סילבסטר מקוי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף סילבסטר מק'קוי)
סילבסטר מקוי
Sylvester McCoy
לידה 20 באוגוסט 1943 (בן 80)
דונון, סקוטלנד
מדינה הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1965 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
  • Dunoon Grammar School
  • Blairs College עריכת הנתון בוויקינתונים
http://www.sylvestermccoy.tv/
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סילבסטר מקויאנגלית: Sylvester McCoy; נולד בתור פרסי ג'יימס פטריק קנט-סמית ב-20 באוגוסט 1943) הוא שחקן סקוטי. בתור בדרן ואמן-רחוב, הוא הופיע בתוכניות ילדים רבות בשנות ה-70 וה-80 לפני שלוהק לתפקידו של התגלמותו השביעית של הדוקטור בסדרת המדע הבדיוני "דוקטור הו", החל מ-1987 עד ל-1989, סופה של הסדרה המקורית של דוקטור הו, ושוב ב-1996 לתפקיד קצר בסרט הטלוויזיה של התוכנית. הוא המשיך בתפקיד זה שנים רבות לאחר מכן בהפקות האודיו המבוססות על הסדרה. הוא משחק את הקוסם רדגסט החום בטרילוגיית הסרטים ההוביט של פיטר ג'קסון ב-2012.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פרסי ג'יימס פטריק קנט-סמית נולד בשנת 1943 לאמא אירית ואבא אנגלי. אביו נהרג בקרב במהלך מלחמת העולם השנייה, כחודש לפני שהוא נולד.

הוא הופיע לראשונה ב"תוכנית הדרכים של קן קמפבל", שהונחתה בידי מגלה כישרונות צעיר בשם קן קמפבל. תפקידו הבולט ביותר באותה תקופה הייתה דמות של פעלולן המכונה ״סילבסט מקוי״, במחזה בשם "ערב אחד עם סילבסטר מקוי". בתוכנית ביצע פעלולים ביזאריים למדי, כאשר הוא, בין השאר, דחף חמוסים למכנסיו, והצית את ראשו באש. לאחר שהשם סילבסט מקוי החל להיות מזוהה במיוחד עמו בקרב הקהל, קנט-סמית אימץ את השם כשם הבמה שלו. כמה שנים מאוחר יותר, הוא הוסיף את האות 'R' בסוף השם הפרטי, וכך הוא הפך לסילבסטר מקוי. בשנים שלאחר מכן הוא הופיע במספר סדרות נוספות, כולל קסים קסם, "פאזל" וההפקה הבריטית של "הרוזן דרקולה" ב-1979.

דוקטור הו (1987–1989, 1993, 1996)[עריכת קוד מקור | עריכה]

מקוי קיבל את תפקידו של הדוקטור השביעי לאחר שלקח את התפקיד הראשי בסדרה מידיו של קודמו, קולין בייקר. הוא נשאר בסדרה עד סיומה ב-1989. מאחר שקולין בייקר סירב לצלם את סצנת ההתחדשות, מקוי חבש לרגע קצר פאה בלונדינית וגילם את דמותו של הדוקטור השישי. הוא חזר לגלם את דמותו של הדוקטור במערכון של ״יום ילדים נזקקים״ הבריטי בשנת 1993, ושוב בשנת 1996 בסרט הטלוויזיה של דוקטור הו בכיכובו של פול מקגאן. מקוי ידוע כשחקן שהחזיק בתפקידו של הדוקטור את הזמן הממושך ביותר .

בעונה הראשונה של דוקטור הו בכיכובו, מקוי, בתור קומיקאי ובדרן, גילם את הדמות בתור ליצן מטופש. בסוף העונה, עורך התסריט אנדרו קרטמל החליט לשנות זאת מאחר שמעריצי הסדרה התלוננו שהדמות, ומאחר זאת גם העלילות, הפכו לקלילות ולא מאתגרות מדי. הדוקטור השביעי התפתח לדמות אפלה ומסתורית הרבה יותר מכל קודמיה, שמצליחה לתמרן אנשים כאילו היה חלקים במשחק שח. עוד הבדל של הדוקטור של מקוי לעומת דוקטורים קודמים הייתה צורת הדיבור שלו. הוא השתמש במבטא הסקוטי הטבעי שלו, בניגוד לשחקנים הסקוטים שיבואו לפניו ואחריו, שיסתירו את מבטא זה). הדוקטור השביעי נבחר בשנות ה-90 לדוקטור הטוב ביותר מאז ומעולם, והצליח להביס את הדוקטור הרביעי, טום בייקר, שזכה בתואר זה כל שנה ברציפות בעשור שקדם לבחירתו של מקוי. מקוי הוא הדוקטור האחרון שפניו הופיעו בכתוביות הפתיחה של הסדרה עד מאט סמית ב-2012, והשחקן האחרון שעל תלבושתו נתפר סימן שאלה.

מקוי המשיך להופיע מאוחר יותר בהפקות האודיו של "הפקות ביג פיניש", בתור הדוקטור השביעי. הוא גם חזר להופיע בדמותו בהפקות במה שמבוססות על הסדרה.

ב-2013 השתתף בפרק פארודיה לספיישל 50 שנכתב על ידי פיטר דיווידסון- The Five(ish) Doctors Reboot לצד פיטר דיווידסון וקולין בייקר.

ההוביט[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2010 הוכרז שהוא יופיע בטרילוגית "ההוביט" של פיטר ג'קסון, בדמותו של הקוסם רדגסט החום. ב-2012 גילם את דמות הקוסם רדגאסט, בסרט "ההוביט: מסע בלתי צפוי", בתפקיד שהורחב מאוד בהשוואה לספר "ההוביט".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סילבסטר מקוי בוויקישיתוף


הקודם:
קולין בייקר
הדוקטור השביעי
1987-1989
הבא:
פול מקגאן