משתמש:Atbannett/אהרון ויזנר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אהרון ויזנר (נולד באלול תשכ"ו 1966) הוא איש תקשורת ישראלי, עורך התוכנית "נקודת מפגש" ברשת ב'.

ויזנר נולד וגדל בפתח תקווה. בן לישראל יצחק, בוגר המחזור הראשון של ישיבת פוניבז' ששירת בהגנה ובגולני והיה ממשחררי אילת ולאסתר, ניצולת שואה. הוא גדל במשפחה חרדית מזרם פועלי אגודת ישראל. ויזנר למד בישיבה קטנה ואחר כך עבר ללמוד בישיבה לצעירים ובישיבת מרכז הרב. את שירותו הצבאי בחיל השיריון עשה במסגרת ישיבת ההסדר אור עציון. לאחר מכן שימש כקצין הדרכה ובמסגרת המילואים הוכשר כרב צבאי וטיפס לדרגת רב סרן.

בעל תואר ראשון בחינוך (B.Ed) ממכללת מורשת יעקב ותואר שני בחינוך מטורו קולג'.

ערך את העיתון "השבוע בפתח תקווה" ואת העיתון "בהסדר היום" לבני ובוגרי ישיבות ההסדר.

החל לעבוד בקול ישראל בגל הבטוח ובהמשך ערך יומני מורשת וערך והגיש את התוכנית "עוד מבט במוצאי שבת" ברשת א'. בשנת 1999 מונה למנהל המחלקה להווי ומסורת יהודית של קול ישראל ולאחר מכן למנהלה הראשון של רשת מורשת.

ויזנר פעל לאפיין את שידורי המורשת לאחר שטען שהשידורים אינם רלבנטיים עוד על רקע שידורי ערוץ שבע ותחנות הרדיו החרדיות הפיראטיות ששידרו באותה תקופה. ויזנר טען כי המציאות בעולם התקשורת הדתית צריכה להוביל להכרעה האם השידורים מיועדים לציבור הדתי או שהם שידורי מסורת לציבור הכללי. אם הם מיועדים לציבור הכללי - יש להקצות להם רשת נפרדת. ואם לשאר הציבור - יש לפזר אותם בהתאם לסוג השידורים בשאר רשתות קול ישראל. ויזנר המליץ לעשות את שני הדברים במקביל.

ההמלצה להקים את רשת מורשת כרשת נפרדת התקבלה. ועם הקמת הרשת הוא מונה למנהלה הראשון.

על רקע הקמת הרשת, היו מאבקים קשים נגד ההקמה, בראשם עמד מנהל רשת א' איתן אלמוג שאף ניסה להדיח את ויזנר מתפקידו, לאחר שהדיח את קודמו דב הלברטל שפעל להוביל שינוי דומה.

ויזנר פעל שרשת מורשת תהיה רשת ממלכתית ולא תהיה מזוהה עם אף זרם דתי, ציוני או חרדי.

בתקופתו הושמעה ברשת שירת נשים למעט בתוכניות שיועדו לאוכלוסיה החרדית.

במקביל, הוא פיתח מודל מיוחד של תוכנית מוזיקה, בה שולבו שירי מוזיקה יהודית אלטרנטיבית עם שירי ארץ ישראל.

בשנת 2003 עבר לשדר ברשת ב'.

ויזנר עורך ומגיש את התוכנית "נקודת מפגש" ועורך חדשות באתר האינטרנט של רשת ב'. בין היתר, הוא חשף בתוכנית את דברי רפי איתן שאמר שממשלת ישראל הגיעה להסכמה עם ממשלת ארצות הברית כי על ג'ונתן פולארד לא ייגזרו יותר מעשר שנות מאסר בתמורה להודאתו באשמה. ביוני 2014 השמיעו מחבלי חמאס את תוכניתו במכונית, כהסוואה לחטיפת ורצח שלושת הנערים.

במשך מספר שנים ערך את הפינה "קולות השבוע", שסיכמה את אירועי השבוע שחלף באמצעות הקולות שהושמעו באותו שבוע בקול ישראל.

נשוי לשרינה, המשרתת כקצינה בדרגת רב פקד במז"פ, מומחית לפיתוח טביעות נעליים. הם הורים לחמישה ילדים. אחיו הרב יהודה יקותיאל ויזנר הוא רב שירות בתי הסוהר.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]