נאילה תווייני

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
נאילה תווייני
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 31 באוגוסט 1982 (בת 41)
אשרפייה, לבנון עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה לבנוןלבנון לבנון
השכלה האוניברסיטה הלבנונית עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג Malek Maktabi (2009–?) עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
פייסבוק NaylaTueni
טוויטר naylatueni
www.nayla-tueni.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

נאילה תווייניערבית: نايلة تويني; תעתיק מדויק: נאילה תויני; נולדה ב-31 באוגוסט 1982) היא עיתונאית ופוליטיקאית לבנונית ממוצא נוצרי.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נאילה תווייני נולדה בשנת 1982 בביירות, בירת לבנון, למשפחה נוצרית אורתודוקסית משכילה מהמעמד הגבוה. אביה, ג'בראן תווייני היה עיתונאי לבנוני מוערך ועורך היומון "א-נהאר", אותו ייסד אבי-סבה של נאילה, ג'בראן תווייני. אביה, אשר כיהן גם כחבר פרלמנט, נהרג בהתנקשות בשנת 2005. סבה של נאילה, ע'סאן תווייני היה עיתונאי ועורך "א-נהאר" בעברו, וסבתה, נאדיה תווייני, הייתה משוררת ידועה, אחת המשוררות הבולטות בלבנון במאה העשרים.

את השכלתה התיכונית רכשה תווייני בבית הספר הפרטי "Collège Louise Wegman" וכאשר סיימה את לימודיה התיכוניים בתום למדה תווייני בקולג' היוקרתי "Collège Notre Dame de Nazareth" שברובע האשרפייה במזרח ביירות. בדומה לאביה וסבה, בחרה תווייני ללמוד עיתונאות. היא למדה באוניברסיטה הלבנונית וקיבלה את התואר בשנת 2005. כמו כן, היא בעלת תואר באסטרטגיה ומשא ומתן מאוניברסיטת "Paris Sud" הצרפתית. את הקריירה העיתונאית שלה החלה תווייני אף בטרם סיימה את התואר הראשון שלה. בגיל 21 הצטרפה למערכת א-נאהר בשנת 2003 וכתבה במדורי ההשכלה והצעירים.

ב-12 בדצמבר 2005 נהרג אביה של נאילה, ג'בראן, בהתפוצצות מכונית תופת. את האחריות להתנקשות לקחה קבוצה טרוריסטית בשם "הנאבקים למען האיחוד והחופש של אלשאם", בפקס שהגיע למשרדי רויטרס הכריזה הקבוצה כי ההתנקשות בוצעה על רקע התנגדותו של תווייני ל"ערביזם בלבנון" (הסדר הסורי בלבנון). ההתנקשות באביה השפיעה רבות על נאילה תווייני והייתה לאירוע מכונן בחייה. תווייני, שעד כה שימשה עיתונאית זוטרה במערכת א-נאהר, התקדמה לעבר עמדות בכירות במערכת העיתון ובמקביל לפעילותה העיתונאית החלה לעסוק גם בפעילות חברתית ופוליטית.

תווייני התמנתה לעמוד בראש אגודת הצעירים "א-שבאב" (בערבית: الشباب; "הצעירים") אותה ייסד אביה במטרה לקדם את צעירי לבנון במישורים ותחומי חיים שונים. במסגרת פעילותה באגודה היא ארגנה כנסים, מפגשים ודיבייטים בנושאים שונים במוסדות אקדמיים רבים בלבנון. בשנת 2007 היא החליטה על הוצאה מחודשת לאור של מוסף "א-שבאב" בעיתון "א-נאהר" והתמנתה לעורכת המוסף. אביה החל להוציא לאור את המוסף, אשר מיועד לאוכלוסייה הצעירה בלבנון, אך זה לא נחל הצלחה ופרסומו הופסק. המהדורה המחודשת, לעומת זאת, נחלה הצלחה רבה והייתה לפופולרית מאוד בקרב הצעירים והסטודנטים במדינה. כמו כן, החלה תווייני להוציא לאור כתב עת לילדים בשם "אל-ג'רידה" (בערבית: الجريدة; "העיתון").

בשנת 2007 נבחרה תווייני לדירקטוריון "א-נהאר" ומונתה לסגנית העורך הכללי של העיתון. באותה השנה, ייסדה את "פרס ג'בראן תווייני לעיתונאות", על שם אביה, בשיתוף עם התאחדות העיתונאים העולמית ונבחרה כחברה בארגון מנהיגי דור העתיד של העולם הערבי וכן כחברה פעילה בהתאחדות העיתונאים העולמית.

תווייני חברה בקואליציית 14 במרץ, היא בעלת דעות אנטי סוריות הנחשבות למרכזיות בפוליטיקה הלבנונית וידועה בתמיכתה בארגון הפוליטי "קורנת שהוואן", בו היה חבר גם אביה. היא נמצאת ביחסים טובים עם המנהיגים הנוצרים במדינה וידועה בידידותה עם סאמי ג'ומאייל, חבר פרלמנט מטעם מפלגת הכתאיב ונדים ג'ומאייל, בנו של בשיר ג'מאייל. בבחירות הכלליות בלבנון שנערכו ב-7 ביולי 2009 התמודדה תווייני כמועמדת עצמאית במחוז ביירות, היא זכתה ב-19,985 קולות ונבחרה לפרלמנט, והיא חברת הפרלמנט המכהנת הצעירה ביותר בלבנון.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]