נערות לוח השנה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
נערות לוח השנה
Calendar Girls
בימוי נייג'ל קול עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי ניק ברטון
תסריט טים פירת, ג'ולייט טאוהידי עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה מייקל פארקר עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים הלן מירן
ג'ולי וולטרס
לינדה באסט
אנט קרוסבי
סיליה אימרי
פנלופי וילטון
מוזיקה פטריק דויל עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום אשלי רו
מדינה בריטניה
חברת הפקה סרטי טאצ'סטון
חברה מפיצה Buena Vista Pictures
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 2 בספטמבר 2003
משך הקרנה 108 דקות
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט קומדיה, סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 10 מיליון דולר
הכנסות 96.5 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו calendargirls
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

נערות לוח השנהאנגלית: Calendar Girls) הוא סרט קומדיה משנת 2003 שביים נייג'ל קול. הסרט הופק על ידי "Buena Vista Pictures" וסרטי Touchstone, ואת התסריט כתבו טים פירת' וג'ולייט טאוהידי. הסרט מבוסס על סיפור אמיתי של קבוצת נשים ביורקשייר שהוציאו בחסות מועדון הנשים המקומי לוח שנה עם תצלומי עירום שלהן כדי לגייס כספים לחקר מחלת הלוקמיה.

בראש אנסמבל השחקנים כיכבו הלן מירן, וג'ולי וולטרס ולצידן הופיעו לינדה באסט, אנט קרוסבי, סיליה אימרי, פנלופי וילטון וג'רלדין ג'יימס. הסרט זכה לתגובות חיוביות ממבקרי הקולנוע, וזכה להצלחה קופתית כשמתקציב של 10 מיליון דולר הגיע להכנסות של 96 מיליון דולר אחרי שיצא לאקרנים בארצות הברית.[1] הסרט זכה בפרס הקומדיה הבריטית לסרט הקומדיה הטוב ביותר, וכמו כן הלן מירן וג'ולי וולטרס היו מועמדות לפרס חוג מבקרי הקולנוע של לונדון, פרס אמפייר, פרס סטלייט ופרס גלובוס הזהב.[2]

ב-2008 עובד הסרט למחזה והועלה בפסטיבל התיאטרון של צ'יצ'סטר. אחרי כן הועלה המחזה בתיאטראות וסט אנד.

תקציר עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כאשר ג'ון, בעלה של אנני קלארק, נפטר בגיל צעיר מלוקמיה, כריס הרפר, חברתה הטובה של אנני, רוצה לרכוש ספה נוחה לחדר ההמתנה בבית החולים שבו טופל ג'ון. כדי לגייס את הכסף הדרוש היא מציעה להדפיס לוח שנה עם צילומי עירום של כמה מנשות הכפר נייפלי החברות במועדון הנשים. בתמונות הנשים יעסקו בעבודות בית כמו אפייה או סריגה אבל יהיו עירומות. בתחילה הנשים מסתייגות מהרעיון אבל לבסוף היא מצליחה לשכנע עשר נשים להשתתף בפרויקט יחד איתה. הן מגייסות את לורנס, עובד בית החולים וצלם חובב, שיעזור להם ליישם את הרעיון.

ראש הסניף המקומי של ארגון הנשים מסרבת לאשר את תמונות העירום ללוח השנה של המועדון. כריס ואנני נוסעות ללונדון לקונגרס הלאומי של ארגון הנשים ופונות בבקשה לקבל אישור להמשיך עם הפרויקט שלהן. נאמר להן שההחלטה נתונה בידי ראש הסניף המקומי, ולבסוף בעל כורחה היא נעתרת לבקשתן. המהדורה הראשונה נמכרת במהירות, ועד מהרה הכפר הקטן מתמלא באנשי תקשורת המדווחים על הסיפור.

הנשים מוזמנות להתארח בתוכנית "The Tonight Show" בהנחיית ג'יי לנו בלוס אנג'לס. שם מתעוררת מחלוקת בין כריס ואנני. כל הפרסום שנוצר בעקבות לוח השנה השפיע על חייהן הפרטיים, והן משתלחות האחת בשנייה בתסכול וזעם. אנני מאשימה את כריס שהיא מתעלמת מבעלה ומבנה ומזניחה את העסק המשפחתי שלהם. וכריס מאשימה את אנני שהיא נהנית מהסטטוס שלה כאמא תרזה, כשהיא מוצפת במכתבי מעריצים של אנשים חולים או שכולים. בסוף הסרט הנשים חוזרות הביתה ולחייהן הקודמים כפי שהיו לפני שפשטו את בגדיהן.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • הלן מירן בתפקיד כריס הרפר, הכוח המניע של רעיון תמונות העירום בלוח השנה של ארגון הנשים. דמותה מבוססת על זו של טרישה סטיוארט "נערת לוח השנה" האמיתית.[3]
  • ג'ולי וולטרס בתפקיד אנני קלארק, חברתה הטובה של כריס. עקב מות בעלה ג'ון מלוקמיה, הועלה הרעיון לרכוש ספה לחדר ההמתנה בבית החולים. דמותה מבוססת על אנג'לה בייקר שנפטר ב-1998.[3]
  • לינדה באסט בתפקיד קורה, בעלת בית קפה גרושה חד הורית. היא משמשת כנגנית האורגן של ארגון הנשים.
  • אנט קרוסבי בתפקיד ג'סי, מורה בגמלאות.
  • סיליה אימרי בתפקיד סיליה, אשתו של המייג'ור.
  • פנלופי וילטון בתפקיד רות ריינולדסון, עקרת בית ואשתו של מוכר שטיחים.
  • ג'רלדין ג'יימס בתפקיד מארי, יושבת הראש של סניף נייפלי של ארגון הנשים.
  • פיליפ גלניסטר בתפקיד לורנס סרטיין, אח העובד בבית החולים וטיפל בג'ון והצלם של לוח השנה. דמותו מבוססת על הצלם טרי לוגאן.
  • קירן היינדס בתפקיד רוד הרפר, בעלה של כריס, בעל חנות פרחים.
  • ג'ון אלדרטון בתפקיד ג'ון קלארק בעלה של אנני.
  • ג'ורג' קוסטיגן בתפקיד אדי ריינולדסון בעלה של רות.
  • ג'ון-פול מקלאוד – ג'ם הרפר, בנם של רוד וכריס.
  • גרהם קרודן – ריצ'רד, בעלה של ג'סי
  • ג'ורג'י גלן – קאתי
  • אנג'לה קורן – מיי

מנחה הטלוויזיה האמריקאי ג'יי לנו הופיע בסרט בתפקיד עצמו כשאירח את הנשים בתוכניתו. במהלך ביקורן בקליפורניה הן פוגשות גם את חברי להקת ההבי מטאל אנתרקס.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט צולם בקיץ 2002. הנשים שהסרט מבוסס על סיפורן היו חברות בארגון הנשים בריילסטון. אתרי הצילומים היו קרוב לכפר קטלוול (אנ') שבצפון יורקשייר. אתרים נוספים היו בבאקדן, בורנסול, קוניסטון, אילקלי, סטל, לינטון, מלהאם, סקיפטון בווסטמינסטר ובאילינג שבלונדון וכן בחוף של סנטה מוניקה. צילומי הפנים נעשו באולפני שפרטון.

פסקול הסרט כולל את השירים "You Upset Me Baby" בביצוע בי בי קינג, "Sloop John B" של הביץ' בויז, "The Way You Do the Things You Do" של להקת הפיתויים והשיר "Comin' Home Baby" בביצוע רולנד קירק וקווינסי ג'ונס.

הקרנת הבכורה של הסרט הייתה בפסטיבל הסרטים של לוקרנו. אחרי כן הוקרן הסרט בפילמפסט בהמבורג, בפסטיבל דינאר של קולנוע בריטי בצרפת, בפסטיבל הסרטים של ורשה, בפסטיבל הסרטים הבינלאומי של טוקיו ובפסטיבל קולנוע בריטי בהונג קונג.

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Calendar Girls (2003)". Box Office Mojo. נבדק ב-2010-10-17.
  2. ^ "Awards for Calendar Girls". IMDb.com. נבדק ב-2008-02-14.
  3. ^ 1 2 Bushby, Helen (2003-05-16). "Calendar Girls charms Cannes". BBC News. נבדק ב-2010-10-17.