לדלג לתוכן

משתמש:Ofranin/הרב ד"ר ישעיהו רוטר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הרב ד"ר ישעיהו רוטר (2 במרץ 1953 - 12 ביוני 2013), היה ר"מ ומחנך ישראלי, בעליו של אתר רוטר.נט משנת 2001 ועד שנפטר.

ביוגרפיה[1][2][עריכת קוד מקור | עריכה]

רוטר נולד ב-1953 בחיפה למשפחה חרדית.

את השכלתו התורנית הליטאית רכש בישיבות פוניבז' בבני ברק וישיבת חברון בירושלים, והוסמך לרבנות בידי הגר"מ משה פיינשטיין.

רוטר שירת בחיל השריון כקשר גדודי וסמב"צ וסיים את שירותו כקצין בדרגת סרן. רב חטיבת 'עודד' בצפון.

בנוסף ללימודיו התורניים, הוא סיים דוקטורט בפילוסופיה יהודית באוניברסיטת בוסטון וסיים תואר ראשון ושני במנהל ועסקים במכללת יוזמות.

רוטר כיהן כרב קהילה בשכונת נווה שאנן בחיפה, השיא זוגו רבים דרך ארגון "רבני צהר" ושימש בתפקיד ר"ם בישיבה התיכונית "יבנה" בחיפה במשך כחצי יובל.

בעליו של האתר רוטר-נט[עריכת קוד מקור | עריכה]

האתר רוטר.נט הוקם בשנת 1997, בידי נועם רוטר, אז בן 12, בנו של הרב ישעיהו רוטר. האתר היה אז מראשוני אתרי האינטרנט בישראל שפרסמו סקופים של גולשים. בתחילת דרכו עסק האתר בנושאים שמעניינים בדרך כלל בני נוער. במשך שש שנים הפעיל נועם את האתר, שזכה להצלחה מפתיעה, עד שיצא ללימודים בישיבת ההסדר, שם הוא היה רחוק פיזית ומנטלית מעולם האינטרנט, וכך הניהול עבר לאביו, ישעיהו.

בהדרגה קיבל האתר צביון אקטואלי-חדשותי, לא מעט בזכות פורום הסקופים הפופולרי, וכמות הכניסות אליו נעה בין 50,000 ל-100,000 מדי יום. לשיאו הגיע האתר בימי מלחמת לבנון השנייה, אז הגיעה כמות המבקרים לכרבע מיליון מדי יום. גם על התקשורת הכללית הייתה לאתר השפעה גדולה, עד כדי כך שלא מעט ידיעות הועתקו מרוטר.נט לעיתונים אחרים.

רוטר היה ידוע בגישתו לאתר כאל "מקום נקי".[3] אחד מאנשי רוטר.נט, שאול כהן, שהיה למעשה העיתונאי הראשון באתר, נהג לכנות את רוטר בכינוי "ראש ישיבת רוטר", ואילו הרב הגיב כי "אני לא ראש ישיבה, אלא רק אדם שרוצה להציל את האנשים שלא ייכנסו לאתרים עם תמונות לא צנועות". הרב נהג לבאר כי "הכובע הראשי שלי זה מחנך, ועל הדרך אני מנהל אתר".

מעדות של גולש באתר: "אחד הגולשים נהג להגיב נגד היהדות בצורה ממש אינטנסיבית", הוא מספר. "הרב הגיב על מה שנכתב, ופעם אחר פעם הפציר באותו הגולש להפסיק עם מה שכתב, עד שכלו כל הקיצין. הרב פשוט לא יכול היה לשאת את הדברים והרחיק את אותו גולש, ובה בעת פרסם אשכול מיוחד, בו הוא מתאר את מהלך ההרחקה. הוא הסביר כי הדבר הקשה ביותר מבחינתו זה לתת במה לגולש שכל מטרתו הינה כפירה בדת היהודית. הרב עשה זאת ממש בכאב".

התבטאויותיו הציבוריות[4][עריכת קוד מקור | עריכה]

הרב רוטר היה ידוע בהתבטאויותיו שאינן "פוליטיקלי קורקט".

הוא לא היסס להשמיע בכל הזדמנות את דעותיו הנחרצות על כל נושא כמעט: נשות 'קולך' ("קבוצת נשים חילוניות שחושבות או אומרות שהן דתיות"), אוניברסיטת בר-אילן ("חבל שהצד הדתי, שהיה המותג שלה, הולך ונשחק"), תופעת השחיתות בחברה ("במקום שאין תורה, איני מתפלא שהכל יכול לקרות") ועוד.

אפילו בריאיון אסוציאציות ל-nrg יהדות, כשנשאל על הערוץ עצמו, לא חשש מלהתקיף את אותה במה שבה הוא מתראיין: "זה הכל חוץ מיהדות במובן המשמעותי של המושג. בכלל, חושבים שאייטם 'יהדות' נחשב לטוב כשהוא מציג פרובוקציות מטעם מי שקוראים לעצמם דתיים".

באחת הפעמים הרב רוטר בדה מליבו ידיעה שקרית על כך שמחבל שנתפס בצומת מגידו היה חולה איידס. "זה היה שקר מוחלט, והמתנתי לראות מה יקרה עם הידיעה", סיפר בריאיון ל-nrg. "כבר למחרת יצא אלכס פישמן בהודעה ההזויה הזו בעיתון 'ידיעות', עם פירוט פרטני מפורט. בעקבות כך החיילים שטיפלו במחבל עברו בדיקות איידס, ואני ישבתי בשקט, נבוך עד כמה ידיעות העולות ברוטר.נט הופכות מיד לידיעות כמעט רשמיות של העיתונים הגדולים".

הרב רוטר גם היה פעיל למען ג'ונת'ן פולארד. הוא נתן לנושא במה רחבה ואף אפשר למתוח לא פעם את הקווים על מנת לסייע למאבק.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • [1], שליפות עם הרב רוטר (nrg)
  • [2], רוטר לא עוצר באדום! באתר (וואלה!NEWS)
  • [3], רוטר נט באתר (ynet)
  • [4], תקשורת אחרת.נט באתר (ערוץ 7)
  • [5], כאן נעים באתר (כאן נעים)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]