ניר דנן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ניר דנן
דנן בהופעה של טונה באמפי שוני
דנן בהופעה של טונה באמפי שוני
שם במה נירו, The Nun Project
תקופת הפעילות מ-2007
עיסוק פזמונאי, מלחין ומפיק מוזיקלי
סוגה ראפ והיפ הופ, רוק, פופ, רגאיי
כלי נגינה גיטרה
שיתופי פעולה בולטים טונה, רביד פלוטניק, אוהד חיטמן

ניר (נירו) דנן (נולד ב-24 בנובמבר 1980) הוא מפיק מוזיקלי, גיטריסט, מלחין ופזמונאי ישראלי.

קריירה מוזיקלית[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2007 הכיר את הזמר והראפר טונה והשניים החלו ליצור חומר מקורי. ב-2011 הקליטו דנן וטונה אלבום מקורי והקימו את ההרכב "טונהמן ג'ונס". ב-2012 חידשו השניים את שירו של מאיר אריאל "עברנו את פרעה". שיריהם לא זכו להצלחה והאלבום נגנז. ב-2013 הפיק יחד עם טונה לנצ'י נצ' את השירים "מוזיקה טובה", "בור ועם הארץ" ואת "קפה וסיגריה", בו גם שר, וכן ניגן את סולו הגיטרה.[1] השירים זכו להצלחה רבה. ב-2013 יחד עם המוזיקאי יקיר בן טוב החלו לעבוד על האלבום גם זה יעבור של טונה. ב-2014 הפיק מוזיקלית לדני רובס את האלבום האיש עם הגיטרה.

ב-2015 הפיק את השיר "גם זה יעבור" של טונה, מתוך האלבום באותו השם, שזכה להצלחה רבה ואף הגיע למקום ה-16 במצעד הפזמונים העברי השנתי של גלגלצ. בהמשך השנה, יצא לאור האלבום כולו, וזכה להצלחה רבה. כמו כן, עבור האלבום, זכה דנן יחד עם טונה בפרס אקו"ם על שם יוסי בנאי על הישג השנה למחבר.[2]

ב-2017 יצא אלבומו השני של טונה, טונהפארק, שהפיק בשיתוף המוזיקאי יקיר בן טוב וטונה עצמו. האלבום זכה אף הוא להצלחה רבה ושבחים רבים ממבקרי המוזיקה. בין השירים שבלטו מתוכו היו סחרחורת (שיר) , י"א 2 ובסיבוב.[3] באותה השנה הפיק דנן את "הבלדה לפתח תקווה" וכן לקח חלק בלחן השירים "הריני" ו"כפרה שלי" מתוך האלבום שפל וגאות של רביד פלוטניק. בנוסף, הפיק יחד עם טונה את השיר "12 שנים של בדידות" מאותו אלבום. ב-2018 הפיק את אלבומו הרביעי של הזמר אוהד חיטמן, "רעידות".

ב-2019 הפיק את השירים "שווארמה" ו"מדינת משטרה", ויחד עם טונה הפיקו את השיר "סמוראי" של רביד פלוטניק, מתוך אלבומו החמישי ועכשיו לחלק האומנותי. באותה השנה, יצא אלבומו השלישי של טונה, ועכשיו לחלק האינטרגלקטי אותו הפיק דנן יחד עם יקיר בן טוב. באותה שנה, יחד עם יקיר בן טוב הפיקו לקובי אפללו את השיר "אהבה שלי".

ב-2020 הוציא אלבום מוזיקה אינסטרומנטלי בשם "IX". באותה שנה, הפיק לתאיר חיים (A-WA) את שיר הבכורה שלה "מתבשלת לאט". באוקטובר 2020 הפיק את השיר "אור הירח" של אביב גפן בביצועם של טונה ויסמין מועלם, כחלק מפרויקט צו השעה, השיר זכה להצלחה רבה והיה למושמע ביותר בפרויקט.

ב-17 בדצמבר 2021 יצא אלבומו הרביעי של טונה, מזרח פרוע, אותו הפיק דנן יחד עם יקיר בן טוב. האלבום כולל את הסינגלים "הטוב, הרע ואחותך", "היי בייב" ו"סהרה", שיצא גם כגרסת לייב בהשתתפות יסמין מועלם וזכה להצלחה במצעדי הפזמונים. האלבום זכה בפרס אלבום השנה של תחנת הרדיו גלגלצ, ובפרס אקו"ם לאלבום השנה. ב-2022, השתתף בנגינה והפקת הסינגל "צ׳או בייבי" של בר צברי.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

2020: IX

2023: After Life

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]