סיקאריו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סיקאריו
בימוי דני וילנב
הופק בידי בזיל איבניק, Edward L. McDonnell, טרנט לוקינביל, ת'אד לקינביל, מולי סמית' עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט טיילור שרידן עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה ג'ו ווקר עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים אמילי בלאנט
Raoul Trujillo
ג'פרי דונובן
מקסימיליאנו הרננדז
Julio Cedillo
Johnny Otto
דניאל קלויה
ויקטור גרבר
ג'ון ברנטל
בניסיו דל טורו
ג'וש ברולין
Alan Purwin עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה יוהאן ג'והנסון עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום רוג'ר דיקינס עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה ליונס גייט אנטרטיינמנט עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה ליונסגייט פילמס, נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 18 בספטמבר 2015 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 121 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט דרמה, סרט מותחן, סרט בלשי, סרט פשע, סרט פעולה עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות באתר מוג'ו sicario
פרסים מועצת ביקורת הקולנוע האמריקנית: עשרת הסרטים הטובים ביותר עריכת הנתון בוויקינתונים
סרט הבא Sicario: Day of the Soldado עריכת הנתון בוויקינתונים
www.sicariofilm.com
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סיקאריואנגלית: Sicario) הוא סרט מותחן פעולה אמריקאי משנת 2015, שביים דני וילנב וכתב טיילור שרידן. אמילי בלאנט, בניסו דל טורו וג'וש ברולין מככבים בסרט, שמתאר סוכנת מיוחדת של ה-FBI שמצטרפת לכוח משימה ממשלתי שנועד להפיל מנהיג קרטל סמים מקסיקני.

הסרט הופץ ביציאה מוגבלת בארצות הברית ב-18 בספטמבר 2015, ואחר כך ביציאה רחבה ב-2 באוקטובר 2015.

הסרט זכה לביקורות חיוביות, ואף קיבל שלוש מועמדויות לפרסים בטקס פרסי אוסקר ה-88, ובטקס פרסי הבאפט"א ה-69.

ב-29 ביוני 2018 עלה לאקרנים סרט המשך בבימויו של סטפאנו סולימה. חלק שלישי נמצא בשלבי הפקה.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קייט מייקר ורג'י ויין, סוכנים מיוחדים של ה-FBI, מובילים פשיטה על בית בטוח של קרטל סונורה. במהלך הפשיטה הם מגלים עשרות גופות מוסתרות בקירות, ומלכודת נפץ הורגת שני שוטרים. בעקבות הפשיטה קייט מצטרפת לכוח משימה משותף בפיקוד קצין ה-CIA מאט גרייבר, ואלחנדרו גיליק, תובע מקסיקני לשעבר, שהפך למתנקש שעבר הכשרה של ה-CIA. משימתו הרשמית של הכוח היא לתפוס את סגן קרטל סונורה מנואל דיאז, הפועל ומסתתר בארצות הברית.

להפתעה של קייט הצוות נוסע לסיודאד חוארס, מקסיקו. שם הם מובילים את הסגרת אחיו של מנואל, גיירמו. בזמן חציית הגבול בחזרה לארצות הברית הצוות נקלע למארב של רוצחי קרטל, אותם מחסלים האמריקאים במהירות. במהלך קרב היריות קייט נאלצת להרוג שוטר אמריקאי, ונותרת מוטרדת במיוחד לנוכח האלימות משוללת הרסן. בשובם לארצות הברית אלחנדרו מענה את גיירמו, ולומד ממנו על קיומה של מנהרה ליד נוגלס, סונורה, בה משתמש הקרטל בכדי להבריח סמים. קייט מתעמתת עם מאט, שמגלה לה כי המטרה האמיתית של הכוח היא לשבש את פעולת הקרטל באופן כזה שיגרום לדיאז לשוב למקסיקו ולהוביל אותם אל הבוס שלו, ברון הסמים פאוסטו אלרקון.

כוח המשימה פושט על בנק המשמש להלבנת כספו של דיאז. קייט ורג'י מעוניינים להשתמש בראיות שנמצאו בבנק כדי לפתוח בהליך משפטי כנגד הקרטל, אך מצווים שלא לפעול בכדי לא לפגוע בפעולה. בבר אליו הולכים השניים מציג רג'י לקייט את טד, שוטר במשטרת הפניקס. קייט וטד מבלים בדירתה, כשהיא מבחינה בצמיד שלו ומבינה שהוא עובד עבור הקרטל. מאבק מתפתח, וטד כמעט שחונק את קייט למוות לפני שאלחנדרו מפתיע ומכניע אותו. קייט ההמומה מבינה ששוב תומרנה לצרכיהם של הקצינים. אלחנדרו ומאט מענים את טד, ומכריחים אותו למסור להם שמות נוספים של קצינים שמשתפים פעולה עם דיאז.

כאשר הכוח מגלה כי פעולותיהם נשאו פרי ודיאז מצווה לחזור למקסיקו, הם מתכוננים לפשיטה דרך המנהרה. מאט מגלה לקייט ורג'י כי מעורבותם נבעה כל העת מהכרח טכני, שכן ה-CIA אינו רשאי לפעול לבדו בתוך גבולותיה של ארצות הברית. הוא מורה להם להישאר מאחור לאחר שהכוח ייכנס למקסיקו, אך קייט מתעקשת לעקוב אחריהם בכדי לגלות מה הייתה מטרתה האמיתית של המשימה.

במנהרה מתחולל קרב יריות, וקייט עוקבת אחר אלחנדרו שמתפצל משאר הקבוצה. היא רואה אותו חוטף את סילביו, שוטר סונורה מושחת שעובד עבור דיאז, אשר פלאשבקים קצרים במהלך הסרט מתארים את חייו עם אשתו ובנו. קייט מנסה לעצור את חוארז, אך הוא יורה באפוד המגן שלה ומפיל אותה. הוא מסתלק משם יחד עם סילביו, אותו הוא מוביל באיום אקדח. קייט חוזרת אל הצד האמריקני של הגבול ומתעמתת עם מאט, שמסביר לה שהמשימה היא חלק ממבצע רחב שמטרתו למעשה היא לדאוג לכך שכל קרטלי הסמים יהיו תחת שליטת ארגון אחד, ארגון קולימביאני, שעליו יכולה ארצות הברית לפקח בקלות רבה יותר. אלחנדרו, שעבד בעבר בעבור קרטל מדיין, נשכר כדי להתנקש בחייו של אלרקון, שהיה אחראי לרצח אשתו ובתו של אלחנדרו כשזה היה תובע בחוארס.

אלחנדרו וסילביו עוצרים את רכבו של דיאז. אלחנדרו הורג את סילביו, וכופה את דיאז להוביל אותו אל אחוזתו של אלרקון. באחוזה הוא רוצח את דיאז והשומרים, ומוצא את אלרקון ומשפחתו כשהם מסבים לארוחת ערב. הוא הורג תחילה את אשתו ושני בניו של אלרקון, ורק אחר כך הורג גם אותו.

למחרת אלחנדרו מגיע לדירתה של קייט, ומאלץ אותה באיומי אקדח לחתום לו על הצהרה המעידה כי כל הפעולות שנעשו במסגרת המבצע היו חוקיות. כשהוא עוזב היא ממהרת אחריו ומכוונת אליו אקדח, אך אינה מסוגלת ללחוץ על ההדק, ואלחנדרו עוזב.

בנוגלס, אלמנתו של סילביו צופה במשחק הכדורגל של בנה. קולותיהם של חילופי יריות בין כנופיות נשמע מרחוק.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סיקאריו בוויקישיתוף