נעם ענבר (תזמורת צה"ל)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף נעם ענבר)
נעם ענבר
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 1979 (בן 45 בערך)
ישראלישראל רעננה, ישראל
מוקד פעילות ישראלישראל ישראל
תקופת הפעילות 29 ביולי 201314 בינואר 2018 (4 שנים ו־24 שבועות)
מקום לימודים בית הספר למוזיקה ע"ש בוכמן-מהטה
שיתופי פעולה בולטים תזמורת צה"ל
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

נעם ענבר (נולד ב-1979) היה מנצח ישראלי וכיום, הוא משמש כציר בנציגות ישראל במלבורן האמון על נושא התרבות והחינוך.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נעם ענבר הוא בוגר בית הספר למוסיקה על שם בוכמן-מהטה באוניברסיטת תל אביב בניצוח ומוזיקולוגיה, ובוגר התוכנית לניהול תרבות ואמנות בפקולטה לניהול של אוניברסיטת תל אביב.

לנעם ניסיון רב בבניית קונצרטים גם עבור קהלים שאינם ישראליים. הרכבים מוזיקליים בהדרכתו יצגו את צה"ל ואת מדינת ישראל בעולם, ותזמורת צה"ל בניצוחו הופיעה הן בחו"ל והן בפני משלחות זרות שהתארחו בארץ, עם רפרטואר ועיבודים שהותאמו על ידו במיוחד עבור קהלים אלו.

נעם עוסק רבות גם בחינוך מוזיקלי. הוא בנה קורסים וסדנאות בנושא עיבוד מוזיקלי ובמשך מספר שנים לימד עיבוד באוניברסיטת מלבורן שבאוסטרליה, ולאחר מכן גם בישראל. הוא יצר שיתופי פעולה עם תזמורות נוער מישראל ומחו"ל, וניהל אודיציות לבני נוער במגוון כלי נגינה וכן בשירה.

נעם למד ניצוח ותזמור אצל פרופ' נעם שריף, עיבוד תזמורתי אצל יצחק גרציאני, עיבוד מקהלתי אצל ד"ר נחום אמיר וקומפוזיציה אצל פרופ' יצחק סדאי. נעם בוגר בית הספר למוסיקה ע"ש בוכמן-מהטה של אוניברסיטת תל אביב בהצטיינות יתרה, שם למד ניצוח ומוזיקולוגיה. כמו כן, הוא בוגר התכנית לניהול תרבות ואמנות של בית הספר לניהול באוניברסיטת תל אביב. נעם עובד כעת על השלמת כתיבת תיזת הדוקטורט שלו במוזיקה.

נעם גדל ברעננה והוא בוגר מגמת המוזיקה של תיכון "מור מטרו ווסט" רעננה. את דרכו המוזיקלית החל בגיל צעיר כתלמיד בשלוחה הישראלית של בית הספר למוסיקה "ימאהה".

מנצח תזמורת צה"ל[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-29 ביולי 2013, מונה ענבר למנצח תזמורת צה"ל והחליף את מיכאל יערן שקדם לו. עם מינויו הוענקה לו דרגת ייצוג של רב-סרן.

בתפקידו כמנצח תזמורת צה"ל היה אמון על איתור ומיון הנגנים בשלב מועמדותם לגיוס. הוא ניצח על תזמורת צה"ל בטקסי קבלות פנים, בטקסים ואירועים ממלכתיים, בעצרות ובקונצרטים, והכין את התזמורת לקראת אירועים אלה. בנוסף, כתב עיבודים תזמורתיים וערך עיבודים מספריית תזמורת צה"ל כדי להתאימם להרכבים המשתנים.

ענבר ניהל את פעילויות ההעשרה המוזיקלית והפיתוח המקצועי לחיילי התזמורת, כגון: הרכבי נגינה, קורסים, סדנאות, כיתות אמן ועוד.


קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא נעם ענבר בוויקישיתוף


הקודם:
מיכאל יערן
מנצח תזמורת צה"ל

2013 - 2018

הבא:
רום שמיר
ערך זה הוא קצרמר בנושא ישראלים. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.