תמיר מוסקט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תמיר מוסקט
לידה 1972 (בן 52 בערך)
ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1988
עיסוק מפיק מוזיקלי, מתופף
סוגה רוקעולםאלקטרונית
כלי נגינה תופים, מחשב
שיתופי פעולה בולטים בלקן ביט בוקס, לא כוחות, אביתר בנאי
פרסים והוקרה פרס אקו"ם עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

תמיר מוסקט (נולד ב-1972) הוא מוזיקאי ומפיק מוזיקלי ישראלי, חבר להקת "בלקן ביט בוקס" ואחד ממייסדיה.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מוסקט גדל בפתח תקווה. החל מגיל 16 היה המתופף בלהקת "איזבו", עימה הגיע לניו יורק בשנת 1995. מוסקט נשאר בעיר לאחר שהלהקה חזרה לארץ ופתח בה אולפן הקלטות.

במסגרת פעילותו בסצנת המוזיקה האלטרנטיבית בניו יורק פגש את הסקספוניסט אורי קפלן והקים יחד איתו את הרכב מוזיקת העולם "BBB", היא להקת "בלקן ביט בוקס". הלהקה הופיעה במקומות שונים בעולם והוציאה שישה אלבומים בשנים 20052012. במסגרת הלהקה היה מוסקט אחראי על כלי הקשה והמחשב.

בשנת 2006 כתב את המוזיקה לסרטו של אודי אלוני "מחילות".

בשנת 2007 חזר מוסקט לארץ והחל לעבוד כמעבד ומפיק מוזיקלי במקביל לחברותו בלהקה. בין האלבומים שהפיק נמנים "שכול וכישלון" (2007) ו"הורה הסלמה!" (2013) של להקת הבילויים; "אה אה אה אהבה" (2010) של אפרת גוש; "The Alaev Family and Tamir Muskat" ‏(2011) של משפחת אלייב; "השחר 35", אלבום הסולו של סולן הבלקן ביט בוקס תומר יוסף (2011); "Different Pulses", אלבום הסולו הראשון של אסף אבידן (2012); "ואיך אצלך" של חוה אלברשטיין (2013); "תרגיל בהתעוררות" של שלומי שבן (2014); "הרצל לילנבלום" של שלום חנוך, משה לוי ואלי מגן (2021). רבים מאלבומים אלו זכו להצלחה מסחרית ולביקורות אוהדות.

בנוסף שיתף פעולה עם מוזיקאים נוספים כדוגמת שלום חנוך באלבום א-לי-מות, רונה קינן באלבום שירים ליואל, מארינה מקסימיליאן, להקת דפנה והעוגיות ועוד.

בשנת 2013 החל לעבוד יחד עם גלעד כהנא על אלבום משותף תחת השם "לא כוחות". לאלבום קדמו הסינגלים "אני לא מאושר", "להתבונן בך" (שלווה בקליפ בכיכובה של ליאת הר לב) ו"נדל"ן" (בו מתארחת הזמרת מארינה מקסימיליאן). האלבום המלא יצא במרץ 2014.

בשנת 2014 קיבל מוסקט את פרס אקו"ם על שם יאיר רוזנבלום למעבד השנה, על הפקת אלבומיהם של חוה אלברשטיין ואסף אבידן. בנימוקי הזכייה כתבו השופטים כי:

”השירים באלבומים אלה אמנם הולחנו על ידי האמנים ששרו אותם, אך מוסקט התאים לכל אחד מהם את הצבע והצליל הנכונים לו, בזכות רגישותו וכישרונו המוזיקלי. הוא משלב היטב בין הצליל המעודכן והעממי, יודע לשים לב לפרטים ויש לו חלק נכבד בהצלחתם הגדולה של שני אלבומים אלה.” [1]

ב-2016 השיק מוסקט את הלייבל Ape records, המתמקד בהפקת סינגלים בודדים מלווים בקליפ ולא באלבומים מלאים. הסינגל הראשון שהוציא הלייבל היה של מארינה מקסימיליאן[2]. ב-2017 יצא אלבומו של אביתר בנאי, "לשונות של אש", אשר מוסקט השתתף בהפקתו המוזיקלית. מוסקט הפיק גם את האלבום הבא של בנאי "החיים מתחילים לנגן" שיצא לאור ביוני 2021. העבודה המשותפת על האלבום נמשכה כשנתיים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]