משתמש:Yuval Ganis/The Wizard and I

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: תרגמת עם שגיאות רבות.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף.
יש לשכתב ערך זה. הסיבה היא: תרגמת עם שגיאות רבות.
אתם מוזמנים לסייע ולתקן את הבעיות, אך אנא אל תורידו את ההודעה כל עוד לא תוקן הדף. שכתוב
"The Wizard and I"
שיר בביצוע קרול שלי ואידינה מנזל
מתוך האלבום Wicked
יצא לאור 16 בדצמבר, 2003
הוקלט 10 בנובמבר, 2003
סוגה מחזמר
חברת תקליטים Decca Broadway
כתיבה סטיבן שוורץ
לחן סטיבן שוורץ

"The Wizard and I" ( בתרגום חופשי לעברית: הקוסם ואני) הוא קטע מוזיקלי מתוך המחזמר המצליח Wicked. הקטע בעיקרו הוא סולו לדמותה של אלפבה, אם כי דמותה של מאדאם מוריבל שרה גם כן בהקדמת לשיר.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

השיר מבוצע בתחילת המערכה הראשונה של המחזמר. בו, מאדאם מוריבל מספרת לאלפבה על כישרונותיה, ואומרת לה שתארגן עבורה פגישה עם הקוסם מה שמניע את רצונה של אלפבה לשנות עצמה, בעזרת הקוסם, שהיא עדיין מאמינה שהוא כן ואמיתי, ומסוגל לעזור לה עם שלל בעיותיה. אלפבה שרה גם על לגאול את עצמה בעיני אביה, פרקס (פרקספר), ואחותה נסרוס, ועל האפשרות שהקוסם ירפא אותה מהמראה הירוק והמוזר שלה. כמו כן, אלפבה חולמת להפוך לבת אדם חדשה, ומייחלת ליום בו לפחות מחצית אוז, "הקבוצה המועדפת" כלשונה, תהיה בעדה.

מוזיקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

"הקוסם ואני" כולל את "Unlimited" הנוכח לאורך המחזמר. ביצירה זו, אלפבה מנבאת חגיגה ברחבי אוז סביבה, אם כי היא לא יודעת שזה מתייחס ל"מותה" שלה בסוף המחזמר, לאחר ש"מומסת" על ידי דורותי, שעליה שרה אלפבה באופן אירוני באומרה שהיא " כל כך שמחה, שאוכל להתמוסס." היא גם מדמיינת ש"כשאנשים יראו אותי [אלפבה] הם יצעקו" מאהבה, לא מפחד. לקראת שיאו של השיר, היא מצהירה כי תהיה מרכז "חגיגה ברחבי עוץ" שמתרחשת בפתיחת המופע. מאפיין בולט נוסף של השיר הוא הפעמים הרבות שבהן מופיעה המילה "טוב" בטקסט היצירה המוזיקלית ווקאלית-בימתית.

בתחילת השיר משולבים אלמנטים מן השיר "Making Good", שבטיוטויותיו האחרונות של המחזמר נגנז.

ההקלטה הגרמנית המקורית של השיר הזה, "Der Zauberer und ich", מושרת על ידי השחקנית ההולנדית, ווילמין ורקאיק בשלוש שפות - גרמנית, הולנדית ואנגלית. בראיון אמרה ורקאיק כי מבחינתה "הקוסם ואני" הוא השיר שהכי קשה לה לשיר בהפקות באנגלית. זה לא המקרה של ההפקות הגרמניות וההולנדיות, שבהן"No Good Deed" היה קשה הרבה יותר.[1]

גרסאות נוספות[עריכת קוד מקור | עריכה]

לג'ון בארומן יש עיבוד מחודש לשיר עבור אלבומו בשם "ג'ון בארומן" תחת השם "הדוקטור ואני", שהוא רצועת בונוס בלעדית ב- iTunes.

לאריאנה גרנדה יש ביצוע חי של השיר מהמשדר המיוחד לציון 15 שנה ל"מרשעת" אשר צורף לאלבום המחזמר "Wicked (15th Anniversary Special Edition)".

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Yuval Ganis/The Wizard and I, בביצוע BACKSTAGE ON BROADWAY WITH WILLEMIJN VERKAIK - YouTube, סרטון באתר יוטיוב