שרון קרטר (היקום הקולנועי של מארוול)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שרון קרטר
Sharon Carter
הופעה ראשונה קפטן אמריקה: חייל החורף
גילום הדמות אמילי ואן קאמפ
דיבוב אמילי ואן קאמפ ("מה אם...?")
מידע
שם אמיתי שרון קרטר
כינויים סוכנת 13
סוחרת הכוח
מקצוע סוכנת .S.H.I.E.L.D
סוכנת CIA
סוחרת אומנות בשוק השחור
שיוך .S.H.I.E.L.D
CIA
דמויות קשורות
משפחה פגי קרטר (דודה רבתא)
חברים ניק פיורי
סטיב רוג'רס
סם וילסון
באקי בארנס
אויבים הלמוט זמו
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שרון קרטראנגלית: Sharon Carter) היא דמות בדיונית המגולמת על ידי אמילי ואן קאמפ בזיכיון הסרטים של היקום הקולנועי של מארוול (MCU). הדמות מבוססת על דמות בעלת אותו שם בפרסומה של חברת מארוול קומיקס.

קרטר הלכה בעקבות דודתה הרבתא, פגי קרטר, והייתה לסוכנת .S.H.I.E.L.D. בסופו של דבר היא עובדת תחת שם הקוד סוכנת 13 (Agent 13). קרטר מתחזה לאחות, מטעם ניק פיורי, כדי להשגיח על סטיב רוג'רס, ומסייעת לו בפירוק סוכנות .S.H.I.E.L.D – אשר הידרה חדרה אליה. מאוחר יותר קרטר מצטרפת ל-CIA, אך יצאה למנוסה לאחר שבגדה כשסייעה לרוג'רס פעם נוספת במהלך הסכסוך הפנימי בנוקמים. קרטר שרדה את ההתפוררות, וביססה את עצמה במדריפור כסוחרת הכוח (Power Broker) – השולטת בעולם התחתון של העיר.

נכון לשנת 2023, הדמות הופיעה בשני סרטים: "קפטן אמריקה: חייל החורף"ו"קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים". הדמות מופיעה במיני-סדרה "הפלקון וחייל החורף". כמו כן, הדמות הופיעה בסדרה "מה אם...?" בדיבובה של ואן קאמפ.[1]

ביוגרפיה בדיונית[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראשית חייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

שרון קרטר היא הנכדנית[2] של פגי קרטר. כשהתבגרה, קרטר העריצה את פגי שעזרה לייסד את סוכנות הביון .S.H.I.E.L.D. פגי קנתה לקרטר את נרתיק הירך הראשון שלה ולמרות מחאות אמה, קרטר הצטרפה לסוכנות. בזמן שעבדה ב-.S.H.I.E.L.D, קרטר לא סיפרה לאף אחד על הקשר המשפחתי שלה לפגי בגלל התחושה שהיא לא יכולה לעמוד במורשת של דודתה הרבתא.[3]

נפילת .S.H.I.E.L.D[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – קפטן אמריקה: חייל החורף

בשלב מסוים בשנת 2014, ניק פיורי, מנהל סוכנות .S.H.I.E.L.D, מטיל על קרטר לעקוב אחרי סטיב רוג'רס בדירתו ולהגן עליו. קרטר משתמשת בשם הבדוי "קייט" כדי לצפות ברוג'רס, לדווח בחזרה לפיורי ולהבטיח שרוג'רס במצב יציב לאחר שנמצא בקרח מספר שנים קודם לכן.

כשאלכסנדר פירס, בכיר בסוכנות .S.H.I.E.L.D, מכריז על רוג'רס כעל עבריין נמלט, קרטר מגיעה לעבוד בטריסקליון, מסכימה באי-רצון לעזור לערוך מצוד אחר רוג'רס. כשרוג'רס חושף את המזימה של הידרה ב"פרויקט: תובנה", קרטר צופה בברוק רומלאו מאיים על סוכן אחר להפעיל את הפרויקט. קרטר מגיבה ושולפת לעברו אקדח, מאשרת עצמה בפני קפטן אמריקה, ומנסה להתגבר על רומלאו. לאחר שסוכנות .S.H.I.E.L.D מתפרקת, קרטר מצטרפת ל-CIA ועובדת בכוח משימה המשותף ללוחמה בטרור, לצד אוורט ק. רוס.

הסכמי סוקוביה והפיכה לנמלטת[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים

בשנת 2016, קרטר משתתפת בהלווייתה של פגי ונושאת הספד בו היא חושפת את המורשת המשפחתית שלה לראשונה. רוג'רס וקרטר מתאחדים לאחר ההלוויה כאשר מתפרסמות החדשות על ההפצצה שאירעה בחתימת הסכמי סוקוביה. באקי בארנס, חברו הטוב של רוג'רס, מואשם בביצוע ההפצצה. קרטר מעדכנת את רוג'רס לגבי החיפוש אחר בארנס ומציינת שיש פקודה לירות בו כשרואים אותו.

רוג'רס, בארנס, סם וילסון וטצ'אלה נעצרים ומובאים למרכז המשותף ללוחמה בטרור, וקרטר ורוס מקבלים את פניהם. בארנס שטוף המוח פורץ מתאו בעזרת הלמוט זמו, המתחזה לפסיכיאטר. קרטר חוברת לנטשה רומנוף ולטוני סטארק, כדי להילחם בבארנס, אשר מתגבר על שלושתם ובורח בעזרתם של רוג'רס ווילסון. קרטר מחזירה להם את הציוד שלהם, ולאחר מכן יוצאת במנוסה.

הפיכה לסוחרת הכוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – הפלקון וחייל החורף

בשנת 2018, קרטר שורדת את ההתפוררות, למרות שבהתחלה האמינו שהיא מתה.[4][5] במהלך שמונה השנים הבאות, קרטר עוברת למדריפור, רוכשת מעמד רב עוצמה ונודעת בתור סוחרת הכוח, שליטת העולם התחתון של מדריפור, דרך עסקיה כסוחרת אמנות בשוק השחור. קרטר לומדת על עבודתו של וילפרד נייגל ליצור מחדש את סרום חייל-העל ומספקת לו את המשאבים שנדרשים על מנת לסנתז בהצלחה את הסרום. בנוסף, קרטר לוקחת תחת חסותה את קרלי מורגנטאו המתבגרת, אשר אחר-כך בוגדת בה וגונבת עשרים בקבוקונים של הסרום – משתמשת בסרום אחד על עצמה ובשאר הבקבוקונים על קבוצת הטרור שלה "מרסקי הדגלים". קרטר מבטיחה לאתר ולהרוג אותה.[א]

סיוע לווילסון ובארנס[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – הפלקון וחייל החורף

בשנת 2024, וילסון, בארנס וזמו מגיעים למדריפור בחיפוש אחר קצה חוט על מרסקי הדגלים אך מופללים בשגגה במותה של פושעת בכירה שנגרם על ידי ציידי ראשים שרדפו אחריהם. קרטר מסייעת להם להימלט מהציידים, לוקחת אותם לגלריית האומנות שלה. היא משתמשת בקשריה כדי לעזור לשלושה למצוא את נייגל שנהרג על ידי זמו. לאחר שמתפתח קרב בין הארבעה לבין ציידי הראשים, קרטר מחליטה להישאר מאחור במדריפור אבל וילסון מציע להשיג עבורה חנינה כך שהיא תוכל לחזור לארצות הברית.

מאוחר יותר, קרטר משתמשת במקורות שלה כדי לעזור לווילסון ולבארנס לאתר את ג'ון ווקר. קרטר משחררת את ג'ורג'ס באטרוק מכלא אלג'יראי על מנת שיאתר את מורגנטאו ויעקוב אחריה.[ב][ג][ד]

הצטרפות מחדש לממשלה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – הפלקון וחייל החורף

קרטר מגיעה בחשאי לעיר ניו יורק על מנת לעזור לווילסון ולבארנס להציל את מועצת השיבה העולמית (GRC) ממתקפה של מרסקי הדגלים. בהמולת המתקפה, קרטר מפרידה את מורגנטאו מהשאר ומתעמתת איתה על הבגידה שלה. באטרוק שומע אותן ומנסה לסחוט את קרטר, אך נהרג על ידיה. וילסון – קפטן אמריקה החדש – מגיע כדי לדבר בהגיון עם מורגנטאו שזה עתה ירתה בקרטר. קרטר הפצועה יורה במורגנטאו לפני שזו תוכל להרוג את וילסון, לא רוצה להשאיר קצוות רופפים במעמדה כסוחרת הכוח.

לאחר המתקפה על מועצת השיבה העולמית, קרטר מקבלת חנינה מלאה מידי ממשלת ארצות הברית ומוחזרת לתפקידה הקודם ב-CIA. היא מתקשרת לאדם אלמוני בטלפון כדי לארגן קונים עבור סודות הממשלה.[א]

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה פרויקט פרס קטגוריה תוצאה הערות שוליים
2016 קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים פרסי בחירת הנוער הנשיקה הטובה ביותר (עם כריס אוונס) מועמדות [6][7]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביאורים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 כפי שמתואר בפרק "עולם אחד, עם אחד" בסדרה "הפלקון וחייל החורף".
  2. ^ כפי שמתואר בפרק "סוחר הכוח" בסדרה "הפלקון וחייל החורף".
  3. ^ כפי שמתואר בפרק "כל העולם צופה" בסדרה "הפלקון וחייל החורף".
  4. ^ כפי שמתואר בפרק "אמת" בסדרה "הפלקון וחייל החורף".

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ All the MCU actors who voice their characters in Marvel's 'What If…?' — and every recast role, EW.com (באנגלית)
  2. ^ נֶכְדָּן, באתר האקדמיה ללשון העברית
  3. ^ Sharon Carter On Screen Powers, Enemies, History | Marvel, www.marvel.com
  4. ^ Cooper Hood, Avengers: EVERY Confirmed Victim of Thanos' Infinity War Snap, ScreenRant, ‏2020-09-08 (באנגלית)
  5. ^ John Orquiola, Why Sharon Carter Became The Power Broker (& What She Wants Now), ScreenRant, ‏2021-04-27 (באנגלית)
  6. ^ Teen Choice Awards 2016--Captain America: Civil War Leads Second Wave of Nominations, E! Online, ‏2016-06-09
  7. ^ Allison Crist,Kimberly Nordyke, Allison Crist, Kimberly Nordyke, Teen Choice Awards: Winners List, The Hollywood Reporter, ‏2016-07-31 (באנגלית אמריקאית)