נירו (מסע בין כוכבים)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ערך ללא מקורות
בערך זה אין מקורות ביבליוגרפיים כלל, לא ברור על מה מסתמך הכתוב וייתכן שמדובר במחקר מקורי.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
ערך ללא מקורות
בערך זה אין מקורות ביבליוגרפיים כלל, לא ברור על מה מסתמך הכתוב וייתכן שמדובר במחקר מקורי.
אנא עזרו לשפר את אמינות הערך באמצעות הבאת מקורות לדברים ושילובם בגוף הערך בצורת קישורים חיצוניים והערות שוליים.
אם אתם סבורים כי ניתן להסיר את התבנית, ניתן לציין זאת בדף השיחה.
נירו
Nero
אריק באנה כנירו; מתוך הסרט "סטארטרק" בזיכיון "מסע בין כוכבים", 2009.
אריק באנה כנירו; מתוך הסרט "סטארטרק" בזיכיון "מסע בין כוכבים", 2009.
שם סרט "סטארטרק"
יוצרים רוברטו אורקי, אלכס קורצמן עריכת הנתון בוויקינתונים
גילום הדמות אריק באנה
מידע
גזע רומולאני
מין זכר
מקצוע כורה
אזרחות Romulan Star Empire עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך פטירה 2258 עריכת הנתון בוויקינתונים
דמויות קשורות
אויבים ספוק, Spock, James T. Kirk עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

נירו הוא כורה רומולאני מהמאה ה-24, ומפקדה של ספינת הכרייה "נראדה" המופיע בסרט סטארטרק משנת 2009 ובמדיות נוספות ביקום הבדיוני של מסע בין כוכבים. דמותו מגולמת על ידי השחקן אריק באנה. לאחר השמדת רומולוס בשנת 2387 נירו החליט לנקום באחראיים לכך, ולצורך כך יצא למסע לעבר, לשנת 2233.

פעולותיו של נירו בשנת 2233 יצרו מציאות חלופית לזו של היקום המוכר של מסע בין כוכבים, המוכרת בשם ציר זמן קלווין. במציאת זו השמיד נירו את ספינת החלל "קלווין" כולל מפקדה, קפטן ריצ'רד רובאו. התקפת הקמיקזה של ג'ורג' קירק הביאה לשינוי מהותי במהלך חייו של בנו, ג'יימס טיבריוס קירק, שבמציאת זו הצטרף לצי הכוכבים רק בשנת 2255 (ולא ב-2250 כפי שהיה בציר הזמן הרגיל, ציר זמן פריים).

נירו היה האחראי להשמדתו של הכוכב וולקן בציר הזמן החלופי ומותם של מרבית הוולקנים, כולל אמנדה גרייסון, בת האדם ואמו של ספוק, כנקמה על השמדת רומולוס בה האשים את ספוק, ואף ניסה להשמיד את כדור הארץ בציר הזמן קלווין, אך מזימתו סוכלה בידי קירק וצוותו.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המאה ה-24[עריכת קוד מקור | עריכה]

השמדת רומולוס בשנת 2387

נירו היה נשוי ועמד להפוך לאב. השמדת רומולוס בשנת 2387 על ידי סופרנובה חיסלה את משפחתו, כמו גם את מרבית הרומולאנים. נירו לא היה על רומולוס באותו הזמן, אך היה עד לאירוע.

נירו ציין בפני קפטן כריסטופר פייק שאשתו, מאנדאנה, ציפתה לילד ואף הציג לפייק צילום הולוגרפי שלה. משימתו של נירו באותו זמן הייתה לכרות מאגרי ליתיום גדולים במערכת דלתא וגה במטרה לפתור משבר אנרגיה ממנו סבל רומולוס באותו הזמן, כפי הנראה תוך הפרה של ההסכמים עם הפדרציה.

נירו מוכה היגון ואכול הנקמה, האשים את ספוק בהשמדת רומולוס. ספוק שהטיס באותה עת את ספינתו, ה"מדוזה", הצליח לכבות את הסופרנובה תוך שימוש בחומר האדום וליצור חור שחור שיספוג את אנרגיית הסופרנובה, אך בטרם הצליח להימלט נתפס בידי נירו, שפיקד על ה"נראדה" בעלת הטכנולוגיה המתקדמת. שתי הספינות נמשכו אל תוך החור השחור, ה"נראדה" תחילה.

ההגעה למאה ה-23[עריכת קוד מקור | עריכה]

ה"נראדה" התגשמה במרחק 75,000 קילומטרים מהגבול בין הפדרציה לאימפריה הקלינגונית, בשנת 2233, כלומר 154 שנים לפני השמדת רומולוס. מיד עם הגעתה נתקלה ה"נראדה" בספינת החלל יו.אס.אס. "קלווין", תקפה ופגעה בה בצורה חמורה, וניסתה להוציא מקציניה מידע לגבי מיקומו של השגריר ספוק. מפקד הספינה, קפטן ריצ'רד רובאו, נלקח בשבי על ידי נירו וצוותו, אך חוסר היכרותו עם ספוק והעובדה שהבהיר לנירו שחזר רחוק מדי אל העבר הביאו לכך שנירו ירצח אותו.

לאחר מותו של רובאו התקיף נירו את ה"קלווין" פעם נוספת. ג'ורג' קירק, הקצין הראשון של רובאו וכעת מפקד הספינה, השתמש בנשק של ה"קלווין" במטרה לאפשר לכל מעבורות המילוט להגיע למיקום בטוח. בסופו של דבר הקריב קירק את הספינה ואת עצמו כשגרם לה להתנגש ב"נראדה", והציל בכך את חייהם של מאות, כולל אשתו ובנו שנולד באותו רגע, ג'יימס טיבריוס קירק. עם זאת, נירו, צוותו וה"נראדה" שרדו את ההתקפה.

את 25 השנים הבאות בילו נירו וצוותו בהמתנה להגעתו של השגריר ספוק, ותכננו את נקמתם נגדו ונגד הפדרציה. לקראת סוף התקופה היה נירו מעורב במספר התקפות נגד הקלינגונים, כולל התקפה נגד כוכב הכלא הקלינגוני והשמדת 47 ציפורי טרף קלינגוניות. במהלך שהותו על כוכב הכלא הקלינגוני נפצע באוזנו הימנית.

ההתקפה על וולקן[עריכת קוד מקור | עריכה]

מטרתו הסופית של נירו הייתה להבטיח לרומולוס עתיד חופשי מהפדרציה. כשספוק הגיע דרך החור השחור לשנת 2258, נירו המתין לו. הוא תפס את ספינתו של ספוק שבה היה עדיין מיכל מלא בחומר אדום. נירו לא הרג את ספוק, אלא נטש אותו על הכוכב דלתא וגה במערכת הוולקנית על מנת שיוכל להיות עד להשמדת וולקן.

נבעזרת ה"נראדה" קדח נירו לליבת הכוכב ותקף אותו באמצעות החומר האדום. צי של שבע ספינות פדרציה הגיע לסייע לוולקן מבלי לדעת שהכוכב נמצא תחת התקפה. לספינות לא היה סיכוי נגד ה"נראדה" בעלת הטכנולוגיה המתקדמת ונירו השמיד את כולן בקלות. לאחר מכן ציווה נירו על השמדת ספינה נוספת שהגיעה.

לאחר התקפה ראשונית הבין נירו שמדובר ב"אנטרפרייז" והפסיק את ההתקפה על הספינה במטרה לאלץ גם את ספוק הצעיר בן התקופה הנוכחית לצפות בהרס של וולקן. הוא יצר קשר עם ה"אנטרפרייז" ודרש שקפטן פייק יעלה על סיפון ה"נראדה" באמצעות מעבורת, מאחר שהמשגרים לא היו פעילים כל עוד המקדח פועל. פייק ציית במטרה לאפשר לצוות שמנה את ג'יימס קירק, היקארו סולו והמהנדס הראשי אולסון לצאת להליכת חלל למקדח ולגרום להפסקת פעולתו, כדי שהאנטרפרייז תוכל ליצור קשר עם צי הכוכבים ולהזעיק תגבורת.

אולסון נהרג במהלך המשימה, קירק וסולו הצליחו לחבל במקדח, אך רק לאחר שהמקדח הספיק לפרוץ את ליבת כוכב הלכת. נירו שחרר את החומר האדום לליבת כוכב הלכת ויצר חור שחור במרכז וולקן, שבלע את וולקן מבפנים וחיסל את מרבית בני הגזע הוולקני, ואת אמו של ספוק, אמנדה גרייסון. בעקבות השמדת וולקן הוערך מספרם של הוולקנים ששרדו בפחות מעשרת אלפים. רצח העם שביצע נירו הפך את הגזע הוולקני המשגשג לגזע שנמצא בסכנת הכחדה.