עדן דרסו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
עדן דרסו
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 21 בפברואר 1998 (בת 26)
ישראלישראל רחובות, ישראל
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2017
עיסוק ראפרית, זמרת
סוגה היפ הופ, R&B
חברת תקליטים שיגולה רקורדס
שיתופי פעולה בולטים די ג'יי מש, כהן@מושון, עידו מימון, מיכאל סוויסה, עטר מיינר, יאנג בויז
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שלומית עדן דרסו (נולדה ב-21 בפברואר 1998; ידועה לעיתים כעדן די) היא ראפרית, זמרת ופזמונאית ישראלית.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

נולדה וגדלה בשכונת קריית משה שברחובות. הוריה עלו לישראל במבצע שלמה יחד עם חמשת אחיה הגדולים. בצבא שירתה כסמב"צית בעיר הבה"דים.[1]

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

דרסו החלה את דרכה ב-2017 כאשר הוציאה את השיר "הכל נפלא". בהמשך השנה הוציאה יחד עם די ג'יי מש וכהן@מושון את השיר "יהיה מה שיהיה" מתוך אלבומו של די ג'יי מש "מחט על תקליט".

במאי 2018 התארחה בשירו של עידו מימון "שבילים חדשים" מתוך אלבומו השני, "זכרונות מהעתיד". באוגוסט 2018 הוציאה יחד עם די ג'יי מש אלבום משותף בשם "כתר שקוף", הכולל הופעות אורח של מיכאל סוויסה ואורי שוחט; מתוך האלבום יצא הסינגל "אוטובוסים". ב-2019 יצרו דרסו ודי ג'יי מש רמיקס לשיר זה יחד עם הצמד יאנג בויז. בספטמבר 2018 הוציאה יחד עם כהן@מושון את השיר "ביג באנג". בנובמבר 2018 השתתפה בשיר "פרפר" של עטר מיינר לצד דור3, אשר לקח חלק באלבום "עטר מיינר".

כמו כן, בשנת 2018 השתתפה בסדרת הדוקו מוזיקלית "ביטים" של HOT.[2]

בספטמבר 2019 התארחה בשירו של ישי סוויסה, "מה זה בכלל משנה" לצד מיכאל סוויסה, טל טירנגל ורביד פלוטניק. חודש לאחר מכן הוציאה את השיר "Eden D".

ב-14 בפברואר 2020 הוציאה את הסינגל "הכל חוץ מהלב" בהפקתו של הפנר. במאי 2020, שיתפה פעולה עם מיכאל סוויסה בשיר "ידיים ריקות", במסגרת האלבום "חבילה עוברת". באותו החודש, ביצעה את השיר "Tinanay" באנגלית, במסגרת הפרויקט של המוזיקאים אורי קפלן ותמיר מוסקט "Digital Monx". ב-7 ביולי יצא האלבום "חרבות בפיתה" של הראפר פלד, בו התארחה בשיר "אלפים". ב-28 באוגוסט הוציאה דרסו את הסינגל "תמיד".

במרץ 2021 כתבה יחד עם קרן פלס את השיר "בום" במסגרת פרויקט משותף של גלגלצ ויוטיוב לקידום נשים במוזיקה הישראלית. ב-30 באפריל התארחה בשיר "קחי אותי לסיני" של הראפר שקל. ב-19 באוגוסט של אותה השנה הוציאה את הסינגל "כל סוף יום" בשיתוף עם כהן ולאבה דום.

בפברואר 2021, השתתפה דרסו בפרסומת לביסלי לצידו של הזמר איתי לוי. בשנת 2023 הוציאה ביחד עם מגפונים ועופרה בלי עופרה את שיר הגאווה "בורחת בזריחה" שנבחר במאקו כ"שיר הגאווה הכי טוב של 2023".[3]

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומי אולפן[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]