו ברכה נדירה, תצטרך לתרום 100,000 דולר".

"אין בעיות, אמר האיש, "כסף קטן בשבילי".

הוא נכנס אל הרב, ששם את כפות ידיו על ראשו ובירך אותו בלחש.

לאחר שיצא משם ונסע, נכנס העוזר אל לשכת הרב ושאל: "רבי, כלום יש ברכה לחיי נצח"?

"כמובן", השיב הרב, "כבר אמרו חכמינו - פראיירים לא מתים".


יוליסס[עריכת קוד מקור | עריכה]

איתן (שיחה | תרומות | מונה)

דמויות המשנה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביוליסס כ0200 דמויות, חלקן של אנשים מתים. הדמויות המתות הבולטות הן אלו של אביו של בלום, רודולף, ובנו, רודי, וכן אימו של סטיבן, עליהם אנו למדים רבות. בתו של בלום, מיליסנט, מתגוררת במאלינגר ואינה נוכחת בספר בגופה אלא רק במכתביה ובמחשבות הוריה.

באק מאליגן, מרטין קאנינגהאם, ג'ק פאואר, האזרח, עזאזל בוילן, סיימון דדאלוס רובם שייכים למעמד הבינוני-נמוך יותר של דבלין, כשמאליגן הוא בבחינת היוצא מן הכלל.

קאניגהם ופאואר לקוחים מהסיפור הקצר "חסד". סיימון דדאלוס מתואר ב"דיוקן האמן". טום קרנאן והיינס מ"חדר הועד ביום הקיסוס" משתתף בלוויה.


העיר דבלין מתוארת לפרטי פרטים, אך חסר תיאור של רחובותיה, בתיה וגשריה.

[http://digicoll.library.wisc.edu/cgi-bin/JoyceColl/JoyceColl-idx?type=turn&entity=JoyceColl.BudgenUlysses.p0100&id=JoyceColl.BudgenUlysses&isize=M כותרת הקישור לתצוגה]


על מנת לצפות בטבלה לדוגמה יש ללחוץ על המילה "הצגה".
שגיאות פרמטריות בתבנית:ניווט

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
{| class="mw-collapsible mw-collapsed autocollapse navbox" style="width: 100%; margin: 0.5em auto;" cellspacing="3" ! style="background-color:#b0c4de; background:#b0c4de; padding-top: 0.1em; padding-bottom: 0.1em; text-align: center; color: black; font-weight: bold;" | יוליסס

|- | style="padding-top: 3px; padding-bottom: 3px; background-color: #f9f9f9; font-size: 95%" |

באותו זמן שנוהג הייתי לפגוש אותך בפינת כיכר מוריסון והייתי מהלך איתך ומרגיש את ידך נוגעת בי בחשכה ושומע את קולך ( הו, נורה! לא אשמע שנית

מוזיקה כזו כיוון שאיני מסוגל להאמין יותר) בזמן שנוהג היתי לפגוש בך, בכל לילה שני, קיימת פגישות עם חברי מחוץ למוזיאון, הלכת איתו לאורכם של אותם רחובות, במורד התעלה העוברת ליד, הבית עם "המדרגות העולות בתוכו" , ליד גדת הדודר.


עמדת שם איתו הוא הניח זרועו סביבך ואת הרמת פנייך לנשקו. מה עוד עשיתם שם שניכם?


ובלילה למחרת פגשת אותי ! שמעתי את הדברים מבין שפתיו רק לפני שעה.

עיני מלאו דמעות, דמעות של צער והשפלה. ליבי מלא מרירות ויאוש. איני יכול לראות כלום פרט לפנייך מופנות לפגוש את פניו של אחר.

הו, נורה, רחמי עלי ועל סבלי עתה. אמרר בבכי ימים. אמונתי באותן פנים נכזבה.


הו נורה, נורה, רחמי על אהבתי האומללה. איני יכול לכנות אותך בכינויי חיבה כיון שהלילה למדתי כי האדם היחיד בו האמנתי היה בלתי נאמן לי. הו נורה הכל עומד להסתיים ביננו ? כיתבי לי, נורה, לתועלת אהבתי המתה.


אני מתענה בזכרונות. כיתבי לי נורה, רק אותך אהבתי: ואת ריסקת את

אמונתי בך. הו, נורה, אומלל אני, מבכה אני את אהבתי העלובה והאו


אני מרגישה את הפה שלו אוי אלוהים אני מוכרחה להתמתח הלוואי שהוא היה כאן או שהייתי יכולה ללכת איתו עד הסוף ולגמור עוד פעם ככה אני ממש בוערת בפנים הכל אש ... כשהוא הדליק אותי בפעם השניה בדגדוג עם האצבע מאחור גמרתי וגמרתי במשך חמש דקות אולי עם הרגליים שלי עליו הייתי מוכרחה להיצמד אליו אחרי אוי אלוהים רציתי לצעוק כל מיני דברים תזיין אותי או הכוס שלי או משהו..." יוליסס לתצוגה My mind quite rejects the whole present social order and Christianity - home, the recognized virtues, classes of life, and religious doctrines. How could I like the idea of home? My home was simply a middle-class affair ruined by spendthrift habits which I have inherited.

פרופסורית

http://www.cliffsnotes.com/WileyCDA/LitNote/Ulysses-CHARACTER-ANALYSES-Leopold-Bloom.id-153,pageNum-32.html


|}

הרצוג

מכתבים


על מנת לצפות בטבלה לדוגמה יש ללחוץ על המילה "הצגה".
שגיאות פרמטריות בתבנית:ניווט

פרמטרים ריקים [ 1 ] לא מופיעים בהגדרת התבנית
{| class="mw-collapsible mw-collapsed autocollapse navbox" style="width: 100%; margin: 0.5em auto;" cellspacing="3" ! style="background-color:#b0c4de; background:#b0c4de; padding-top: 0.1em; padding-bottom: 0.1em; text-align: center; color: black; font-weight: bold;" | טקסט

|- | style="padding-top: 3px; padding-bottom: 3px; background-color: #f9f9f9; font-size: 95%" |

טקסט


|}




בוצע בוצע

יוליסס[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקיפדיה:הכה את המומחה#איך פועל הקסם הבא... ==
התשובה ברקורסיה:
http://lmgtfy.com/?q=LMGTFY
דוד - שיחה

לאופולד בלום

http://lmgtfy.com/?q=לאופולד_בלום

יוליסס[עריכת קוד מקור | עריכה]

כשם שלאופולד בלום מחלץ את סטיבן דדרלאוס מקטטה ומביא אותו לביתו. תאודרו מאייר - בעליו של פיקולו דלה סרה, שאביו היה רוכל הונגרי. לאופולדו פופר - אביה של אמליה פופר בה היה ג'ויס מאוהב. דמותו של האזרח - על בסיס הלאומן מייקל קיוזק.

בשנים 1904 - 1914 כתב ג'ויס את ספרו דיוקנו..., כפע שמצוין בשולי הספר |(דבלין 1904 - טריאסט 1914) .ב-1914 נתפנה לראשונה והחל לכתוב את יוליסס, שתחילתו היא מעין המשך ל"דיוקן", אך נטה לסיים תחילה את מחזהו "גולים". ביולי 1914 פרצה מלה"ע הראשונה, וג'ויס, נתין בריטי בעיר אוסטרית, הופרע שוב ממלאכתו.

יצירה של הפניה להערת שוליים קיימת נעשית כך:

תחילה יש ליצור את המופע הראשון של הערת השוליים. דבר זה נעשה בדומה לשלב הראשון לעיל, עם תוספת קטנה: לאחר סימון ההערה ולחיצה על כפתור "הערת שוליים", יש להוסיף פרמטר בשם "name="ref-name, כאשר את המילים ref-name יש לשנות לשם ייחודי.

לדוגמה: אמש הוחלט על שביתה כללית במשק [1]. שתוצאתו: אמש הוחלט על שביתה כללית במשק [2].


כעת ניתן ליצור הערות שוליים שיקוּשרו להערה הראשונית שיצרנו. כדי ליצור הפניה מסוג זה, יש לבחור את התבנית "הפניה להערת שוליים" מתוך רשימת התבניות, ולשנות את המילים ref-name לפרמטר שהוספנו להערה הראשונית.

בהמשך לדוגמה הקודמת, אם נרצה ליצור הפניה במשפט הבא, נעשה זאת כך: השביתה תחל ב-7 בספטמבר ותימשך שבוע ימים[1]. שתוצאתו: השביתה תחל ב-7 בספטמבר ותימשך שבוע ימים[2]. בצורה זו ניתן ליצור מספר הפניות להערת שוליים אחת. כל הערות השוליים בעלות פרמטר name זהה, יקבלו מספר הערת שוליים זהה.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 מעריב, מוסף השבת, 20.3.89

פינת ה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • עבודת הגשה - עבודה שמגישים על ידי קופי פייסט מויקיפדיה - כל מה שנותר הוא להגיש

qztTvXYNoYU0x751Dfsd2OaQzu7CiVS6a&sig=AHIEtbQZI8g0ECI-ERa_tXmb76yHGw0eew כותרת הקישור לתצוגה






הערך נמצא בעריכה ממושכת
ערך זה נמצא בעיצומה של עבודה ממושכת. בהתאם לזאת ניתן לבצע עריכה לשונית, ויקיזציה וסגנון לפיסקאות שנכתבו כבר
הערך נמצא בעריכה ממושכת
ערך זה נמצא בעיצומה של עבודה ממושכת. בהתאם לזאת ניתן לבצע עריכה לשונית, ויקיזציה וסגנון לפיסקאות שנכתבו כבר



משאל העם לעתיד דרום סודאן, 2011

חבלי סודאן
  צפון סודאן
  חבל דארפור
   החזית המזרחית
  דרום סודאן
  הנילוס הכחול והרי נובה

על פי הסכם השלום בין ממשלת סודאן לצבא השחרור העממי הסודאני (SPLA) מינואר 2005(הסכם נביאשה, או CPA - הסכם השלום הכולל), ששם קץ למלחמת האזרחים הסודאנית השנייה, ייערך בשנת 2011 משאל-עם שיקבע את עתיד חבל הארץ הנקרא דרום סודאן.



אבילה (abila, abella ,seleucia, כיום קווילבה: בערבית: قويلبة) היא ישוב קדום בעבר הירדן המזרחי, שכפי הנראה נמנה על ערי הדקפוליס. האתר נמצא כ-13 ק"מ מצפון לעיר אירביד, בין שני תילים, תל אבילה ותל חירבת אום אלעמאד (אם העמודים). האתר נמצא שני קילומטר ממזרח לכפר הירדני חרתא, ממזרח לאום קיס. על פי יוסף בן מתיתיהו, קיבל המלך אגריפס לשלטונו ארבע ערים באזור הכינרת, אבלabila, ויוליס שבעבר הירדן, טריכיי וטבריה בגליל. אבל שבעבר הירדן המזרחי. יתכן כי מדובר באותה עיר.


איתן - שיחה 22:47, 12 באפריל 2009 (IDT)

צרפת החדשה



202








If you can't read Hebrew, click here. עברית | العربية | English | русский | español | italiano
שלום איתן, וברוך בואך לוויקיפדיה העברית!
כדי לסייע לך להצטרף לקהילת הכותבים והכותבות בוויקיפדיה, באפשרותך:
לסיוע נוסף
דפי עזרה
קבלת ייעוץ
עקרונות וקווים מנחים
כללי התנהגות בדפי שיחה

בברכה,

משתמש זה מגדל כלב

Alfred H. Hunter - בלום[עריכת קוד מקור | עריכה]

משתמש:איתן|איתן 22:49, 12 באפריל 2009 (IDT)







ב-21 בספטמבר 1920 שלח ג'ויס ללינאטי מכתב ובו בין היתר כתב:

... סבורני כי לאור הנפח העצום והסיבוכיות שהיא אפילו יותר גדולה של הרומן המפלצתי המקולל שלי, עדיף לשלוח לו סוג של סיכום - מפתח - שלד - סכמה (לשימוש ביתי בלבד)... הכנסתי רק מילות מפתח בסכמה שלי, אך אני חושב שתבין זאת...זהו אפוס על שני גזעים (ישראל-אירלנד), ובו בזמן על מחזור הגוף האנושי כמו גם על חיי היום-יום. דמותו של אודיסאוס הקסימה אותי מאז ילדותי... עבדתי על הספר הזה במשך שבע שנים.. זהו גם סוג של אנציקלופדיה.





הספר יוליסס שנכתב בידי הסופר האירי ג'יימס ג'ויס נחשב לאחד מהרומנים הגדולים של המאה העשרים. הספר, המחזיק בקרבו 841 עמודים, נחשב לקשה מאוד לקריאה, ולנחלתם של מעטים, עקב היותו כתוב בסגנון זרם התודעה, ועקב ריבוי התצרפים והאניגמות שבו, המצריכים ידע רחב. למרות זאת זכו הספר וגיבורו, לאופולד בלום, שמוצאו יהודי, להנצחתם ביום חג חילוני - בלומסדיי, הנחגג מדי שנה ב-16 ביוני. הרומן כולו מתרחש ב-16 ביוני 1904, היום בו פגש ג'ויס את רעייתו לעתיד נורה, ומתאר את מסעו הבדיוני של בלום ברחבי דבלין, תוך השוואתו הפארודית לאודיסאוס .


תבנית:היסטוריה של מדינה



=[עריכת קוד מקור | עריכה]


איתן שיחה 16
16, 8 באוגוסט 2007 (IDT).