משתמש:Marloweperel/עמי ביטון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הדף נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הדף בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הדף לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו.
הדף נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הדף בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הדף לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו. שיחה
עמי ביטון
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 1980 (גיל: 44 בערך)
השתייכות צבא הגנה לישראל
תקופת הפעילות מ-1998
דרגה אלוף משנה  אלוף משנה
תפקידים בשירות
פעולות ומבצעים
הלחימה ברצועת הביטחון
האינתיפאדה השנייה
מבצע חומת מגן
מלחמת לבנון השנייה  מלחמת לבנון השנייה
מבצע עופרת יצוקה
מבצע עמוד ענן
מבצע צוק איתן  מבצע צוק איתן
עיטורים
=צל"ש מפקד חטיבה  צל"ש מפקד חטיבה

עמי ביטון הוא קצין בצה"ל בדרגת אלוף משנה, המשמש מפקד עוצבת חיצי האש. קודם לכן שימש כמפקד סיירת צנחנים, גדוד 202 ויחידת דובדבן.

שירות צבאי[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם גיוסו לצה"ל התנדב ביטון לצנחנים ושובץ בגדוד 202. ביטון עבר בצנחנים מסלול הכשרה כלוחם, קורס מ"כים חי"ר ולקח חלק בלחימה בדרום לבנון. בהמשך השלים קורס קציני חי"ר. בסיום הקורס שב לגדוד 202 ומונה למפקד מחלקה, והוביל אותה בלחימה כנגד הטרור הפלסטיני באינתיפאדה השנייה. על פועלו במבצע חומת מגן עוטר בצל"ש מח"ט[1]. לאחר מכן שימש כמפקד פלוגה בגדוד ולחם במלחמת לבנון השנייה. בהמשך שימש כמפקד סיירת צנחנים[2]. במבצע צוק איתן לחם בשורות חבורת הפיקוד של אחד מגדודי חטיבת הצנחנים. לאחר מכן מונה למפקד גדוד 202[3]. בהמשך מונה למפקד יחידת דובדבן. בנובמבר 2017 הוחלט למנותו למפקד עוצבת חיצי האש.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך זה הוא קצרמר בנושא צה"ל. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.


"קטגוריה:מפקדי גדודים בחטיבת הצנחנים "קטגוריה:מפקדי יחידת דובדבן "קטגוריה:מעוטרי צל"ש מפקד חטיבה