משתמש:בילבו/ארגז חול/גורילז (דמויות)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הלהקה גורילז מורכבת מארבעה חברים בדיוניים עיקריים. הדמויות בלהקה נוצרו בידי ג'יימי האוולט ודיימון אלברן, סולן להקת בלר.

2D[עריכת קוד מקור | עריכה]

2D הוא חבר בידיוני בלהקה הוירטואלית גורילז. שמו ה"אמיתי" הוא סטיוארט פוט, והוא ידוע בכינויים 2D (דו מימדי) וסטו-פוט (מהמילה האנגלית "טיפש"). סטיוארט נולד בקראוולי, אנגליה, בשנת 1987 ודתו היא בודהיזם. בלהקה הוא הזמר ומנגן גם בקלידים.

את קולו מבצע נלסון דה פרייטאס.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

2D למעשה לא כונה כך תמיד, לפני שהצטרף לגורילז שמו היה "סטוארט פוט". כניסתו של סטוארט לעולם המוזיקה הייתה כשמורדוק, מקים הלהקה, התנגש עם רכבו (Vauxhall Astra) ועבר דרך קיר אל תוך המרכז המסחרי (בו סטוארט עבד עם דודו נורם) בניסיון לגנוב את הסינתיסיזר מהחנות.
סטו-פוט שקע בתרדמת כתוצאה מהתאונה ועינו הימנית הסתובבה כלפי פנימה.
בינתיים נגזר על מורדוק לשרת 30,000 שעות בשירות קהילתי ובנוסף 10 שעות שבועיות של טיפול בסטוארט שהפך צמח. לא לקח זמן רב עד שמורדוק, בניסיון פטתי להרשים בחורה, ביצע סיבוב של 360 מעלות עם הרכב שלו, התרסק וגרם לסטוארט לעוף דרך השמשה. אירונית ההתרסקות גרמה לסטוארט לחזור להכרה אבל גם לגרום לעינו השמאלית והבריאה להסתובב ולתאום לעינו הימנית.
הדבר זיכה את סטוארט בסימן ההיכר שלו - עיניים חסרות קשתית, וגם בכינויו החדש 2D על ידי מורדוק.
כך, למרבה אירוניה - אין שום קשר בין הכינוי 2D לבין היותו של סטוארט, ושאר חברה הלהקה, דו מימדיים אלא אל שני השקעים (Dent) שבראשו. 2D סובל מכאבי ראש חזקים כתוצאה מהתאונה ולרוב מסומם עלי ידי משכחי כאבים. לא ידוע אם זאת התרופה שעושה אותו אוויל, או הנזק המוחי, או האישיות הטבעית שלו, או השילוב של כולם יחד.

תחומי עיניין ותפניות[עריכת קוד מקור | עריכה]

תחומי עיניין[עריכת קוד מקור | עריכה]

תחומי העיניין של 2D כוללים מלודיקה וסרטי זומבים. כמו שנראה באתר הרשמי, בבעלותו של סטוארט מערכת קולנוע ביתית ושלושה מסכי פלזה במטרה היחידה - משחק "פונג במסך רחב".
בנוסף, סטוארט מוכר כתמים, ומוצג תמיד כחף מפשע. הוא גם מצטייר כ"מגנט תאונות" כפי שנראה בקליפ Rock The House (כשהוא נפגע שוב ושוב על ידי כדורי ביליארד) כמו כן בפרומו לשיר DARE (שבו הוא נפגע מספר פעמים על ידי מכונויות מתנגשות). סטוארט ידוע גם בשלל הסלוגנים שמופיעים על חולצותיו ובינהם "שלום מוזר" - Hello Kinky (על משקל Hello Kitty), "נולד זומבי מכוכב חמה", ו"T-Virus" (מתוך המשחק רזידנט איוול).

תפניות[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך האלבום הראשון של הלהקה (Gorillaz) סטוארט נראה מפוחד מנגן הבאס של הלהקה מורדוק, אך כשחזר לביתו הוא הבין שהוא הכוח המניע את הלהקה וכתוצאה מכך הוא חזר עם יותר ביטחון להקלטת אלבום הסטודיו השני של הלהקה Demon Days.

מורדוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

מורדוק ניקאלס (נולד ב6 ביוני, 1966 בסטוק-און-טרנט, אנגליה הוא חבר בלהקה הווירטואלית גורילז ובכת השטן. בלהקה הוא נגן הבאס.
האדם המבצע את קולו הוא פיל קורנוול.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אישיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

מורדוק הכריז על עצמו כמנהיג הלהקה ולרוב הוא כופה על שאר חבריה לבצע דברים בדרכו בניגוד לרצונותיהם.
הוא שטניסט וגם סאדיסט, הוא נחשב כיהיר ואנוכי. מורדוק היה מכור לספיד וכרגע הוא רק מכור לאלכוהול. מורדוק היה נערץ לתקופה מסוימת על ידי 2D (זמר ונגן הקלידים של הלהקה), אך מורדוק, באופן בוטה, לא העריך את 2D ונהג להכות אותו בכל הזדמנות שהייתה לו.
נראה שלמורדוק הייתה סוג של משיכה אל הציוד האישי הנאצי ולא פעם נראה מבצע תנועות אגן המרמזות על משגל בקליפים שונים כשם שהיו צעדי ריקוד.
האומנים העיקריים שהשפיעו עליו הם בלאק סבאת', דייוויד בואי והאבנים המתגלגלות.

עבר[עריכת קוד מקור | עריכה]

במספר מאמרים נכתב על מורדוק היה ג'ייקוב ניקאלס (1941 - 1994), אחיו הבכור הוא חניבעל ניקאלס. בהסתמך על ראיונות, מורדוק הודה שהוכה לרוב על ידי אחיו הבכור כיוון שהיה מעריץ מוזיקת רוק ולא מוזיקת פאנק כמוהו. אמא האזינה לסגנון המוטאון (Motown). אמו דרשה ממורדוק למכור פורנוגרפיה באינטרנט ובך לקדם את העסק המשפחתי אל שנות ה2000. זהו כל המידע הנמסר לגבי משפחת ניקאלס.

הווה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הדבר היחיד שידוע על מורדוק כיום הוא שהוא שטני ומחפש נשמות שככל הנראה שטניות יותר. ראסל שיודע על התוכנית, מכין כרגע צבא של "Animal Kwackers" שיעצרו אותו בהפצת הרוע.

מראה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מורדוק למעשה, בניגוד לרוב הדמויות המצוירות המונפשות, מופיע בלבוש שונה בכל פעם, הרבה יותר כמו אדם "אמיתי". בכל זאת הוא כמעט תמיד לובש את הצלב ההפוך כסמל לאדיקותו בשטניזם. תכופות הוא נראה ללא חולצה ולעיתים רק שתחתונים לגופו.
במשך האלבום הראשון של הלהקה הוא נראה בדרך כלל כשהוא לובש סוודר אפור וג'ינס. ב"Rock The House" הוא נראה לובש בגדים תחתונים ומגני קריקט. בקליפ של Dirty Harry הוא לבש חליפה צבאית המזכירה את החליפה הנאצית.
עיניו אינן מתאימות זו לזו, אחת מהן שחורה והשניה סגולה.

ראסל[עריכת קוד מקור | עריכה]

נודל[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]