משתמש:Marloweperel/יונתן רום

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הדף נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הדף בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הדף לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו.
הדף נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הדף בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הדף לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו. שיחה
יונתן רום
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 1977 (גיל: 47 בערך)
השתייכות צבא הגנה לישראל
תקופת הפעילות מ-1995
דרגה אלוף משנה אלוף משנה
תפקידים בשירות
פעולות ומבצעים
הלחימה ברצועת הביטחון
האינתיפאדה השנייה
מבצע חומת מגן
מלחמת לבנון השנייה  מלחמת לבנון השנייה
מבצע עופרת יצוקה
מבצע עמוד ענן
מבצע צוק איתן  מבצע צוק איתן

יונתן רום (נולד ב-1977) הוא קצין בדרגת אלוף משנה בצה"ל המשמש כמפקד עוצבת חיצי האש. פיקד בין היתר על סיירת מטכ"ל ויחידת אגוז.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רום נולד וגדל בחיפה. בשנת 1995 התגייס לצה"ל והתנדב לסיירת מטכ"ל. לאחר טירונות צנחנים עבר מסלול הכשרה כלוחם ביחידה וקורס קציני חי"ר. עם תום הקורס שב ליחידה, שם שימש כמפקד צוות ולקח חלק בלחימה בדרום לבנון. בהמשך שימש כמפקד פלגה, לקח חלק במבצע חד וחלק במלחמת לבנון השנייה, ושימש כסגן מפקד היחידה. לאחר מכן שימש כמפקד יחידת אגוז, והוביל אותה במבצע צוק איתן[1]. במהלך קרב שג'אעיה נפצע קשה מפגיעת קליע בחזהו, אולם כעבור מספר חושדים השתקם ושב לפקד על היחידה[2]. ב2016 הוחלט על מינויו למפקד עוצבת חיצי האש[3].

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ אמיר בוחבוט‏, הקרב שכמעט גבה את חייו של מפקד יחידת אגוז, באתר וואלה‏, 25 בספטמבר 2015.
  2. ^ ניר דבורי, ‏מפקד סיירת אגוז שנפצע - חזר לשטח, באתר ‏מאקו‏, 9 בנובמבר 2014.
  3. ^ ערוץ 7, שורת מינויים בצה"ל, באתר ערוץ 7, 26 בספטמבר 2016.

תבנית:\מפקדי יחידת אגוז \קטגוריה:לוחמי סיירת מטכ"ל \קטגוריה:מפקדי יחידת אגוז תבנית:\מפקדי חטיבה 551 \קטגוריה:מפקדי חטיבה 551