נמרוד אלוני

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
נמרוד אלוני
לידה 15 בפברואר 1956 (בן 68) עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק מחנך עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

נמרוד מרדכי אלוני (נולד ב-15 בפברואר 1956) הוא פרופסור לפילוסופיה של החינוך במכללת סמינר הקיבוצים. מופקד קתדרת אונסקו לחינוך הומניסטי במכללה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלוני נולד בשנת 1956 וגדל בכפר שמריהו. הוא בנם של ראובן ושולמית אלוני, אח לדרור אלוני ולאודי אלוני. ב-1978 החל אלוני בלימודי חינוך ופילוסופיה באוניברסיטה העברית בירושלים, אותם סיים ב-1982. במהלך הלימודים, היה פעיל בתנועת הסטודנטים היהודית-ערבית קמפו"ס, ואף היה מועמדה לתפקיד יו"ר הסתדרות הסטודנטים בבחירות 1980[1][2].

בין השנים 1982 ל-1984 השלים תואר שני בחינוך, ובין השנים 1983 ל-1985 תואר שני M.PHIL בפילוסופיה, שניהם באוניברסיטת קולומביה. בשנת 1987 סיים לימודי דוקטורט בפילוסופיה של החינוך, גם כן באוניברסיטת קולומביה.

אלוני משמש כמרצה לפילוסופיה של החינוך המופקד על קתדרת אונסק"ו לקידום החינוך ההומניסטי במכללת סמינר הקיבוצים וכן כראש המכון למחשבה חינוכית שם. בעבר לימד כמרצה אורח באוניברסיטת קולומביה, אוניברסיטת מונטקלייר בניו ג'רזי ובאוניברסיטת קונקורדייה במונטריאול. הוא גם מנהל תחום האתיקה החינוכית במרכז לאתיקה בירושלים.

פרסומיו האקדמיים מתמקדים בתחומי החינוך ההומניסטי, אתיקה וחינוך, דמוקרטיה וחינוך, והחל משנת 2020 בתחום החדש והמתפתח של אקו-הומניזם. לצד כתיבתו האקדמית פרסם למעלה ממאה מאמרי דעה בעיתונות היומית בענייני חינוך, תרבות וחברה.

אלוני הוא היושב-ראש והמייסד של עמותת חמ"ה (חינוך ממלכתי הומניסטי), שמטרתה לקדם ולהנחיל את ערכי החינוך ההומניסטי במערכת החינוך הישראלית. הוא משמש כעורך הראשי של הוצאת הספרים וכתבי העת של מכללת סמינר הקיבוצים, ובכלל זה "גילוי עת" ו"החינוך וסביבו".

אלוני הוא מייסדו של "כנס תל אביב לחינוך מתקדם" שנערך בסמינר הקיבוצים. הוא עמד במשך חמש שנים בראש ועדה לכתיבת קוד אתי לאנשי חינוך בישראל, אולם המסמך שכתבו נגנז.

בשנת 2004 קיבל את אות "אביר איכות השלטון" מהתנועה למען איכות השלטון בישראל ובשנת 2005 קיבל את פרס החינוך של העיר תל אביב-יפו על הצטיינות אקדמית ותרומה לחינוך.

בשנת 2021 זכה בפרס אגודת הבוגרים של אוניברסיטת קולומביה בתחום חקר החינוך על הצטיינות אקדמית ותרומה משמעותית לקידום החינוך וכן במגן האתיקה של אגודת רוטרי ישראל.

ספריו[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • להיות אדם: דרכים בחינוך הומניסטי, הוצאת הקיבוץ המאוחד, 1998
  • כל שצריך להיות אדם - מסע בפילוסופיה חינוכית (עריכה וכתיבת מבואות), הוצאת הקיבוץ המאוחד, 2005
  • דיאלוגים מעצימים בחינוך ההומניסטי (עריכה), הוצאת הקיבוץ המאוחד, 2008
  • חינוך טוב, הוצאת הקיבוץ המאוחד, 2013
  • Aloni, N. and Weintrob, L (Eds) (2017). Beyond Bystanders: Educational Leadership for a Humane Culture in a Globalizing Reality. Roterdam: Sense Publishers. אלוני, נ., גוטרמן, ק. ושורק, צ. (2018). הרבגוני הוא הסטנדרטי החדש: הוראה פרטנית בחינוך העכשווי. תל אביב: הקיבוץ המאוחד ומכון מופת. D. Yitzhaki, T. Gallagher, N. Aloni, and Z. Gross (Eds.), Activist pedagogy and Shared Education in Divided Societies: International Perspectives and Next Practices. New York: Brill-Sense (publication expected 2022).

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא נמרוד אלוני בוויקישיתוף

מכּתביו:

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]