רום שמיר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רום שמיר
שמיר מנצח על תזמורת צה"ל בטקס חלוקת אות מצטיין הנשיא, יום העצמאות 2023
שמיר מנצח על תזמורת צה"ל בטקס חלוקת אות מצטיין הנשיא, יום העצמאות 2023
לידה 9 ביוני 1994 (בן 29)
ישראלישראל תל אביב, ישראל
מוקד פעילות ישראלישראל ישראל
תקופת הפעילות מ-4 בספטמבר 2018
מקום לימודים בית הספר למוזיקה ע"ש בוכמן-מהטה, תלמה ילין עריכת הנתון בוויקינתונים
עיסוק מנצח, מנהל מוזיקלי
כלי נגינה חצוצרה
שיתופי פעולה בולטים תזמורת צה"ל
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רום שמיר (נולד ב-9 ביוני 1994, ל' בסיוון ה'תשנ"ד) הוא מנצח ישראלי, המשמש כמנצח תזמורת צה"ל החל מ-4 בספטמבר 2018.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בוגר בית הספר הארצי לאומנויות תלמה ילין במגמת מוזיקה קלאסית ותוכנית הנגנים המצטיינים של המרכז למוזיקה ירושלים והתזמורת הפילהרמונית הישראלית הצעירה. את לימודי הניצוח החל בגיל 20 אצל מנחם נבנהויז.

עוד בטרם שחרורו מצה"ל התקבל לכיתתו של אי-אן שו במגמת ניצוח תזמורות, בבית הספר למוזיקה ע"ש בוכמן-מהטה שבאוניברסיטת תל אביב. בהיותו סטודנט שימש כעוזר מנצח לפרופ' זאב דורמן בהרכב כלי הנשיפה של בית הספר. שמיר הוא בוגר תואר ראשון בניצוח תזמורות בבית הספר למוזיקה ע"ש בוכמן-מהטה וכן בוגר תואר שני בלימודי משפט מטעם אוניברסיטת בר-אילן.

זוכה "הפרס המיוחד" של תחרות מנצחי התזמורות בכיתת האמן "דנובה", בודפשט 2016. מלגאי קרן יהושע סלטי לשימור מורשת הלדינו.[1] וזוכה תחרות "שרביט הזהב" של התזמורת הסימפונית חיפה בשיתוף עם בית הספר למוזיקה ע"ש בוכמן-מהטה.

שימש כעוזר אישי למפקח על החינוך המוזיקלי במשרד החינוך, בצלאל קופרווסר. וכיום משמש כחבר הנהלה באיגוד העולמי לתזמורות ולהרכבי כלי נשיפה (World Association for Symphonic Bands and Ensembles).

עם שחרורו משירות סדיר בצה"ל, היה לחצוצרן, מפקד ומנצח הרכב בשירות מילואים פעיל בתזמורת צה"ל. בגיל 23, במהלך לימודיו האקדמיים, מונה למנצחה הראשי של תזמורת צה"ל. במינוי זה היה לאחד המנצחים הישראליים הצעירים ביותר המנהלים תזמורת מרכזית.

במהלך לימודיו האקדמיים הכיר את יונתן קרת ואריאלה אברמוף, שותפיו לכתיבה ולהלחנה של יצירות תזמורתיות, שירים, מחזות ואופרות. השלישייה (קרת, אברמוף ושמיר) יצרה והפיקה את האופרה "הפמוטים של הלן"[2], ערב השירה "מסביב לעולם עם פנינה ורוסלן"[3], ההצגה "שעת סיפור עם פנינה"[4], והמחזמר שעלה באופרה הישראלית החדשה "מי רצח את חני מהקומפלקס".

מנצח תזמורת צה"ל[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-4 בספטמבר 2018, מונה שמיר למנצח תזמורת צה"ל והחליף את נעם ענבר[5] שקדם לו. עם מינויו הוענקה לו דרגת ייצוג של סרן. בשנת 2020, השלים רום קורס קצינים והפך למנצח תזמורת צה"ל הראשון הנושא דרגות קצונה מן המניין. בשנת 2023 הוענקה לו דרגת רב-סרן.

בתפקידו כמנצח תזמורת צה"ל אמון על איתור ומיון הנגנים בשלב מועמדותם לגיוס. כמו כן, מנצח על תזמורת צה"ל בטקסי קבלות פנים, בטקסים ואירועים ממלכתיים, בעצרות ובקונצרטים, ומכין את התזמורת לקראת אירועים אלה.

שמיר מנהל את פעילויות ההעשרה המוזיקלית והפיתוח המקצועי לחיילי התזמורת, כגון: הרכבי נגינה, בחינות, סדנאות, כיתות אמן, שיתופי פעולה מקצועיים ועוד.

תחת שרביטו קיימה תזמורת צה"ל מספר רב של הופעות ושיתופי פעולה עם מיטב מוזיקאי ישראל ביניהם: שירי מימון, קובי אפללו, רמי קלינשטיין, ציפי שביט, הפרוייקט של רביבו, ג'יין בורדו, ועוד. כמו כן, התזמורת מופיעה תדיר על במות הקונסרבטוריונים בישראל תוך שיתוף פעולה עם הפיקוח על החינוך המוזיקלי במשרד החינוך ותזמורת הנוער הלאומית.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

רום הוא בנו של משה שמיר, אשר טבע למוות[6] במשחה צליחת הכנרת בשנת 2019. מתגורר בעיר תל אביב.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא רום שמיר בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ קרן יהושע סלטי לשימור מורשת הלדינו
  2. ^ Pnina Groberman (2018-05-25), HaPamotim Shel Helen - Leket, נבדק ב-2019-07-20
  3. ^ Pnina Groberman (2018-05-25), Pnina & Roslan Around the World - Full Show, נבדק ב-2019-07-20
  4. ^ ""שעת סיפור" עם פנינה גרוברמן ומרווין". הארץ.
  5. ^ הודעה לתקשורת על בחירת מנצח חדש לתזמורת צה"ל
  6. ^ ילדיו של הנעדר מהכינרת: "אבא עזב אותנו במקום האהוב עליו", באתר ynet, 16 בספטמבר 2018


הקודם:
נעם ענבר
מנצח תזמורת צה"ל

2018 - מכהן

הבא:
לא נקבע