פגי קרטר (היקום הקולנועי של מארוול)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פגי קרטר
Peggy Carter
פגי קרטר, בגילומה של היילי אטוול, כפי שהופיעה בכרזה חלופית לסרט היקום הקולנועי של מארוול "קפטן אמריקה".
פגי קרטר, בגילומה של היילי אטוול, כפי שהופיעה בכרזה חלופית לסרט היקום הקולנועי של מארוול "קפטן אמריקה".
הופעה ראשונה קפטן אמריקה עריכת הנתון בוויקינתונים
גילום הדמות היילי אטוול עריכת הנתון בוויקינתונים
דיבוב היילי אטוול ("מה אם...?")
מידע
שם אמיתי מרגרט קרטר
כינויים פגי
תאריך לידה 9 באפריל 1921 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לידה לונדון עריכת הנתון בוויקינתונים
מקצוע סוכנת חשאית
מנהלת סוכנות .S.H.I.E.L.D
שיוך .S.H.I.E.L.D
יחידת המילואים האסטרטגית מדעית
סוכנות הביון הבריטית
אזרחות הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
תאריך פטירה 18 ביוני 2016 עריכת הנתון בוויקינתונים
דמויות קשורות
משפחה אמנדה קרטר (אם)
האריסון קרטר (אב)
מייקל קרטר (אח)
שרון קרטר (נֶכְדָּנִית)
חברים סטיב רוג'רס
באקי בארנס
ד"ר אברהם ארסקין
הווארד סטארק
קולונל צ'סטר פיליפס
אדווין ג'רוויס
אויבים הידרה
האימפריה הסודית
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מרגרט קרטראנגלית: Margaret Carter) היא דמות בדיונית המגולמת על ידי היילי אטוול בזיכיון הסרטים של היקום הקולנועי של מארוול (MCU). הדמות מבוססת על דמות בעלת אותו שם בפרסומה של חברת מארוול קומיקס.

קרטר מתוארת כסוכנת בסוכנות הביון הבריטית וחברה ביחידת המילואים האסטרטגית מדעית (SSR), אשר הפכה למושא אהבתו של סטיב רוג'רס במהלך מלחמת העולם השנייה. לאחר המלחמה, היא הופכת לאחת ממייסדי סוכנות .S.H.I.E.L.D, ולבסוף משמשת כמנהלת הסוכנות.

נכון לשנת 2023, קרטר הופיעה בחמישה סרטים: "קפטן אמריקה", "קפטן אמריקה: חייל החורף", "קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים", "אנטמן" ו"הנוקמים: סוף המשחק", ובסרט הקצר "הסוכנת קרטר". כמו כן, הדמות הופיעה בעונה השנייה של הסדרה "סוכני .S.H.I.E.L.D", ובתפקיד ראשי בסדרה "הסוכנת קרטר". גרסאות חלופיות של הדמות הופיעו בסרט "דוקטור סטריינג' בממדי הטירוף" ובסדרה "מה אם...?" בדיבובה של אטוול.[1] גבריאלה גרייבס גילמה את קרטר בצעירותה.[2]

ביוגרפיה בדיונית[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראשית חייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מרגרט "פגי" קרטר נולדה בשנת 1921 להאריסון ואמנדה קרטר. לאחר מותו לכאורה של אחיה מייקל במלחמת העולם השנייה, קרטר החליטה לעזוב את ארוסה דאז, פרד וולס, כדי להצטרף לסוכנות הביון הבריטית, ומוקצית ליחידת המילואים האסטרטגית מדעית (SSR).

פרויקט: לידה מחדש[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – קפטן אמריקה (סרט, 2011)

בשנת 1943, יחידת המילואים האסטרטגית מדעית מטילה על קרטר לפקח על "פרויקט לידה מחדש" – תוכנית ליצירת צבא חיילי-על למאמץ המלחמתי של ארצות הברית. קרטר מצטרפת להווארד סטארק ולד"ר אברהם ארסקין בפיקוח על התוכנית. לאחר סדרת בדיקות על חיילים שונים, סטיב רוג'רס החולני נבחר בשל אופיו ההירואי. ארסקין מעביר לרוג'רס את טיפול חייל-העל – מזריק לו את נסיוב חייל-העל וחושף אותו לקרני ויטה.

לאחר שרוג'רס מגיח מהניסוי כחייל-על, היינץ קרוגר, מתנקש סמוי של הידרה, הורג את ארסקין ונמלט עם בקבוקון של הנסיוב. קרטר ורוג'רס רודפים אחרי קרוגר; קרטר כמעט הורגת אותו אבל רוג'רס מציל אותה מפגיעה מרכבו של קרוגר. המתנקש נמנע מחקירה על ידי התאבדות בלעיסת קפסולת ציאניד.

עוזרת לסטיב רוג'רס[עריכת קוד מקור | עריכה]

באקי בארנס, חברו הטוב ביותר של רוג'רס, נתפס על ידי הידרה. רוג'רס מבקש מקרטר ומסטארק להטיס אותו אל מעבר לקווי האויב כדי לבצע ניסיון חילוץ לבדו, אשר מצליח. לאחר שרוג'רס חוזר, קרטר, שפיתחה כלפיו רגשות, תופסת אותו מנשק אישה אחרת, מה שגורם לה לירות בזעם כדורים לעבר המגן החדש של רוג'רס. באמצעות מידע שחולץ מארנים זולא, נמצא מעוז ההידרה האחרון. רוג'רס מוביל מתקפה כדי לעצור את יוהאן שמידט מלהשתמש בנשק להשמדה המונית על ערי העולם הגדולות. רוג'רס וקרטר מתנשקים ורוג'רס מבטיח לרקוד איתה, לפני שהוא מטפס על המטוס של שמידט בזמן שהוא ממריא. לאחר ששמידט נשלח לוֶרְמיר על ידי הטסרקט, רוג'רס, שלא רואה דרך להנחית את המטוס מבלי להסתכן בפיצוץ הפצצות, יוצר קשר עם קרטר הדומעת ונפרד ממנה לפני שהתרסק באזור הארקטי. מאוחר יותר סטארק משיג בחזרה את הטסרקט מקרקעית האוקיינוס אך אינו מצליח לאתר את רוג'רס או את המטוס.

לאחר מלחמת העולם השנייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערכים מורחבים – סוכני S.H.I.E.L.D., הסוכנת קרטר (סרט), הסוכנת קרטר

זמן קצר לאחר היעלמותו של רוג'רס, קרטר ויחידת המילואים האסטרטגית מדעית פושטים על בסיס הידרה הידוע האחרון בראשות ורנר ריינהרדט. הם מחרימים פריטים רבים הכוללים את האובליסק והגופה הכחולה.

בשנת 1946,[3] קרטר מתמודדת עם אפליה מינית מצד הבוס שלה, הסוכן ג'ון פלין. הוא מתייחס אליה בהתנשאות ומורה לה לאסוף נתונים ולפצח צפנים תוך שהוא מקצה תיקים בשטח לסוכנים הגברים. הדאגה העיקרית של יחידת המילואים האסטרטגית מדעית היא זודיאק המסתורי, אותו הם לא מסוגלים לאתר לזמן מה. לילה אחד כשקרטר נמצאת לבדה במשרד בזמן שהגברים יצאו ביחד, היא עונה לטלפון המבצעי ושומעת על מיקומו של הזודיאק. קרטר מחליטה ללכת למקום בעצמה, למרות שממליצים שיגיעו שלושה עד חמישה סוכנים. קרטר נלחמת בשומרים רבים ומצליחה להשיג בעצמה את הזודיאק, נסיוב מסתורי. למחרת, פלין נוזף בה על כך שלא ביצעה את הנוהלים המתאימים להשלמת המשימה, ומתייחס לקרטר הזועמת בביטול, בתור "האהובה הישנה" של קפטן אמריקה שקיבלה את עבודתה הנוכחית מתוך רחמים על השכול שלה. אולם, לפני שהוא יכול להעניש אותה רשמית, קו הטלפון המבצעי מצלצל שוב, הפעם עם הווארד סטארק בצד השני, שמודיע לפלין שקרטר תעמוד איתו בראשות סוכנות .S.H.I.E.L.D החדשה שנוצרה.

מאוחר יותר באותה שנה, קרטר נאלצת לאזן את העבודה המשרדית השגרתית שהיא עושה עבור היחידת המילואים האסטרטגית מדעית בעיר ניו יורק תוך שהיא מסייעת בחשאי להווארד סטארק, שמוצא את עצמו מופלל באספקת נשק קטלני לאויבי ארצות הברית. קרטר נעזרת באדווין ג'רוויס, המשרת של סטארק, על מנת למצוא את האחראים בהפללה וכדי להיפטר מכלי הנשק.

בשנת 1947, קרטר עוברת מניו יורק ללוס אנג'לס, כדי להתמודד עם איומים מצד האימפריה הסודית על העידן האטומי ההרסני שלאחר מלחמת העולם השנייה. היא רוכשת חברים חדשים, בית חדש ופוצחת ברומן עם דניאל סוזה.

ניהול סוכנות .S.H.I.E.L.D ואחרית חייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערכים מורחבים – קפטן אמריקה: חייל החורף, אנטמן (סרט)

זמן מה לאחר מכן, קרטר מתחתנת עם אדם שסטיב רוג'רס הציל מבסיס הידרה במהלך מלחמת העולם השנייה, ולשניים נולדים שני ילדים. מאוחר יותר, שרון קרטר – הנֶכְדָּנִית[4] האמריקאית של פגי קרטר – הופכת לסוכנת .S.H.I.E.L.D. בינתיים, פגי קרטר מנהלת את המבצעים של .S.H.I.E.L.D בשיתוף פעולה עם אדם בשם "בראדוק".[5]

בשנת 1970, קרטר משמשת כמנהלת .S.H.I.E.L.D.[א] בשנת 1989, קרטר עדה לעימות בין האנק פים להווארד סטארק על רקע השימוש של סטארק בחלקיקי פים ללא ידיעתו של פים, דבר שהביא להתפטרותו של פים מסוכנות .S.H.I.E.L.D.[ב]

בשנת 2014, קרטר, כעת מבוגרת, פיתחה מחלת אלצהיימר, ומתגוררת במוסד טיפולי. רוג'רס מבקר אותה, לאחר שיצא ממצב ההקפאה כמה שנים קודם לכן. קרטר מציינת בפני רוג'רס שהעולם השתנה ושהיא מופתעת לראות אותו.

בשנת 2016, קרטר הולכת לעולמה בשנתה, ושרון, סם וילסון ורוג'רס משתתפים בהלוויה שלה.[ג]

גרסאות חלופיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

עבודה בסוכנות .S.H.I.E.L.D[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – הנוקמים: סוף המשחק

בשנת 1970 חלופית, קרטר נראית כשהיא עובדת בבסיס .S.H.I.E.L.D בבסיס לי, ניו ג'רזי.

התאחדות עם סטיב רוג'רס[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – הנוקמים: סוף המשחק

בשנת 1949 חלופית, קרטר פוגשת בסטיב רוג'רס שהגיע מציר הזמן הראשי לאחר שהשלים את משימותיו. השניים חיים יחד חיים מאושרים.

ארץ-838[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – דוקטור סטריינג' בממדי הטירוף

בשנת 2021 חלופית בארץ-838, קרטר היא חברה באילומינטי. כשתאנוס יוזם את מלחמת האינסוף, קרטר והאילומינטי מביסים אותו בהצלחה באמצעות ספר הווישנטי.

קרטר נוכחת בהוצאתו להורג של סטיבן סטריינג' מארץ-838, שהושחת על ידי הדארקהולד. קרטר ועמיתיה מתווכחים מה לעשות עם סטריינג' מארץ-616 ועם אמריקה צ'אבז כשהשניים מגיעים לארץ-838.

ונדה מקסימוף מארץ-616 – אשר השתלטה על גוף הגרסה המקבילה שלה מארץ-838 – תוקפת את מפקדת האילומינטי, וקרטר נהרגת כשהיא נחצית על ידי המגן שלה.

ליהוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

באפריל 2010, היילי אטוול לוהקה לגלם את פגי קרטר בסרט "קפטן אמריקה".[6] בינואר 2014, פורסם שאטוול תשוב לגלם את הדמות בסדרה "הסוכנת קרטר", אשר תעסוק בבניית הקריירה של קרטר כסוכנת חשאית לאחר שרוג'רס נעלם.[7]

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה פרויקט פרס קטגוריה תוצאה הערות שוליים
2011 קפטן אמריקה פרסי הצעקה (אנ') השחקנית הטובה ביותר בסרט מדע בדיוני מועמדות [8]
פריצת השנה - אישה מועמדות

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביאורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ כפי שמתואר בסרט "הנוקמים: סוף המשחק" (2019)
  2. ^ כפי שמתור בהבזק לעבר בסרט "אנטמן" (2015)
  3. ^ כפי שמתואר בסרט "קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים" (2016)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Sydney Bucksbaum Updated September 08, 2021 at 07:00 PM EDT, All the MCU actors who voice their characters in Marvel's 'What If…?' — and every recast role, EW.com (באנגלית)
  2. ^ omarid513, A Look at Agent Carter- Season 2, Episode 4: “Smoke and Mirrors”, What Else is on Now?, ‏2016-02-04 (באנגלית)
  3. ^ Shaun Manning, SDCC: Marvel Debuts Atwell's "Agent Carter One-Shot", CBR, ‏2013-07-22 (באנגלית)
  4. ^ נֶכְדָּן, באתר האקדמיה ללשון העברית
  5. ^ Vinnie Mancuso, Avengers: Endgame May Have Introduced Captain Britain to the MCU, Collider, ‏2019-05-06 (באנגלית)
  6. ^ Matt Goldberg, Hayley Atwell to Play the Love Interest in CAPTAIN AMERICA: THE FIRST AVENGER, Collider, ‏2010-04-14 (באנגלית)
  7. ^ Lesley Goldberg, Marvel’s ‘Agent Carter’: Hayley Atwell, Writers, Showrunners Confirmed for ABC Drama, The Hollywood Reporter, ‏2014-01-17 (באנגלית)
  8. ^ Scream Awards (2011), IMDb