פאוור ריינג'רס (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פאוור ריינג'רס
Power Rangers
כרזת הסרט בעברית
כרזת הסרט בעברית
מבוסס על פאוור ריינג'רס
בימוי דין ישראלייט עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי חיים סבן
בריאן קסנטיני
מרטי באואן
וויק גודפרי
תסריט זאק סטנטץ
אשלי מילר
עריכה דודי דורן, מרטין ברנפלד עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים נעמי סקוט
דקר מונטגומרי
לודי לין
ר.ג'. סיילר
בקי ג'י
אליזבת' בנקס
בריאן קראנסטון
מוזיקה בריאן טיילר עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום מתיו ג'. לויד עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Lionsgate Films
טמפל היל אנטרטיינמנט
SCG Films
חברה מפיצה Lionsgate
Saban Films
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 24 במרץ 2017
ישראלישראל 23 במרץ 2017
משך הקרנה 124 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט פעולה מדע בדיוני, סרט פנטזיה, סרט גיבורי-על, סרט פעולה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 100 מיליון דולר
הכנסות 135 מיליון דולר
הכנסות באתר מוג'ו powerrangers16
תרגום לעברית פאוור ריינג'רס
www.powerrangers.movie
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פאוור ריינג'רסאנגלית: Power Rangers) הוא סרט גיבורי על אמריקאי מז'אנר הפעולה, הקומדיה והמדע בדיוני שיצא לאקרנים ב-2017. הוא מבוסס על סדרת הטלוויזיה משנות ה-90, כחלק מזיכיון הפאוור ריינג'רס. הסרט בבימויו של דין ישראלייט ובכיכובם של נעמי סקוט, דקר מונטגומרי, לודי לין, ר.ג'. סיילר, בקי ג'י, ואליזבת' בנקס.

הסרט מהווה אתחול לסדרת סרטי פאוור ריינג'רס והוא עלה לאקרנים ב-23 במרץ 2017 בישראל. הסרט זכה לביקורות מעורבות ולא זכה להצלחה ביקורתית וקופתית משמעותית. הרוויח 135 מיליון דולר בסך הכל בהשוואה לתקציב של 100 מיליון דולרים.

בישראל הופץ הסרט על ידי א.ד. מטלון.[1]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

קבוצה של תלמידי תיכון מוצאים עצמם חדורים בכוחות על טבעיים המאלצים אותם להתאחד כדי להציל את העולם.

הפאוור ריינג'רס הם קבוצת אנשים שמשנים צורתם לגיבורי-על חזקים בתלבושות קרב המורכבת מבגד עשוי בד ספנדקס בצבע בהיר וקסדה בעלת מגני עיניים.

פאוור ריינג'ר ששינה צורתו לגיבור-על מחזיק בכוחות על אנושיים, כח סיבולת לא אנושי ומיומנויות לחימה מתקדמות. לפאוור ריינג'ר שטרם שינה צורתו יהיו לרוב גם יכולות על טבעיות כיכולות טלקינזיס, מהירות על והיכולת להיות בלתי נראה, יכולות שלרוב אינם קשורים ישירות לכוחות הריינג'ר שלו/שלה.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעידן הקנוזואיקון, לוחמים בשם "הפאוור ריינג'רס" מגנים על החיים בכדור הארץ ועל קריסטלים מיוחדים בשם "קריסטלי הזיאו". הריינג'רית הירוקה, ריטה ריפולסה, בוגדת בקבוצה ומתכננת לשלוט ביקום. זורדון, הריינג'ר האדום, שורד בקרב נגד ריטה ומחביא ממנה את חמשת מטבעות הכוח. זורדון מצווה על עוזרו הרובוטי אלפא 5 לשגר מטאור אל פני כדור הארץ ובכך לגרום להכחדה המונית שתהרוג אותו, את היצורים החיים על הכוכב וכן תשלח את ריטה לכלאה במעמקי הים.

שישים וחמישה מיליון שנה לאחר מכן בעיירה בשם "אנג'ל גרוב", תלמיד ושחקן פוטבול בתיכון בשם ג'ייסון מסולק מקבוצת הפוטבול ונכנס למעצר בית בעקבות בריחה משוטר לאחר שבטעות ריסק רכב. בזמן ריתוק בבית הספר, ג'ייסון מתוודע לתלמיד אוטיסט בשם בילי קרנסטון ולמעודדת לשעבר בשם קימברלי הארט. בילי מציע את עזרתו לג'ייסון בכך שיכבה את האזיק האלקטרוני על רגלו בתנאי שהאחרון יסיע אותו למכרה זהב נטוש בעיירה. בהגיעם לשם, ג'ייסון מסתובב במכרה ורואה את קימברלי, ששוחה באגם ליד המכרה. בילי מפעיל כמה פצצות במטרה לשבור סלעים במכרה ומושך את תשומת לבם של ג'ייסון, קימברלי ושל שני תלמידים נוספים שנכחו בקרבת מקום בשם טריני קוואן וזאק טיילור. החמישה מוצאים את מטבעות הכוח וכל אחד מהתלמידים לוקח מטבע לעצמו. בבוקר שלמחרת, החמישה מגלים שהמטבעות העניקו להם יכולות על טבעיות. במקום אחר, גופתה של ריטה נמצאת. ריטה מתעוררת משנתה ומתחילה במשימתה להחיות את עוזרה גולדאר ולמצוא את קריסטלי הזיאו.

החמישה חוזרים למכרה ומגלים בתוכו ספינת חלל ובתוכה הם מוצאים את אלפא 5 ואת תודעתו של זורדון. זורדון ואלפא מספרים לחמישה על ריטה ועל הפאוור ריינג'רס ומזהירים אותם שנשארו שבועיים עד שריטה תשיג מחדש את מלוא כוחה, תמצא את קריסטלי הזיאו ותשתמש בהם על מנת להשמיד את החיים על פני כדור הארץ. זורדון מבקש מג'ייסון לשכנע את שאר החבורה להתאחד ולעצור את ריטה.

החמישה מתאמנים במהלך השבוע החולף במדמי קרבות בספינה ומנסים להשתנות לפאוור ריינג'רס. כדי לדרבן את החמישה, אלפא חושף בפניהם את הזורדים, רובוטי ענק עליהם הריינג'רס יכולים לשלוט. זאק עולה על הזורד שלו ומתחיל להסתובב איתו ברחבי העיר, אך כמעט הורג את שאר החבורה ומרסק את הזורד. המעשה מכעיס את ג'ייסון והוא וזאק מתחילים לריב ובילי, בבואו להפריד בין השניים משתנה בטעות לריינג'ר הכחול, אך משתנה בחזרה במהירות מכיוון שהוא לא שולט בשינוי. זורדון, שהתייאש מהקבוצה מנדה אותם מתפקידם. ג'ייסון מתעמת עם זורדון והאחרון חושף שההשתנות של הנערים לריינג'רים תסייע לזורדון לחזור לגופו האנושי. ג'ייסון מרגיש נבגד ומאשים את זורדון בכך שהוא גיבש ביניהם בגלל רצונותיו האנוכיים. באותו הלילה, החבורה מקימה מחנה במכרה ומתחילים להתחבר אחד לשני.

בהמשך הלילה, ריטה תוקפת את טריני ומצווה עליה להביא את שאר החבורה למזח. טריני מזהירה את החבורה מפני ריטה והם מנסים להילחם מולה, אך מובסים בקלות. ריטה מכריחה את בילי לחשוף בפניה את מיקום קריסטלי הזיאו, המתברר להיות מתחת לחנות דונאטס בעיר. לאחר מכן, ריטה הורגת את בילי ומשחררת את האחרים. החבורה לוקחת את גופתו של בילי לספינה של זורדון ומבקשים ממנו להחיות אותו. בעזרת כוחה של החברות ביניהם זורדון מצליח להחיות את בילי, אולם הוא לא יוכל לחזור לגופו האנושי. בהצליחם להתאחד למען המטרה ולהתקרב כחברים, הם מצליחים להשתנות לפאוור ריינג'רס.

ריטה מצליחה להחיות את גולדאר ומקימה צבא של לוחמים מוזהבים התוקפים את העיר במטרה למצוא את קריסטלי הזיאו. הריינג'רים נלחמים בצבא של ריטה ועושים דרכם אל העיר רכובים על הזורדים שלהם. לאחר השמדת הצבא, הזורדים של הריינג'רים מתאחדים ויוצרים את המגה זורד - רובוט לחימה ענק המורכב מכל חמשת הזורדים. בתגובה, ריטה מתמזגת עם גולדאר והופכת לחזקה יותר, אך הריינג'רים מנצחים אותה. בסירובה להיכנע, ריטה מבהירה שאויבים רבים יגיעו בחיפוש אחר הקריסטלים ומושלכת לחלל על ידי המגה זורד. לאחר ניצחונם, הריינג'רים מוכרזים כגיבורי העיר.

כמה זמן לאחר מכן בבית הספר, המורה בכיתה מכריז שתלמיד בשם טומי אוליבר הצטרף לכיתה והמצלמה מתמקדת בשולחן של טומי, עליו מונח ג'קט בצבע ירוק.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה וצילומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

צילומי הסרט החלו ב-1 במרץ 2016 בוונקובר, קנדה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא פאוור ריינג'רס בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]