משתמש:Euridici/דולורה זייג'יק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

Dolora Zajick (נולדה ב-24 במרץ 1952) היא זמרת מצו סופרן אמריקאית המתמחה ברפרטואר הוורדיאני . זייג'יק תוארה כבעלת "אחד הקולות הגדולים בהיסטוריה של האופרה". [1]זייג'יק, שנולדה בסאלם, אורגון, גדלה בנבאדה, הייתה סטודנטית לקדם רפואה באוניברסיטת נבאדה, וחברה במקהלת האופרה של נבאדה, כאשר הבחינו בכישרון שלה לראשונה. זייג'יק למדה בשיעור מקהלה כמקצוע בחירה ב-UNR. לאחר מכן למדה פיתוח קול אצל טד פאפר, מנצח האופרה של נבאדה, אשר היא מייחסת לו את הפיתוח של הטכניקה הווקאלית שלה[2] והנחייתה, במיוחד בתחילת קריירת ההופעות שלה. [3]

זייג'יק למדה בתיכון סאות' טאהו בסאות' לייק טאהו, קליפורניה, וקבלה אות כבוד. היא סיימה את לימודי תואר ראשון ושני במוזיקה באוניברסיטת נבאדה, לפני שנסעה לניו יורק ללימודי מוזיקה נוספים בבית הספר למוזיקה במנהטן. בשנת 1982 זכתה במדליית הארד בתחרות צ'ייקובסקי הבינלאומית השביעית במוסקבה, המדליסטית היחידה שאינה סובייטית באותה שנה והמוזיקאית האמריקאית הראשונה שהשתתפה בתחרות מזה למעלה מ-12 שנים. לאחר מכן וסיום לימודיה בבית הספר למוזיקה במנהטן, הוצע לה מקום בתוכנית Merola של האופרה של סן פרנסיסקו, היא הופיעה לראשונה באופרה של סן פרנסיסקו בתור הצועניה בטרובדור ב-1986, מה שהזניק אותה להערכה בינלאומית.

Zajick, מבצעת את אחד מתפקידיה המפורסמים, הצועניה אזוצ'נה בטרובדור ברלין, יולי 2016.

בנוסף לתפקיד של אזוצ'נה, זייג'יק ידועה בפרשנויות שלה לאמנריס ואבולי ( באאידה של ורדי ובדון קרלוס בהתאמה). זייג'יק הופיעה גם בתפקידים אחרים באופרות של ורדי, כולל אולריקה בנשף המסכות וליידי מקבת' ב- מקבת. היא הופיעה גם בתור הנסיכה "אדריאנה לקובר" של צ'ילאה, מרפה ב"חוונשצ'ינה " של מוסורגסקי, יז'יבאבה ב"רוסלקה" של דבוז'אק, ז'ואן ד'ארק ב"המשרתת מאוליאנס" של צ'ייקובסקי, סנטוצה ב"קוואלריה רוסטיקנה" של מסקני בנורמה של בליני, דלילה בשמשון ודלילה של סן-סאנס, התפקיד הראשי ב- Hérodiade של מסנט וליאונור ב- La favorite של דוניצטי .

בשנת 2005, היא גלמה את התפקיד של אלווירה גריפית'ס ב "טרגדיה אמריקאית" של טוביאס פיקר במטרופוליטן אופרה, בניו יורק. בשנים האחרונות, תוך כדי שהיא ממשיכה לשיר את הרפרטואר המבוסס שלה, היא הוסיפה את תפקידי הרוזנת ב"מלכת העלים" של צ'ייקובסקי, [4]הדודה הרוזנת ב "אחות אנג'ליקה" של פוצ'יני. את הופעת הבכורה שלה ביצירה של וגנר בתור אורטרוד ב- Lohengrin, [5] [6] [7]. הופעת הבכורה שלה כמאדאם דה קרוסי בדיאלוגים קרמליטים של פולנק),[8] והבכורה של בריטן כגברת גרוס ב"תור הבורג" .

באוגוסט, 2014 היצירה הפומבית הראשונה של זייג'יק, סצנת אופרה שכותרתה "דרכים לציון" הועלתה בבכורה בבזיליקת הקתדרלה של סנט ג'וזף בסן חוזה, קליפורניה. היצירה נכתבה להופעה במהלך החגיגות של המסדר הכרמליתי לציון 500 שנה להולדתה של הקדושה תרזה מאווילה וזמינה בהקלטה מסחרית. הוא מתבסס על טקסט מתהילים 84 והוא בשלושה חלקים: 1) "נפש כמהה", 2) "נשמה עפה" ו-3) "נשמה חוזרת". החלק הראשון והשלישי מכילים דיאלוגים בין סולנים למקהלה, בעוד שהפרק האמצעי הוא אינסטרומנטלי בלבד.

המבקרים שיבחו את "הכתיבה הווקאלית והאינסטרומנטלית המוצלחת.. שהעבירה את המסר שלה בזוהר מהדהד," [9] וציינו כי "המוזיקה הזו יצרה חוויה אינטנסיבית. התזמור המרשים והעיצוב האדריכלי המאוחד שלה הפכו אותה לחוויה מרשימה ביותר. יצירה מרתקת". [10]

יצירה שנייה, "שירת ציפורים", הועלתה בבכורה על ידי Chanticleer במרץ 2015 בפסטיבל הפזמונים הלאומי השני של הנוער באולם הסימפוני של דייויס בסן פרנסיסקו. יצירה זו היא עיבוד של שיר מתוך האנתולוגיה מעולם לא ראיתי פרפר אחר .

הקלטות[עריכת קוד מקור | עריכה]

CD[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

Media related to Dolora Zajick at Wikimedia Commons

[[קטגוריה:זמרות אופרה אמריקאיות]] [[קטגוריה:זמרת מצו סופרן]] [[קטגוריה:זמרת מצו סופרן אמריקאית]] [[קטגוריה:זוכי פרס ריצ'רד טאקר]]

  1. ^ Midgette, Anne (21 בפברואר 2007). "A Mezzo-Soprano Who's Determined to Do It Her Way, With or Without Star Turns". The New York Times. נבדק ב-2 בפברואר 2018. {{cite news}}: (עזרה)
  2. ^ "Powerhouse. Mezzo Dolora Zajick Always Delivers," Matthew Gurewitsch, Opera News, March 1996.
  3. ^ "That Rare Vocal Bird, a True Verdi Mezzo", The New York Times, February 11, 1990.
  4. ^ Tommasini, Anthony (13 במרץ 2011). "Betting on Not-So-Sure Things: Love and a Trick to Win at Cards". The New York Times. {{cite news}}: (עזרה)
  5. ^ Gregson, David (29 בנובמבר 2010). "Los Angeles Opera presents Wagner's Lohengrin". Opera West. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ Laura Furones. "What is in a name? Lohengrin at the Teatro Real in Madrid". www.bachtrack.com.
  7. ^ review by Jose M. Irurzun. "Lohengrin Still Showing Mortier's Influence". seenandheard-international.com.
  8. ^ "A chilling Dialogues of the Carmelites from Washington National Opera". DC Theatre Scene. 23 בפברואר 2015. {{cite web}}: (עזרה)
  9. ^ "St. Teresa Honored in Dolora Zajick's Roads to Zion".
  10. ^ "Opera Today : Dolora Zajick Premieres Composition". www.operatoday.com.