נוכלים עם סגנון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
נוכלים עם סגנון
Dirty Rotten Scoundrels
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי פרנק אוז
הופק בידי ברנרד וויליאמם
תסריט דייל לאונר
סטנלי שפירו
פול הנינג
עריכה סטפן א. רוטר
ויליאם ס. שרף
שחקנים ראשיים סטיב מרטין
מייקל קיין
גלן הדלי
אנטון רוג'רס
מוזיקה מיילס גודמן
צילום מייקל בלהאוס
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה סרטי אוריון עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה Orion Pictures Corporation
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 14 בדצמבר 1988
משך הקרנה 110 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט קומדיה, סרט חבר'ה, סרט פשע עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות $42,039,085
הכנסות באתר מוג'ו dirtyrottenscoundrels
פרסים מועמד לפרס גלובוס הזהב
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

נוכלים עם סגנוןאנגלית: Dirty Rotten Scoundrels) הוא סרט קומדיית פשע אמריקאית משנת 1988, בבימויו של פרנק אוז ובכיכובם של סטיב מרטין, מייקל קיין, גלן הדלי ואנטון רוג'רס.

התסריט, אשר נכתב על ידי דייל לאונר, סטנלי שפירו ופול הנינג, מתמקד בשני נוכלים הפועלים בריביירה הצרפתית. למרות שסרט זה איננו מוגדר באופן רשמי כרימייק, עלילתו עוקבת אחרי עלילת הסרט "סיפור לפני השינה" ("Bedtime Story" שהופץ בישראל בשם "נוכלים בריביירה") משנת 1964, בכיכובם של דייוויד ניבן ומרלון ברנדו.

הסרט מדורג כמספר 85 ברשימת 100 הסרטים המצחיקים ביותר, שפרסם ערוץ הטלוויזיה "בראבו"[1].

הסרט חודש בשנת 2019 בסרט ששמו The Hustle.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לורנס ג'יימיסון (מייקל קיין) הוא אמן הונאה בריטי מעודן ומתוחכם הפועל במלונות היוקרה של הריביירה הצרפתית תחת עינו הפקוחה ושיתוף הפעולה של מפקד המשטרה המקומי, המפקח אנדרה (אנטון רוג'רס), הזוכה אף הוא לחלק מהשלל. דאגתו היחידה של ג'יימיסון הוא אמן הונאה מסתורי הפועל תחת הכינוי "התן" המשמש לו כתחרות בסוג זה של הונאה, בו לובש ג'יימיסון דמות פיקטיבית, כובש את ליבה של אישה עשירה, ומרוקן את כיסה.

פושע אמריקאי זוטר בשם פרדי בנסון (סטיב מרטין) מגיע לעיירה בומון-סיר-מר (Beaumont-sur-Mer) בה פועל ג'יימיסון בחיפוש אחר קורבנות עשירים להונאה. ג'יימיסון חושש כי הוא "התן", ודואג לכך שהמפקח אנדרה יעצור אותו, ויגרש אותו מהעיירה, אך הוא מגלה את זהותו האמיתית של ג'יימיסון, שב לעיירה ומתעמת עמו, בדרישה כי זה יאמן אותו באומנות ההונאה המתוחכמת, ובתמורה הוא ישתוק באשר לזהותו האמיתית. ג'יימיסון מסכים לקחת את בנסון כמתלמד. במשך השבועות הבאים הוא מטפח את נימוסיו, מרחיב את השכלתו, ומשתמש בו בהונאות שונות בתפקידים זוטרים. לרוב "משחק" בנסון את תפקיד אחיו המוגבל שכלית של ג'יימיסון, רופרכט, שבשל התנהגותו הדוחה הוא משמש כעילה לפירוק הקשר עם נשים שאותם הונה ג'יימיסון ואין לו צורך עוד בחברתן.

כאשר החליט פרדי כי אין לו צורך עוד בחניכה, וכי הוא מוכן לצאת לדרכו, דורש ממנו ג'יימיסון לעזוב את העיר. השניים מתערבים, ומי מהם שיצליח להוציא חמישים אלף דולר מקורבן נבחר יישאר בעיירה, ואילו השני ייאלץ לעזוב. השניים בוחרים בתיירת בשם ג'נט קולגייט (גלן הדלי), אמריקאית צעירה ונאיבית, הנראית עשירה. בנסון מתחזה לחייל נכה, שבשל טראומה רגשית איבד את השימוש ברגליו, ואילו ג'יימיסון מתחזה לפסיכיאטר שווייצרי המנסה להביא להחלמתו. עלות הטיפול - חמישים אלף דולר. במהלך התרמית מגלים השניים כי קולגייט אינה יורשת עשירה, אלא אישה פשוטה שזכתה במעט כסף בהגרלה, וכי הכסף שבכוונתה לתת להם הוא שארית כספה. מה שגורם לרגשות אשמה אצל ג'יימסון וזה אינו מצליח לשכנע את בנסון לוותר על ההתערבות ואף מתערב עמו כי בנסון לא יצליח לשכנע ג'נט לקיים איתו יחסי מין. כדי שלא ייכשל בהתערבותו ג'יימסון מסיע את ג'נט לנמל התעופה ומוותר לה על שכרו, בנסון שלא מאמין כי היא נסעה הגיעה לדירתה ולמרבה ההפתעה היא מחכה לו שם ואומרת כי היא מאוהבת בו ורוצה לקיים איתו יחסי מין, היא מבקשת ממנו לסגור את הווילון ואת הדלת. לאחר מכן רואים את ג'יימסון שוחה בבריכה אשר בביתו כשלפתע הוא מקבל שיחת טלפון בה נאמר לו כי למרות שלקח אותה לדירתה היא נראתה שם מיד לאחר שבנסון עלה לשם ג'יימסון מקבל את תבוסתו ומחכה כי בנסון יבוא לביתו להתרברב בניצחונו . אך לפתע נכנסת לביתו ג'נט שמספרת לו כי הם קיימו יחסי מין והיא נרדמה וכאשר היא התעוררה בנסון נעלם ואיתו גם רכושה אשר נעמד על סכום של 50 אלף דולר ג'יימסון שמזועזע מהמעשה של בנסון נותן לג'נט 50 אלף דולר מכספו ושם אותם בתיק לאחר שהעלתה למטוס ג'נט יורדת ממנו ומחזירה לג'יימסון את התיק בטענה שהיא אינה יכולה לקחת כסף שלא שלה והיא טסה. מיד לאחר שהיא טסה בנסון מגיעה לשדה ללא בגדים וטוען כי הם בכלל לא קיימו יחסי מין היא בקשה ממנו ללכת להתקלח וכשיצא היא נעלמה יחד עם בגדיו וכספו של בנסון. ג'יימסון מסתכל מיד בתיק ורואה כי במקום 50 אלף דולר נמצאים שם הבגדים של בנסון יחד עם פתק בו היא מספרת שהיא התן.

בסיום הסרט יושבים בנסון וג'יימסון מול הים ומשוחחים. כאשר הם נפרדים לשלום וכל אחד מתכונן ללכת לדרכו מגיעה ג'נט עם קבוצת תיירים עשירים והיא מתחזה לסוכנת ואומרת להם כי ג'יימסון ובנסון הם האנשים בעלי המניות באי וכי הם מוכנים למכור תמורת 60 מיליון דולר ג'יימסון ובנסון זורמים עם ההונאה והיא מסבירה להם כי בשנה האחרונה היא הרוויחה 3 מיליון דולר מהונאות אבל ה-50 אלף שלהם היו המהנים ביותר. הם הולכים ביחד אל עבר הבית מה שמסמן שהם מתחילים לעבוד ביחד.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
סטיב מרטין פרדי בנסון
מייקל קיין לורנס ג'יימיסון
גלן הדלי ג'נט קולגייט
אנטון רוג'רס אנדרה מפקח המשטרה
ברברה האריס פאני יובאנקס הגברת מאומהה
איאן מקדרמיד ארתור
דנה אייבי גב' ריד
מייגן פיי הגברת מאוקלהומה
פרנסס קונרוי הגברת מפאלם ביץ'
לואיס זוריך ניקוס

ביקורות ותגובות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט קיבל ביקורות חיוביות ולציון 88% באתר ריכוז הביקורות Rotten Tomatoes, מתוך 32 ביקורות[2].

מועמדויות וזכיות בפרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה פרס קטגוריה תוצאה
1989 פרס גלובוס הזהב מייקל קיין - השחקן הטוב ביותר מועמדות

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Bravo's "100 Funniest Movies" Lists of Bests, June 2, 2006
  2. ^ "Dirty Rotten Scoundrels‎", באתר ביקורות הסרטים Rotten Tomatoes (באנגלית)