משתמש:Itroitro/טיוטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

*ישראל שמעוני* - *ד"ר ישראל שמעוני, עו"ד ודוקטור למשפטים, יוזם תיקון מס' 2 לחוק הבוררות[1]. חוק הבוררות (תיקון מס' 2), התשס"ט–2008, כונן בוררות עם ערכאות ערעור וחובת הנמקה. התיקון משלב שני מסלולי ערעור הסכמיים בהליך הבוררות.*

קורות חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

ד"ר ישראל שמעוני, יוזם תיקון מס' 2 לחוק הבוררות; מומחה בתחום הבוררות ובפתרון סכסוכים מחוץ לכותלי בית המשפט. כמו כן, כיהן כסגן ראש לשכת עורכי הדין 2003-2007 ונציג לשכת עורכי הדין למינוי שופטים צבאיים. ספריו אופק חדש בבוררות – דיני בוררות עם ערכאת ערעור (מהדורה ראשונה, 2009) ודיני בוררות-אופק חדש בבוררות (מהדורה שניה מורחבת, 2014) - העוסקים בפתרון סכסוכים ומחלוקות בין בעלי דין, על דרך מינוי בורר בהסכמת הצדדים, בכובעו של מעין-שופט – מצוטטים תדיר בפסקי דין של בית המשפט העליון, בתי המשפט המחוזיים והשלום וכן בערכאות נוספות, דוגמת רשם האגודות השיתופיות.

ישראל שמעוני מכהן כחבר בכיר בלשכת המסחר הבינלאומית בתחום הבוררות (ICC); כיהן כיו"ר הוועדה ליחסים בינלאומיים עם צ'כיה, רומניה והונגריה בלשכת עורכי הדין בישראל (2003-2007); חבר המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין; מרצה בכיר בנושא חוק הבוררות במרכז לגישור ויישוב סכסוכים ע"ש אוונס, באוניברסיטת תל אביב; מתנדב בפרויקט לשכת עורכי הדין- סיוע משפטי למעוטי אמצעים במסגרת שכר מצווה (פרו- בונו); חבר בסולחה-פורטל הגישור הישראלי; יוזם הקמת המוסד לבוררות הסכמית בשיתוף עם איגוד לשכת המסחר הצ`כית והרומנית ; עורך, מוציא לאור וכותב בטאון מקצועי בנושאי משפט, עסקים ובוררות. בנוסף, עוסק ישראל שמעוני בייצוג בהליכי בוררות מקומיים ובינלאומיים בסוגיות עסקיות-מסחריות מורכבות בקנה מידה גדול; משמש כיועץ משפטי חיצוני לתאגידים בתחומי פעילות עסקית שונים והקניית פתרונות משפטיים ופתרון מחלוקות בתחומים נרחבים.

חקיקה ויוזמות חקיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

חוק הבוררות (תיקון מס' 2), התשס"ט – 2008[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביום ד', 5 בנובמבר 2008, השלימה הכנסת את מהפיכת הבוררות באישור חוק הבוררות (תיקון מס` 2), התשס"ט – 2008. התיקון משלב שני מסלולי ערעור הסכמיים בהליך הבוררות. הצעת החוק הוגשה ע"י חברי הכנסת גדעון סער ועמירה דותן בהתאם ליוזמת מחבר הספר, ד"ר ישראל שמעוני, בהיותו חבר במוסדותיה של לשכת עורכי הדין בישראל. יוזמה זו של ד"ר ישראל שמעוני לתיקון חוק הבוררות, יצאה לדרך עוד בשנת 2005 עם אמונה לשינוי החוק ופעילות עיקשת בישיבות ועדת חוק ומשפט שהסתיימה בתיקון החוק. במשך ארבע שנים השתתף ד"ר ישראל שמעוני בישיבות של ועדות הכנסת, של משרד המשפטים ושל הנהלת בתי המשפט, בכדי להוביל את המהלך החוקי שיאפשר כינונה של ערכאת ערעור הסכמית על החלטת בורר. שינוי מהפכני זה שהוביל ד"ר ישראל שמעוני – המאפשר לצדדים להסכם בוררות לבחור באחד מ-2 מסלולים חלופיים למסלול הרגיל: 1. יכולת ערעור בפני בורר אחר. 2. יכולת ערעור ברשות בפני בית המשפט אם בפסק הבוררות נפלה טעות יסודית ביישום הדין אשר יש בה כדי לגרום לעיוות דין – ואשר התקבל בחקיקתו של תיקון מס' 2 לחוק הבוררות בסוף שנת 2008, הביא לסיומן של ארבעים שנות משפט, בהן לא ניתן היה לערער על פסק בורר.

הצעת חוק "בוררות חובה"[עריכת קוד מקור | עריכה]

ד"ר ישראל שמעוני יוזם ומנסח את הצעת "חוק בוררות חובה" אשר עוסקת בין היתר בהסמכת נשיא בית משפט השלום להורות על העברת תובענות אזרחיות שהוגשו לבית משפט השלום שבאזור שיפוטו, לבוררות חובה וקוראת להקמתה של מסגרת מקבילה ל"מכון להכשרת שופטים" שתהיה אמונה על כשירותם, מקצועיותם והכשרתם של הבוררים בישראל.

יוזמת התיקון לחוק הבוררות - "חוק בוררות חובה" - בניסוחו וביוזמתו ד"ר ישראל שמעוני, אשר אותה הוביל בכנסת הח"כ לשעבר יריב לוין (כיום שר התיירות) אשר שימש בזמנו כיו"ר הקואליציה וכיו"ר ועדת החוץ והביטחון, ולזמן קצר גם כהשר לביטחון הפנים, הגיעה למליאת הכנסת. נוסחה של הצעת החוק הממשלתית[2], עברה בקריאה ראשונה בכנסת ה-18. נוסחה של הצעת החוק הפרטית המפרטת את סוגי התובענות שיועברו לבוררות חובה: 1. תובענות לפיצויים בשל נזק שנגרם לנכס עקב ליקויים בבנייה; 2. תובענות לפיצויים בשל נזק שנגרם לרכוש עקב תאונת דרכים[3], עברה במליאת הכנסת בקריאה טרומית.

התמריץ ליוזמה זו של ד"ר ישראל שמעוני טמון בהבנתו את העומס השיפוטי הכבד המוטל על מערכת בתי המשפט בישראל. עומס זה, הגורם להתמשכותם של הליכים משפטיים משפיע בראש ובראשונה על זכויות המתדיינים ובנוסף, אף פוגעים בתדמית ובאמון הציבור בבית המשפט. הצעת חוק זו נועדה להקל את העומס המוטל על בתי המשפט כאמור, באמצעות תיקון חוק בתי המשפט [נוסח משולב], התשמ"ד-1984, וקביעת הסדר של בוררות חובה שיחול לגבי תביעות אזרחיות המוגשות לבתי משפט השלום. על פי המתווה המוצע בהצעת החוק יוסמכו נשיא בית משפט השלום או סגנו להעביר, בלא צורך בהסכמת בעלי הדין, תובענה אזרחית שהוגשה לבית משפט השלום שבאזור שיפוטו לבוררות בפני בורר שימנה בית המשפט. מוצע כי בוררות חובה תתנהל בהתאם לדין המהותי ולדיני הראיות אף שלא בהכרח בהתאם לסדרי הדין החלים בבית המשפט וכי יחולו עליה הוראות שונות של חוק הבוררות, התשכ"ח-1968. הבוררות תנוהל בידי עורך דין, בעל ניסיון מקצועי בעריכת דין, הכשיר להתמנות לשופט בית משפט מחוזי, שמינה שר המשפטים על פי המלצת הוועדה המייעצת שהוקמה לעניין זה, אשר מצאה כי הוא ראוי ומתאים לכהונה כבורר בבוררות חובה. עם זאת, בתנאים מסוימים יוכל לנהל את הבוררות גם עורך דין בעל ותק מקצועי שעליו הסכימו הצדדים, אף שלא מונה בידי שר המשפטים. פסק הבוררות יהיה טעון אישור של בית המשפט שממנו הועברה התובענה לבוררות ובמקביל יהיה נתון לערעור בזכות לפני בית המשפט כאמור. ההסדר המוצע דומה בעיקרו להסדר לעניין מינוי וכהונה של שמאים מכריעים לפי פרק ט'1 לחוק התכנון והבנייה, התשכ"ה-1965.

תיקונים לחוק התכנון והבניה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. תיקון העוסק בתביעות או הודעות שומה אשר אינן עולות על סך של 50,000 ₪ ומציע הסדרתו של מעין 'מסלול מהיר' לפתרון מחלוקות אלו שיוותרו בסמכותה של הועדה המקומית. זאת, בשונה ממסלול שמאות מכריעה או השגה בפני ועדת ערר במקרים בהן סכום השומה גבוה בהרבה. "בית משפט לתביעות קטנות", זה, שידון במחלוקות לעניין היטל השבחה, בהיקפים כספיים קטנים, יאפשר לכל אזרח להשיג על היטלי שומה מינוריים, ללא פגיעה כלכלית משמעותית ותוך שיינתן לו יומו בפני ערכאות המתאימות. ההיגיון המנחה יוזמת חקיקה זו מצוי בכך שמן הרצוי כי פתרון מחלוקות בהן שיעור ההשבחה הנדון נמוך (כגון תכנית המתירה תוספת פרגולה) יהיה מהיר וזול בהשוואה לפתרון מחלוקות בהן שיעור ההשבחה הנדון גבוה במיוחד (למשל בנוגע להיטלי השבחה בגין תכנית למתחם חדש של אלפי יחידות לבנייה).
  2. מינויים של שמאים מכריעים נוספים - כבר עתה, שש שנים לאחר כניסת חוק התכנון והבניה (תיקון מס 84 והוראת שעה), התשס"ח–2008 לתוקפו, ברי ישנו צורך במינויים של שמאים מכריעים נוספים. מאחר ועל שמאים מכריעים מוטלות מגבלות שכר רבעוניות ומאחר וועדות הערר כבר כורעות תחת הנטל, רצוי למנות מספר נוסף של שמאים מכריעים ולהסדיר באופן שיהלום טוב יותר את אחת מכוונות המחוקק בתיקון מס' 84 לחוק התכנון והבניה – מניעת היווצרותו של 'צוואר בקבוק' בערכאות ההשגה והערר על היטלי השבחה ופיצויים על פגיעה במקרקעין.

תיקונים לחוק אגודות שיתופיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שינוי בסדרי הערעור על החלטות רשם האגודות.

ספרים ומאמרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אופק חדש בבוררות – דיני בוררות עם ערכאת ערעור (2009)[עריכת קוד מקור | עריכה]

הספר מציע דרכים חדשות לפתרון סכסוכים מחוץ לכותלי בית המשפט עם מנגנון ערעור שייקבע בהסכם הבוררות, ומנתח את דיני הבוררות לאור חוק הבוררות תיקון מס` 2, התשס"ט 2008. התיקון, שיזם מחבר הספר, ד"ר ישראל שמעוני, הופך את מוסד הבוררות לבטוח יותר אך בעל גמישות המתבטאת בבחירת הבורר, תוך מזעור הסיכוי שמא ייגרם עיוות דין בפסק הבוררות, ומניעת עיכוב ביצועו של פסק הבוררות בבית המשפט.

דיני בוררות-אופק חדש בבוררות (מהדורה שניה מורחבת, 2014)[עריכת קוד מקור | עריכה]

זוהי מהדורה שנייה ומורחבת לרב המכר שפורסם לראשונה בשנת התשס"ט, 2009. במהדורה זו נעשה מאמץ רב לסקור את כל פסקי הדין שניתנו מאז המהדורה הקודמת. נוסף לכך, היא סוקרת ומסבירה נושאים חדשים. כך, ניתן למצוא בה פרק שהוקדש כולו לתחום דיני הספורט, תחום בעל מאפיינים ייחודיים אשר מצריכים מומחיות לצד ידע משפטי. ספר זה הינו ייחודי בהיותו המעודכן היחיד במדינת ישראל (כאמור, הפסיקה מעודכנת עד לשנת 2014) והן בהיותו היחידי הדן בסוגיית הערעור בתחום הבוררות.

ספריו של ד"ר ישראל שמעוני, אופק חדש בבוררות – דיני בוררות עם ערכאת ערעור (מהדורה ראשונה, 2009) ודיני בוררות-אופק חדש בבוררות (מהדורה שניה מורחבת, 2014) - העוסקים בפתרון סכסוכים ומחלוקות בין בעלי דין, על דרך מינוי בורר בהסכמת הצדדים, בכובעו של מעין – שופט – מצוטטים תדיר בפסקי דין של בית המשפט העליון, בתי המשפט המחוזיים והשלום וכן על ידי רשם האגודות השיתופיות.

הבוררים[עריכת קוד מקור | עריכה]

רומן הביכורים האקטואלי 'הבוררים' מאת ד"ר ישראל שמעוני אשר ראה אור לראשונה בשנת 2012, מבוסס על רעיון מקורי מחברו, שממש כמו גיבורו, גם הוא עורך דין ובורר מומחה. הספר מספר את סיפורו של מרסל, עורך דין בכיר בעל מוניטין מצוינים בתחום הבוררות, אשר על רקע האיום האיראני, המהפכות שמתחוללות באזורנו וההסלמה בפיגועי הטרור והאיומים מכל עבר, מתבקש בוקר בהיר ליישם את הידע והניסיון שצבר ולהביא להסכם שלום בין מדינת ישראל והרשות הפלסטינית.

הרומן, עוסק כאמור בסכסוך הישראלי-פלסטיני, ומציג כיצד ניתן באמצעות בוררות הסכמית ותמיכה בינלאומית להגיע לפתרון מוסכם על שני הצדדים, תוך התמודדות עם המחלוקות הקשות ביותר הניצבות בלב הסכסוך. הספר מתאר בפירוט, צעד אחר צעד, הליך בוררות הסכמית בין שני הצדדים, את הדינאמיקה המאפיינת את מקבלי ההחלטות במהלכו ואת ההקשרים הלאומיים, התרבותיים והדתיים, המהווים הן את המקור לסכסוך והן את הבסיס לפתרונו. בנחישות ובשקיפות עוסק הרומן בכל הסוגיות המהוות אבני נגף בפתרון המשבר ובהן: הגדרת גבולות והחלפת שטחים, הפסקת הברחות הנשק האיראני, פתרון כלכלי בתמיכה עולמית למצב ברצועת עזה והסכמה דו-צדדית בנוגע למצב הפליטים מחוץ לגבולות ישראל. בנוסף, עוסק הוא גם בניסיון למתן פתרון יצירתי למעמדו של האגן הקדוש.

הספר תורגם לאנגלית (The Arbitrators) ובספרדית (Los Mediadores). גרסתו הספרדית אף הושקה באירוע רב רושם באחד מאולמות אלהמברה המפוארים, בעיר גרנדה שבספרד.

מאמרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ד"ר ישראל שמעוני, חיבר ופרסם עשרות רבות של מאמרים בתחום הבוררות ובתחום התכנון והבניה, שאף תורגמו לאנגלית ופורסמו במגזינים בינלאומיים באנגליה, בבלגיה ובהודו.

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

ספרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאמרים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אזכורי "אופק חדש בבוררות" - פסיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אזכורים של הספר "דיני בוררות-אופק חדש בבוררות" בבית המשפט העליון[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • רעא 1531/14 אבו דעוף נ` אבו דעוף (פורסם ב"נבו", ניתן ביום 14 ביולי 2014)
  • רעא 2982/14 יהושע משי זהב נ` דוד אור חי (פורסם ב"נבו", ניתן ביום 26 ביוני 2014)
  • רע"א 1196/14 ג`רייס נ` עראף (פורסם ב"נבו", ניתן ביום 24 במרץ 2014)
  • עא 913512‏ ‏אליק טל נ` קאמאו שיווק נעליים בע"מ (פורסם ב"נבו", ניתן ביום 6 באוקטובר 2013)
  • ע"א 1650/10 גד כימיקלים בע"מ נ` BIP Chemicals Ltd (פורסם ב"נבו", ניתן ביום 27 בדצמבר 2012)
  • רעא 6649/10 אבישר נ` גונן (פורסם ב"נבו", ניתן ביום 6 במאי 2012)
  • רע"א 4766/11 חב` סילבר טאוארס נ` קסירר (פורסם ב"נבו", ניתן ביום 7 במרץ 2012)
  • רע"א 7088/11 אלרוב נדל"ן מלונאות בע"מ ואח` נ` Hilton International Co ואח` (פורסם ב"נבו", ניתן ביום 13 בדצמבר 2011)
  • רע"א 8570/11 מנורה מבטחים חברה לביטוח נ` pacific attiude ltd ואח` (פורסם ב"נבו", ניתן ביום 11 בדצמבר 2011)
  • רע"א 6489/09 מדובר נ` קרן קיימת לישראל (פורסם ב"נבו", ניתן ביום 18 בינואר 2011)
  • רע"א 5067/09 שרבט נ` שרבט (פורסם ב"נבו", ניתן ביום 3 בינואר 2011)
  • רע"א 749/10 אבו-חצרא נ` חודדי (פורסם ב"נבו" ניתן ביום 8 באפריל 2010)
  • רע"א 180/07 כץ נ` איגוד הכדורסל בישראל (פורסם ב"נבו", ניתן ביום 4 באוקטובר 2009)

אזכורים של הספר "דיני בוררות-אופק חדש בבוררות" בבית המשפט המחוזי[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • הפ"ב (מחוזי ת"א) 14235-02-15‏ ריף יבוא ושיווק דגים ופירות ים בע"מ נ` ר.א.מ. תשלובת חקלאית תעשייתית רמת ‏הנגב בע"מ (פורסם ב"נבו, ניתן ביום 1 במרץ 2015)
  • הפ (ת"א) 20574-02-14 אחרק נ` קובי אורון ניהול פרוייקטים בע"מ (פורסם ב"נבו" 15 בדצמבר 2014)
  • הפב (ת"א) 61251-05-13 אגודת השוחטים בת"א נ` כהן (פורסם ב"נבו", ניתן ביום 23 בספטמבר 2014)
  • הפב (ת"א) 4661-06-14 כהנמן נ` מרקוביץ (פורסם ב"נבו", ניתן ביום 16 ביולי 2014)
  • הפב (ת"א) 12862-11-13 BALRAM CHAINRAI נ` שוחט (פורסם ב"נבו", ניתן ביום 18 במאי 2014)
  • תא (ת"א) 4420-02-11 Pendale Investment Ltd נ` לוי (פורסם ב"נבו", ניתן ביוםן 9 ביוני 2014)
  • הפב (ת"א) 26610-08-13 סלוק נ` יעל ר.ל. (פורסם ב"נבו", ניתן ביום 5 במאי 2014)
  • רעב (ת"א) 30013-08-11 יגר נ` אופיס טקסטיל בע"מ (פורסם ב"נבו", ניתן ביום 27 במרץ 2014)
  • תא (ת"א) 35394-06-11 שפירא נ` פגירסקי (פורסם ב"נבו", ניתן ביום 2 בינואר 2014)
  • רע"ב (חי`) 23004-04-13 קליט נ` אתרים חברה לבנייה ונכסים בע"מ (פורסם ב"נבו", ניתן ביום 25 באפריל 2013)
  • הפ"ב (י-ם) 7293-02-12 מרדכי אביב, מפעלי בניה בע"מ נ` נחם (פורסם ב"נבו", ניתן ביום 30 בדצמבר 2012)
  • הפ"ב (ת"א) 7711-11-12 אי.במ יזמות ובניה בע"מ נ` בית חלקה 76 בגוש 7168 בחולון בע"מ (פורסם ב"נבו", ניתן ביום 24 בדצמבר 2012)
  • ע"ר (ת"א) 40599-03-12 חתשואל נ` בקר (פורסם ב"נבו", ניתן ביום 24 בדצמבר 2012)
  • הפ"ב (נצ`) 12690-12-11 ווי.בי.אן - שווק מכונות בע"מ נ` תעשיות מתכת לייזר אל.פי.סי בע"מ (פורסם ב"נבו", ניתן ביום 6 בדצמבר 2012)
  • הפ"ב (ת"א) 45529-07-12 קאמאו שיווק נעליים בע"מ נ` טל אליק (פורסם ב"נבו", ניתן ביום 3 בדצמבר 2012)
  • הפב (י-ם) 39138-09-11 סנדוקה נ` אוריאל גבאי - ב"כ עו"ד נח רפפורט (פורסם ב"נבו", ניתן ביום 28 באוקטובר 2012)
  • רע"ב (ת"א) 16805-11-11 אלפרוביץ נ` כפר ידידיה מושב עובדים להתיישבות חקלאית שיתופית בע"מ (פורסם ב"נבו", ניתן ביום 7 ביוני 2012)
  • ת"א (ת"א) 2502-07 אלצר בע"מ נ` A/S LINAK (פורסם ב"נבו", ניתן ביום 26 בפברואר 2012)
  • הפ"ב (ת"א) 42384-07-11 יערי נ` מנוסביץ (פורסם ב"נבו", ניתן ביום 21 באוגוסט 2011)
  • ה"פ (ת"א) 26364-11-10 אופטיבייס בע"מ נ` אופטיבייס טכנולוגיות בע"מ (פורסם ב"נבו", ניתן ביום 4 באפריל 2011)
  • הפ"ב (ת"א) 893/08 פלוני נ` אלמוני (פורסם ב"נבו", ניתן ביום 23 בפברואר 2011)
  • ה"פ (ת"א) 29855-03-10 הרבט נ` ק.ה.ב שותפות מוגבלת רשומה (פורסם ב"נבו", ניתן ביום 14 בדצמבר 2010)
  • הפ"ב (ת"א) 1265/09 לנדשטיין נ` גולן (פורסם ב"נבו", ניתן ביום 28 במרץ 2010)
  • הפ"ב (ת"א) 1049-08 ינקוביץ נ` שם טוב (פורסם ב"נבו", ניתן ביום 21 במרץ 2010)
  • הפ"ב (חי`) 9967-04-09 יונגר נ` קוק (פורסם ב"נבו", ניתן ביום 18 בינואר 2010)

אזכורים של הספר "דיני בוררות-אופק חדש בבוררות" בבית משפט השלום[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • תא"מ (שלום ת"א) 33228-09-13 דאדא שיווק נעלים בע"מ נ` מול הים נכסים והשכרות (2004) בע"מ (פורסם ב"נבו", ניתן ביום 14 במאי 2015(
  • הפ"ב (ירושלים) 41645-11-14 בן חמו נ` בוקשפן (פורסם ב"תקדין", ניתן ביום 10 בדצמבר 2014)
  • תא (הרצ`) 62918-07-14 מלר אולשיצקי נ' בוקטוס (פורסם ב"נבו", ניתן ביום 24 בנובמבר 2014)
  • תאק (ת"א) 19632-02-14 שייקד קריאייטיב בע"מ נ` קרייזלר (פורסם ב"נבו", ניתן ביום 13 באוגוסט 2014)
  • תאח (טב`) 31701-04-14 חזן נ` קיבוץ מרחביה אגודה שיתופית חקלאית בע"מ (פורסם ב"נבו", ניתן ביום17.6.2014)
  • תאק (ת"א) 45539-04-13 חלוזין ואח` נ` בכר (פורסם ב"נבו", ניתן ביום 25 בפברואר 2014)
  • תא"מ (כ"ס) 52641-11-12 איילון חברה לביטוח בע"מ נ` דוד צ`פניק ובניו בע"מ (פורסם ב"נבו", ניתן ביום 10 באוקטובר 2013)
  • ת"א (אשד`) 49737-06-12 רונן נ` אלפגה המרכז הארצי למיזוג אויר בע"מ (פורסם ב"נבו", ניתן ביום 6 ביוני 2013)
  • ת"א (כ"ס) 2471-09 קוממי נ` מנורה חברה לביטוח בע"מ (פורסם ב"נבו", ניתן ביום 11 במרץ 2013)
  • תא"ק (חי`) 17273-07-12 קשר ספורט בע"מ (מועדון כדורגל מכבי חיפה) נ` ליאור רפאילוב (פורסם ב"נבו", 5 בדצמבר 2012)
  • תא"ק (י-ם) 2249-10 תירוש מושב עובדים של הפועל המזרחי נ` מקורות חב` מים בע"מ (פורסם ב"נבו", ניתן ביום2.12.2011)
  • ה"פ (ת"א) 38359-07-11 בנייני ישקו לבנין ומקרקעין בע"מ נ` אפרתי מדפיס הרצליה בע"מ (פורסם ב"נבו", ניתן ביום9.11.2011)
  • ת"א (ב"ש) 35417-08-10 יטיב נ` טוריקשווילי (פורסם ב"נבו", ניתן ביום 3 ביולי 2011)
  • הפ"ב (כ"ס) 41250-04-10 מלכה נ` ישראלי (פורסם ב"נבו", ניתן ביום 22 במרץ 2011)
  • ת"א (ת"א) 36343-03-10 רוזנבאום נ` מוניות אושר בע"מ (פורסם ב"נבו", ניתן ביום 14 באפריל 2010)
  • ה"פ (ת"א) 175230-09 קנפלר נדל"ן בע"מ נ` ליגד השקעות ובנין בע"מ (פורסם ב"נבו", ניתן ביום 23 בנובמבר 2009)

אזכורים של הספר "דיני בוררות-אופק חדש בבוררות" בערכאות אחרות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • תב (ת"א) 39498-04-13‏ מ.ע נ` ב.ע (פורסם ב"נבו", ניתן ביום 4 בינואר 2015) (משפחה)
  • 3363-31-12 עפגין נ` מתיישבי אמנון -ישוב קהילתי כפרי אגודה שיתופית בע"מ (פורסם ב"נבו", ניתן ביום 30 בנובמבר 2014) (רשמת האגודות השיתופיות)
  • תמש (ת"א) 54931-05-14 י.ג נ` ת.ג (פורסם ב"נבו", ניתן ביום 29 בספטמבר 2014) (משפחה)
  • תב 1324-188-11 בהט נ` קרבסקי (פורסם ב"נבו", ניתן ביום 22 ביולי 2014) (רשמת האגודות השיתופיות)
  • 737-60-14 בוסתן הגליל כפר שיתופי להתישבות חקלאית בע"מ נ` בן חיים אסף (פורסם ב"נבו", ניתן ביום 21 במאי 2014) (רשמת האגודות השיתופיות)
  • קרמר נ` חורש אילון אגודה שיתופית להתיישבות קהילתית בע"מ (פורסם ב"נבו", ניתן ביום 9 בפברואר 2012)(רשם האגודות השיתופיות)
  • שלהב אגודה שיתופית חקלאית בע"מ נ` המפרק הנוסף עוזר הרשם עו"ד רמזי חוראני (פורסם ב"נבו", ניתן ביום 24 בנובמבר 2011) (רשם האגודות השיתופיות)
  • בן-שלמה נ` קיבוץ עמיעד (פורסם ב"נבו", ניתן ביום 18 ביולי 2011) (רשם האגודות השיתופיות)
  • מגשימים כפר שיתופי להתיישבות חקלאית בע"מ נ` גמליאלי (פורסם ב"נבו", ניתן ביום 30 במאי 2011 (רשם האגודות השיתופיות)
  • ע"ב (חי`) 1465/06 זג`ייר נ` "אחווה" בי"ס אזורי מקיף לדרוזים בגליל המערבי בע"מ (פורסם ב"נבו", ניתן ביום 6 באוגוסט 2010) (עבודה)
  • מגשימים כפר שיתופי להתיישבות חקלאית בע"מ נ` גמליאלי (פורסם ב"נבו", ניתן ביום 29 ביוני 2010) (רשם האגודות השיתופיות)

סרטונים[עריכת קוד מקור | עריכה]


הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]