עדי טטרקו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית

עדי טטרקו היא יזמת היי-טק ישראלית-אמריקאית, מייסדת ומנכ"לית חברת האוזז,[1] אותה הקימה עם בעלה, אלון כהן בשנת 2009 בקליפורניה.

ב-2017 דורגה בין 5 הראשונות ברשימת הנשים העשירות בארצות הברית, שצברו את הונן כיזמיות בתחום הטכנולוגיה.[2] בשנת 2021 דורגה בין מאה הנשים העשירות בארצות הברית.[3]

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

טטרקו סיימה תואר ביחסים בינלאומיים באוניברסיטה העברית ב-1996.[4]

את אלון כהן, בעלה לימים ושותפה לייסוד האוזז, פגשה בטיול בתאילנד. כשחזרו לישראל פתחו יחד חברה לשירותי טכנולוגיה בשם PROmis. בשנת 1998 נישאו ועברו לגור בניו יורק. בשנת 2001 הגיעו לעמק הסיליקון, שם מצא כהן עבודה כמהנדס באיביי. בנם הראשון נולד בשנת 2002 והשני ב-2006.

לעדי אח, ושלושה ילדים.

ייסוד האוזז וההצלחה הכלכלית[עריכת קוד מקור | עריכה]

טטרקו הקימה את "האוזז" סביב אתר אינטרנט לשיתוף קהילתי, פורום משתמשים ואיתור אנשי מקצוע בתחומי עיצוב הפנים, אדריכלות ועיצוב נוף, ללא הון אישי גבוה וללא משקיעים. החברה זכתה להצלחה והפכה תוך מספר שנים לעסק מבטיח עם סניפים במדינות מפתח באירופה, אמריקה ואסיה.

הרעיון לייסוד האוז נבע מניסיונם של הזוג בעת שיפוץ ביתם. במהלך השיפוץ הופתעו מכך שאין שום שירות אינטרנטי המכסה את התחום. הם הקצו 2,000 דולר לצורך המשימה. כהן תכנת את האתר ממטבח ביתם וטטרקו הייתה אחראית על התוכן יחד עם חבר שהיה עורך במגזין "Sunset". בשנת 2009 עזב כהן את עבודתו באיביי לצורך פיתוח האתר.

בשנת 2017 הוערך שווי החברה בכ-4 מיליארד דולר[5] והונה האישי בכ-300 מיליון דולר.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]