משתמש:לחיים 2/ דנה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תבנית {{מוזיקאי}} ריקה מתוכן. יש להזין פרמטרים בערך או בוויקינתונים.

דנה ליקוורניק (נולדה ב-27 ביולי 1986) היא אומנית זמרת-יוצרת, המתגוררת בלונדון.


ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולדה בנצרת עילית לרות לרון, צאצאית למשפחת אוביץ מחיפה, כבר בגיל צעיר היא נמשכה למוזיקה, היא גרה בבית סבתה והייתה מבצעת שירים של מדונה על שולחן בביתה. לזכרו של אב משפחת אוביץ כתבה דנה את השיר "איש קטן"[1].

במשך השנים הופיעה במקהלות שונות, בגיל 18 עשתה צבא בשירות הלהקה הצבאית, בהם שרתה בלהקת חיל החינוך ואוגדה 91 במהלך השירות עברה דנה הכשרה בין היתר עם עודד מנשה מערוץ הילדים, ירון כפכפי, השתתפה בטקסים ממשלתים בהם עשור לרצח רבין ועוד, באותה תקופה היא התמודדה בעונה הרביעית של תוכנית הכישרונות בטלוויזיה הישראלית כוכב נולד ולמדה ברימון בית ספר למוסיקה במשך שנתיים שם זכתה במקום השני בתחרות "שירימון 2008"[2].

בשנת 2009 החלה להופיע ברחבי הארץ כסולנית הרכב הקאברים הדיסקו-פאנקי "ליידי מרמלד".

לאחר לימודיה ברימון הקימה את ההרכב המוזקלי הראשון שהיה הרכב נשים שנקרא מלשון מנאז' א-טרואה והופיעו ברחבי הארץ בבראים ומועדנים.

ב-2010 פנתה ליוסי פיין לשם הפקת האלבומה הראשון, שנתן לה אימון אישי, לשם הפקת האלבום הקימה את הרכב החשמלי הראשון שלה שכלל בין היתר את משה אסרף ודני שניידרמן.

ב־2013 הוציאה את האלבומה הראשון "ברבור" המורכב משירים שכתבה והחלינה במהלך השנים, וזכה לביקורות רבות ברשת על ידי מאקו, פנאי פלוס הערוץ הראשון, והופיע בתוכנית "יצירה מקומית" של טל מן, וזכתה בתוכנית "בציר טוב" של טל ארגמן ברדיו 88FM בתואר 'תגלית השנה'.

דנה יצאה לסבב הופעות של האלבום בז'נבה, הוליווד, בוורלי הילס, בפסטיבל le bus palladium(צר') בפריז ובישראל עם האומנים פבלו רוזנברג והדג נחש.

במסגרת ההופעות שלה הכירה את ריימונד גונסאלס(אנ'), וחתמה איתו הסכם בניהול הופעות ביחד, ויצאה ללונדון שם הכירה את פמי טמאו(אנ') ששמע על השירים שלו והוזמנה להופיע על במת המועדון של רוני סקוט(אנ').

ב־2014 החלה לעבוד עם ריימונד גונסאלס להפקת אלבומה השני ופתחה במימון לאלבום והגיע לה 70 אלף שקל הקלטות נעשו בישראל וחלקם בSensible music studios.

וב־2016 המשיכה ללונדון לסבב הופעות בפסטיבלים בהם במסגרת פטיבל זה הופיע מקהלת Faithless(אנ') וביחד עם והופיעה באירועי מעגל סילברסטון(אנ') שנערך באיצטדיון וומבלי(אנ') וברחבי אנגליה

  1. ^ יובל אראל‏, ליליפוט בארץ הרשע, בבלוג של יובל אראל, מגזין מוזיקה ותרבות, 3 במאי 2016
  2. ^ בוגרי מחזור 2008 רימון בית הספר למוסיקה