ונדה מקסימוף (היקום הקולנועי של מארוול)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ונדה מקסימוף
Wanda Maximoff
אולסן מגלמת את ונדה מקסימוף בסרט "הנוקמים: מלחמת האינסוף"
אולסן מגלמת את ונדה מקסימוף בסרט "הנוקמים: מלחמת האינסוף"
הופעה ראשונה קפטן אמריקה: חייל החורף עריכת הנתון בוויקינתונים
גילום הדמות אליזבת אולסן
מיכאלה ראסל (בצעירותה)
מידע
כינויים מכשפת השני
מקום לידה סוקוביה
מין נקבה
שיוך הנוקמים
הידרה
כלי נשק קסם כאוס
דארקהולד
אזרחות סוקוביאנית
דמויות קשורות
משפחה אולג מקסימוף (אב)
אירינה מקסימוף (אם)
פייטרו מקסימוף (אח)
חברים ויז'ן
נטשה רומנוף
סטיב רוג'רס
קלינט ברטון
סם וילסון
אויבים אולטרון
תאנוס
המסדר השחור
סטיבן סטריינג'
וונג
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ונדה מקסימוףאנגלית: Wanda Maximoff) היא דמות בדיונית המגולמת על ידי אליזבת אולסן בזיכיון הסרטים של היקום הקולנועי של מארוול (MCU). הדמות מבוססת על דמות בעלת אותו שם בפרסומה של חברת מארוול קומיקס.

ונדה מתוארת כפליטה סוקוביאנית, שמתנדבת יחד עם אחיה התאום פייטרו לעבור ניסויים על ידי הידרה. אבן המחשבה מגבירה את היכולות הטלקינטיות הטבעיות שלה ואת התמרון האנרגטי המכונה קסם כאוס.[1] ונדה מתעמתת עם הנוקמים אך מאוחר יותר מצטרפת אליהם.[2] היא מפתחת מערכת יחסים רומנטית עם ויז'ן עד שהוא מת במהלך העימות עם תאנוס. לאחר שהיא הושבה לחיים, ונדה מתערערת נפשית ומשתמשת ביכולותיה כדי ללכוד את העיירה ווסטוויו במציאות כוזבת שהיא יוצרת לטעמה. דבר זה גורם לה להתעמת עם .S.W.O.R.D ועם אגתה הארקנס, מה שגורם לה לבטא את זהותה הנבואית העתיקה כמכשפת השני (Scarlet Witch). לאחר ששחררה את ווסטוויו בעל כורחה, היא סופגת את היכולות של הארקנס ומשתלטת על ספר הדארקהולד, שבו היא משתמשת מאוחר יותר כדי לאתר גרסאות חלופיות של ילדיה, בילי וטומי מקסימוף, אותם יצרה במציאות הכוזבת. לאחר שהושחתה על ידי הדארקהולד, היא מבקשת לספוג את יכולת התנועה ברב-יקום של אמריקה צ'אבז, כשהיא מסתכסכת עם בעל בריתה לשעבר סטיבן סטריינג'. ונדה משתלטת על גרסה חלופית שלה מארץ-838 וטובחת בחברי האילומינטי עד שהיא מתעמתת עם גרסאות של ילדיה מארץ-838. ונדה המלאת רגשות אשם ממוטטת את הר וונדגור על עצמה והורסת את כל העותקים של הדראקהולד ברחבי הרב-יקום.

נכון לשנת 2023, ונדה הופיעה בשישה סרטים: "קפטן אמריקה: חייל החורף" (סצנת אמצע הכתוביות), "הנוקמים: עידן אולטרון", "קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים", "הנוקמים: מלחמת האינסוף", "הנוקמים: סוף המשחק" ו"דוקטור סטריינג' בממדי הטירוף". הדמות מופיעה בתפקיד ראשי במיני-סדרה "וונדה-ויז'ן". כמו כן, הדמות הופיעה בסדרה "מה אם...?". מיכאלה ראסל גילמה את ונדה מקסימוף בצעירותה.[3]

ביוגרפיה בדיונית[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראשית חייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – וונדה-ויז'ן

ונדה מקסימוף נולדה בשנת 1989 בסוקוביה, מזרח אירופה. היא לא מודעת לכך שנולדה מכשפה ועוסקת בלא יודעין בקסם כישוף בסיסי. ונדה גדלה עם אחיה התאום פייטרו והוריה אולג ואירינה בדירה קטנה במהלך מלחמה. בזמן הזה היא נהנתה לצפות בקומדיות מצבים אמריקאיות, שאביה מכר קופסאות DVD שלהן כדי שהמשפחה תוכל לתרגל דיבור באנגלית בתקווה להגר לאמריקה. אולם, הוריה נהרגו כאשר טיל פגע בדירה שלהם ואילו ונדה ופייטרו היו לכודים בהריסות במשך יומיים. כאשר טיל שני של תעשיות סטארק נחת בדירה, הוא מעולם לא התפוצץ משום שוונדה הטילה ללא ידיעתה כישוף שהפך את הטיל לנפל, אבל התאומים חיו בפחד שהוא יתפוצץ עד שחולצו. הטראומה מהחוויה הזו התמקדה בסמליל הבולט של תעשיות סטארק שהוטבע על הטיל. זה הותיר את התאומים עם אמונה עזה שסטארק עצמו אחראי למות הוריהם. מוות שנגרם ממכירת כלי הנשק של החברה שלו שמהם הוא הרוויח.

שנים מאוחר יותר, כבני נוער, ונדה ופייטרו השתתפו במחאות פוליטיות בעירם, לפני שבסופו של דבר התנדבו לתוכנית של הידרה בפיקוח ברון וולפגנג פון סטרוקר. הארגון חשף את התאומים ומשתתפי ניסוי רבים אחרים לאבן המחשבה, כאשר ונדה ופייטרו היחידים ששרדו. ונדה צברה יכולות על-חושיות בזמן שהקסם שלה התגבר. במהלך הניסויים, ונדה זכתה להצצה על עצמה בתור מכשפת השני.

הפיכה לנוקמת[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערכים מורחבים – הנוקמים: עידן אולטרון, וונדה-ויז'ן

בשנת 2015, עם הגעתו של סטיב רוג'רס לבסיס של סטרוקר, ונדה נקראת לסייע בלחימה נגדו על ידי סטרוקר. אחר כך היא מוצאת את טוני סטארק ושותלת במוחו חזיון מטריד. זמן קצר לאחר מכן, אולטרון כורת ברית עם ונדה ופייטרו, תוך ניצול שנאתם כלפי סטארק. ביוהנסבורג, ונדה מכניעה את רוג'רס, נטשה רומנוף, תור וברוס באנר עם חזיונות מטרידים. אולם, היא לא מסוגלת להכניע את קלינט ברטון, מכיוון שהוא מנטרל אותה לזמן קצר. בעקבות זאת, אולטרון, ונדה ופייטרו נוסעים לסיאול, שם אולטרון משתמש באבן המחשבה כדי לאלץ את ד"ר הלן צ'ו להשתמש בטכנולוגיית הרקמות הסינתטיות שלה, בוויברניום ובאבן המחשבה כדי ליצור לו גוף חדש. בזמן שאולטרון מעלה את עצמו לגוף החדש, ונדה קוראת את מחשבותיו ומגלה את תוכניתו להכחדת האנושות. פייטרו והיא פונים כנגד אולטרון ומאחדים כוחות עם רוג'רס כדי לעצור את אולטרון.

לאחר שנודע לרוג'רס על תוכניתו של סטארק להעניק לגוף חיים, הוא חושש מה סטארק יעשה עם הגוף, ולוקח את ונדה ופייטרו למגדל הנוקמים כדי לעצור את סטארק. בזמן שרוג'רס וסטארק נלחמים, ונדה נלחמת בבאנר, אבל תור מגיע לפתע והופך את הגוף לַ"חזון". ונדה ופייטרו מספרים לנוקמים על מזימתו של אולטרון והם מחליטים לנסוע לסוקוביה, שם אולטרון השתמש בוויברניום שנותר שלו כדי לבנות מכונה שמסוגלת להרים חלק גדול מעיר הבירה לשמיים, מתוך כוונה לרסק את אותו חלק לכדור הארץ ולגרום להכחדה עולמית. ונדה המומה מתפקידה בתוכנית של אולטרון עד שברטון מתיידד איתה ומעודד אותה להצטרף אליהם במאבק לעצירת אולטרון. ונדה מתנדבת להגן על ליבת המכונה מפני אולטרון, אך נוטשת את תפקידה כדי להרוס את הגוף הראשי של אולטרון לאחר שחשה במותו של פייטרו, מה שמאפשר לאחד הרובוטים של אולטרון להפעיל את המכונה. ויז'ן מציל את ונדה מהעיר הקורסת. לאחר מכן, ונדה מגיעה למתחם הנוקמים, שם היא מצטרפת לנוקמים, לצד סם וילסון, ג'יימס רודס וויז'ן.

זמן מה לאחר מכן, ונדה צופה בקומדיות מצבים בחדר השינה שלה, כאשר היא זוכה לביקור של ויז'ן, שמנחם אותה על מותו של אחיה פייטרו, ומבטיח לה שהצער שהיא חשה על אובדן משפחתה אומר שהיא עדיין אוהבת אותם.

הסכמי סוקוביה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים

בשנת 2016, ונדה מצטרפת לרוג'רס, רומנוף ווילסון במשימה בלאגוס כדי למנוע משכיר החרב ברוק רומלאו להשיג נשק ביולוגי. רומאלו מפעיל חגורת נפץ בניסיון להרוג את רוג'רס, אבל ונדה כולאת את הפיצוץ, הודפת אותו כלפי מעלה, והורגת בטעות, לאימתה, מספר עובדים הומניטריים מוואקאנדה. כתוצאה מכך, מזכיר המדינה של ארצות הברית, תדאוס רוס, מודיע לנוקמים שהאומות המאוחדות מתכוננות להעביר את הסכמי סוקוביה, אשר יפקחו על פעילות הצוות. סטארק מרתק את ונדה למתחם הנוקמים, שם ויז'ן משגיח עליה והשניים מתחילים לפתח רגשות רומנטיים אחד כלפי השנייה.

לאחר שרוג'רס ווילסון פועלים ללא אישור כדי לעזור לבאקי בארנס, הם שולחים את ברטון לאסוף את ונדה וסקוט לאנג לפני שהם מתקבצים מחדש בנמל התעופה בלייפציג, גרמניה. ונדה עוזרת באופן משמעותי לצוות שלה במהלך הקרב, ומגינה עליהם מפני הצוות של סטארק. לאחר שרוג'רס ובארנס בורחים, ונדה, ברטון, וילסון ולאנג נתפסים ונכלאים ברפסודה, מתקן כליאה צף. בסופו של דבר, הם נמלטים כאשר רוג'רס פורץ למתקן ומשחרר אותם.

מלחמת האינסוף והשיבה לחיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערכים מורחבים – הנוקמים: מלחמת האינסוף, הנוקמים: סוף המשחק

בשנת 2018, ונדה וויז'ן החלו במערכת יחסים רומנטית ומסתתרים באדינבורו, סקוטלנד. אולם, הם מותקפים על ידי פרוקסימה מידנייט ולהב עורב, חברים במסדר השחור שנשלחו להשיג את אבן המחשבה. רוג'רס, וילסון ורומנוף מצילים אותם ולוקחים אותם בחזרה למתחם הנוקמים, שם הם מתאחדים עם רודס ובאנר. בעודם שם, ויז'ן מבקש מוונדה להשמיד את האבן, אך היא מסרבת כי זה יהרוג אותו. רוג'רס מציע לנסוע לואקאנדה, אשר מאמין שיש להם את המשאבים להסיר את האבן מבלי להרוג את ויז'ן. בעוד שורי עובדת לחלץ את אבן המחשבה מויז'ן, על ונדה מוטלת המשימה להישאר מאחור ולפקח על הפעולה עד שהאבן תוסר. אף על פי כן, היא עוזבת כדי לסייע לנוקמים במאבקם נגד הפולשים, והורגת את פרוקסימה מידנייט בתהליך. כשתאנוס מגיע לקחת את אבן המחשבה בעצמו, ונדה הורגת בחוסר רצון את ויז'ן ומשמידה את האבן. אולם תאנוס משתמש באבן הזמן כדי לבטל את הפעולה ולתלוש את אבן המחשבה המשוקמת מהמצח של ויז'ן. הוא מפיל את ונדה המבועתת ומפעיל את כפפת האינסוף. ונדה מתפוררת לאבק לצד מחצית מכל היצורים החיים ביקום.[4]

בשנת 2023, ונדה מושבת לחיים ומצטרפת לקרב של הנוקמים ובני בריתם נגד גרסה חלופית של תאנוס וצבאו. לאחר מכן, ונדה משתתפת בהלוויה של סטארק, שהקריב את חייו כדי לעצור את תאנוס, ומתאחדת עם ברטון.[5]

החיים בווסטוויו[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – וונדה-ויז'ן

ההקס ותוכנית ונדה-ויז'ן[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביום המחרת, ונדה מגיעה למטה הראשי של .S.W.O.R.D כדי להשיג בחזרה את גופתו של ויז'ן. עם זאת, לאחר שנפגשה עם המנהל בפועל של .S.W.O.R.D, טיילר הייוורד, מראים לה את ויז'ן המפורק והיא מבינה שהיא כבר לא יכולה לחוש אותו. היא עוזבת ונוסעת לעיירה הפרברית ווסטוויו, ניו ג'רזי כדי לצפות במגרש ריק שויז'ן רכש בשנת 2018 כדי שהשניים "יזדקנו בו". מרוב צער, ונדה משחררת בטעות גלים של קסם כאוס שהופך את ווסטוויו למציאות כוזבת בנושא קומדיית מצבים, ומבודדת את העיירה מהעולם החיצון דרך מחסום משושה, שמאוחר יותר נקרא "הקס". היא יוצרת גרסה חדשה של ויז'ן שאינה בעלת כל זיכרונות קודמים ומתחילה לחיות איתו בהקס כזוג נשוי טרי שמנסה לחיות את חיי הפרברים האידיאליים שלהם.

בזמן שהיא מנסה להתיידד עם שכניה (נאלצת בכאב לשחק תפקידים סטראוטיפיים של קומדיית מצבים) ומסתירה את הכוחות שלה ושל ויז'ן, ונדה נכנסת להריון הנראה לעין. כשההריון מתקדם בקצב מואץ, היא נתקלת במוניקה רמבו, שהסתננה להקס ומכונה "ג'רלדין", ונעזרת בה בעת לידת התאומים טומי ובילי. עם זאת, רמבו מזכירה את פייטרו ואת מותו בידי אולטרון, מה שגורם לוונדה לגרש אותה מווסטוויו. כאשר ויז'ן חוזר כמה דקות לאחר מכן, הוא מופיע לזמן קצר כגווייה לפני שוונדה מאפסת אותו.

ניצודה על ידי .S.W.O.R.D[עריכת קוד מקור | עריכה]

כשהילדים של ונדה מתבגרים במהירות, .S.W.O.R.D שולחים מזל"ט חמוש לווסטוויו בניסיון להרוג את ונדה. זועמת, היא יוצאת מההקס, מזהירה את הייוורד לעזוב אותה בשקט, ומדגישה את הנקודה בכך שהיא מהפנטת את סוכניו להפנות אליו את הרובים שלהם. רמבו, שמזדהה עם ונדה, מנסה להציע עזרה, אך נדחית.

בחזרה בווסטוויו, ונדה נקלעת לוויכוח סוער עם ויז'ן כשהוא מגלה את האמת לאחר ששחרר לזמן קצר את אחת מקורבנותיה של ונדה וקרא הודעה רשמית של .S.W.O.R.D בעבודה. הוויכוח נקטע כאשר מופיע גבר שטוען שהוא פייטרו וונדה מקבלת אותו לזמן קצר לחייה. במהלך פסטיבל ליל כל הקדושים בעיר, ונדה מגלה ל"פייטרו" שהיא לא זוכרת מה קרה לה מלבד הרגשה בודדה וריקה, מה שגרם לה כנראה ליצור את ההקס. כאשר נודע לוונדה שויז'ן פרץ את המחסום וגוסס, היא מרחיבה את ההקס כדי להציל את חייו. תוך כדי התהליך היא גם קולטת פנימה עמדה של .S.W.O.R.D ואת דרסי לואיס.

הקרב על ווסטוויו[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעקבות התרחבות ההקס, ונדה מתחילה לאבד שליטה על המציאות השקרית ומתחילה להתמוטט נפשית. רמבו חוזרת לווסטוויו כדי להזהיר את ונדה מפני התוכנית של הייוורד להחזיר לחיים את ויז'ן ולהפוך אותו לנשק, אך ונדה הזועמת מסרבת להקשיב ומנסה לגרש אותה פעם נוספת. כאשר רמבו מתנגדת להשתמש בכוחותיה החדשים, "אגנס", שכנתה של ונדה, מתערבת ולוקחת את ונדה לביתה. שם היא חושפת את זהותה האמיתית בתור הקוסמת אגתה הארקנס. אגתה כופה על ונדה לחיות מחדש את הזיכרונות הטראומטיים ביותר שלה, על ידי איום על חייהם של טומי ובילי, כדי ללמוד כיצד יצרה את ההקס. בסופו של דבר, הארקנס משחררת את ונדה, ולועגת לה על כך שלא ידעה את מלוא היקף היכולות שלה. היא חושפת שוונדה היא "מכשפת השני" האגדית, שמפעילה קסם של כאוס ומסוגלת לשנות את המציאות באופן ספונטני ולשזור יחד מספר לחשים ברמה גבוהה הפועלים באופן אוטומטי.

בעוד ונדה נלחמת בהארקנס, האחרונה סופגת את הקסם שלה. הן נקטעות לזמן קצר על ידי ויז'ן של הייוורד, אבל ויז'ן של ונדה מרחיק אותו. הן ממשיכות את הקרב ביניהן, והארקנס חושפת כי ונדה חזקה אפילו יותר מהקוסם העליון ושהיא מיועדת להרוס את העולם בתור "מבשרת הכאוס". הארקנס משחררת את אזרחי ווסטוויו מהשפעתה של ונדה, מה שמאפשר להם לגלות לוונדה שהכישוף שלה גרם להם לחוות את היגון והסיוטים המודחקים שלה. המומה, ונדה מאבדת בטעות שליטה על כוחותיה פעם נוספת וכמעט חונקת את כולם למוות. נחרדת ממה שעשתה, ונדה מפילה את ההקס כדי שהאזרחים יוכלו לברוח, אך מחזירה אותו לאחר שויז'ן, בילי וטומי מתחילים להיעלם.

כשסוכני .S.W.O.R.D תוקפים את ווסטוויו, בילי וטומי פורקים אותם מנשקם. באותו זמן, רמבו ולואיס מונעות מהייוורד, ונדה והארקנס לחדש את הקרב ביניהם. הארקנס סופגת לכאורה את כל הקסם של ונדה, אבל מבינה מאוחר מדי שוונדה שמה רונות מגן בגבולות ההקס כדי לנטרל את הקסם של הארקנס. ונדה, שתובעת את זהותה החדשה כמכשפת השני, לוכדת את הארקנס בזהות האגנס שלה לפני שהפילה לצמיתות את ההקס ונפרדת בדמעות ממשפחתה. ונדה נפגשת עם רמבו, שמגלה הבנה, כדי להתנצל ונשבעת להבין טוב יותר את כוחותיה. ונדה בורחת כדי לחיות בבקתה מרוחקת על צלע הר, שם היא חוקרת את הדארקולד כדי ללמוד יותר על כוחותיה לפני שהיא שומעת את "בניה" זועקים לעזרה.

השחתה בידי ספר הדארקהולד[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – דוקטור סטריינג' בממדי הטירוף

בסוף שנת 2024, ונדה הושחתה בהדרגה על ידי הדארקולד ולמדה על הרב-יקום. כמו כן, היא למדה שגרסאות "אמיתיות" חלופיות של בניה קיימות ביקומים אחרים. לאחר שהיא לומדת על אמריקה צ'אבז ועל יכולתה לנוע בחופשיות ברחבי הרב-יקום, ונדה שולחת בסתר יצורים רב-ממדיים אחרי צ'אבז במטרה להרוג אותה, לקחת את כוחותיה לעצמה, לנסוע למציאות חלופית שבה בניה חיים ולהרוג ולהחליף את הגרסה המקבילה שלה. כשסטיבן סטריינג' מבקש את עזרתה של ונדה בהגנה על צ'אבז, היא חושפת בטעות את הידע שלה על הילדה וכי היא הייתה זו שצדה אותה, מסבירה לו את תוכניותיה ודורשת מסטריינג' למסור לה את צ'אבז. סטריינג' מסרב, וונדה תוקפת את הקאמאר-טאג' והורגת את רוב המכשפים. הקוסם העליון, וונג, מזהה אותה כמכשפת השני ש"מיועדת לשלוט על הרב-יקום או להרוס אותו".

במהלך המתקפה, צ'אבז שולחת בטעות את סטריינג' ואת עצמה ליקום חלופי בשם ארץ-838. במרדף אחר הצמד, ונדה מנסה הליכת-חלום; כישוף הכולל השתלטות זמנית על גרסאות חלופיות שלה ועל הגוף שלהן. כאשר שרה, קוסמת ששרדה, מקריבה את עצמה כדי להרוס את הדארקהולד ולשבור את ההליכת-חלום, ונדה מאלצת את וונג להוביל אותה למקדש המוקדש למחבר הדארקהולד, צ'תון, על גבי הר וונדגור, מקור כוחם של לחשי הדארקהולד.

באמצעות הקסם של המקדש, ונדה מטילה מחדש את כישוף "פסיעת החלומות" ומשתלטת בהצלחה על גופה של גרסה מקבילה שלה מארץ-838. לאחר מכן היא פורצת למטה של האילומינטי וטובחת בהם, בעוד סטריינג' וצ'אבז בורחים בעזרתה של המדענית כריסטין פאלמר. השלישייה נכנסת למרחב שבין היקומים כדי למצוא את ספר הוישנטי, הניגוד של הדארהולד, אך ונדה מופיעה, הורסת את הספר ומשתלטת על מוחה של צ'אבז, ובנוסף, שולחת את סטריינג' ופאלמר ליקום שלאחר הפלישה, ופותחת פורטל חזרה לארץ-616.

בהר וונדגור, ונדה מתחילה לספוג את כוחותיה של צ'אבז אך מתעמתת עם סטריינג' שמשתמש בפסיעת החלומות ומעודד את צ'אבז להאמין בעצמה ולהשתמש בכוחותיה כדי לפתוח פורטל לארץ-838. דרך הפורטל טומי ובילי רואים את ונדה חונקת את צ'אבז, נרתעים באימה, בורחים ממנה וזועקים לאמם האמיתית להגן עליהם מפני "המכשפה". כתוצאה מכך, ונדה מתמוטטת מצער, וכשגרסתה מארץ-838 מבטיחה לה ש"יאהבו אותם", היא מאפשרת לצ'אבז, וונג וסטריינג' לעזוב לפני שהיא משתמשת בכוחותיה כדי להרוס את הר וונדגור יחד עם כל העותקים של הדארקהולד על פני הרב-יקום, ולכאורה מתאבדת בתהליך.

גרסאות חלופיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

ארץ-838[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – דוקטור סטריינג' בממדי הטירוף

בשנת 2021, ונדה חיה חיי פרברים שלווים יחד עם ילדיה טומי ובילי. גרסה חלופית שלה מארץ-616, אשר מחפשת אחרי אמריקה צ'אבז ברחבי הרב-יקום, משתלטת עליה. ונדה אחוזת הדיבוק הורגת את חברי האילומינטי בדם קר, אך בסופו של דבר משתחררת מהכישוף. כאשר ונדה מארץ-616 מגיעה דרך שער רב-יקומי, ונדה מנסה להגן על ילדיה המבוהלים מפניה, מה שגורם לוונדה מארץ-616 להכיר בסבל שגרמה ולסיים את המצוד הקטלני שלה אחר צ'אבז.

יצירה ואפיון דמות[עריכת קוד מקור | עריכה]

אולסן בקומיק-קון 2019, מקדמת ומפרסמת את כיכובה לסרט "דוקטור סטריינג' בממדי הטירוף".

במאי 2013, ג'וס וידון ציין שחשב על סרשה רונאן בתור בחירה ראשונה עבור התפקיד, אך באוגוסט אותה שנה, אליזבת אולסן לוהקה לתפקיד.[6] אולסן ציינה שכאשר וידון הציע לה את התפקיד, הוא אמר: "כשתלכי הביתה ותחפשי אותה בגוגל, רק דעי שלעולם לא תצטרכי ללבוש את מה שהיא לובשת בקומיקס".[7]

על הופעת הדמות בסרט "קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים", לדברי אולסן, הדמות "מוכיחה את עצמה ומתחילה להבין ולסתור את האופן שבו היא רוצה להשתמש ביכולות שלה".[8] כשנשאלה על מערכת היחסים בין דמותה לויז'ן בסרט בהשוואה לקומיקס, אולסן אמרה, "אתה לומד קצת יותר על מה שמחבר [את מכשפת השני וויז'ן] בסרט הזה, ואני חושבת שיש כמה רגעים ממש מתוקים בין פול וביני, וזה יותר על איך הם מתייחסים זה לזו ועל הדמיון שלהם רק על סמך כוחות העל שלהם".[9]

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה פרויקט פרס קטגוריה תוצאה הערות שוליים
2015 הנוקמים: עידן אולטרון פרסי בחירת הנוער פריצת השנה מועמדות [10]
2016 קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים פרסי בחירת הנוער הכימיה הטובה ביותר (עם כריס אוונס, סבסטיאן סטן, אנתוני מאקי וג'רמי רנר) מועמדות [11][12]
2018 הנוקמים: מלחמת האינסוף פרסי הסרטים והטלוויזיה של MTV הקרב הטוב ביותר (עם דנאי גורירה, סקרלט ג'והנסון וקארי קון) מועמדות [13]
פרסי בחירת הנוער שחקנית הקולנוע הנבחרת: פעולה מועמדות [14]
2021 וונדה-ויז'ן פרסי הסרטים והטלוויזיה של MTV ההופעה הטובה ביותר בתוכנית טלוויזיה זכייה [15]
הקרב הטוב ביותר (עם קתרין האן) זכייה
איגוד מבקרי הוליווד (אנ') השחקנית הטובה ביותר במיני סדרה או בסרט מועמדות [16][17]
פרסי דוריאן (אנ') ההופעה הטלוויזיונית הטובה ביותר מועמדות [18]
פרס אמי לבידור בפריים טיים השחקנית הראשית הטובה ביותר במיני סדרה או בסרט מועמדות [19][20]
פרסי TCA הישג אישי בדרמה מועמדות [21][22]
פרס גיליון הזהב שחקנית הטלוויזיה הטובה ביותר זכייה [23]
2022 פרסי גלובוס הזהב ההופעה הטובה ביותר במיני-סדרה או סרט טלוויזיה מועמדות [24][25]
פרסי Critics' Choice Super (אנ') השחקנית הטובה ביותר בסדרת גיבורי על זכייה [26]
פרסי בחירת הילדים של ניקולדיאון שחקנית טלוויזיה אהובה מועמדות [27][28]
פרס סאטרון השחקנית הטובה ביותר בסדרת הזרמת מדיה מועמדות [29][30]
דוקטור סטריינג' בממדי הטירוף פרס בחירת הקהל כוכבת הסרטים של השנה זכייה [31]
כוכבת סרטי הפעולה של השנה זכייה
2023 פרסי בחירת הילדים של ניקולדיאון שחקנית קולנוע אהובה מועמדות [32]
פרסי Critics' Choice Super (אנ') השחקנית הטובה ביותר בסרט גיבורי על מועמדות [33]
הנבל הטוב ביותר מועמדות
פרסי הסרטים והטלוויזיה של MTV הנבל הטוב ביותר זכייה [34]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 'WandaVision': The Scarlet Witch's Powers and Chaos Magic, Explained, Collider, ‏2021-02-28
  2. ^ Scarlet Witch (Wanda Maximoff) On Screen Powers, Enemies, History | Marvel, Marvel Entertainment
  3. ^ The Scarlet Witch is revealed in penultimate episode of WandaVision, The A.V. Club, ‏2021-02-26
  4. ^ A Complete List of Who Lives and Dies in 'Avengers: Infinity War', Time, ‏2018-04-27
  5. ^ Every Marvel Character At The Funeral In Avengers: Endgame, ScreenRant, ‏2019-05-01
  6. ^ Elizabeth Olsen Talks Playing Scarlet Witch in THE AVENGERS: AGE OF ULTRON, Collider, ‏2013-11-11
  7. ^ Dirk Libbey published, Why Scarlet Witch's Sexy Comic Costume Was Never An Option, According To Elizabeth Olsen, CINEMABLEND, ‏2016-05-05
  8. ^ Elizabeth Olsen has big plans for Scarlet Witch, USA TODAY
  9. ^ EXCLUSIVE: Elizabeth Olsen Teases What Will Happen Between Scarlet Witch and Vision in 'Captain America: Civil | Entertainment Tonight, www.etonline.com, ‏2016-03-31
  10. ^ Variety Staff, Teen Choice Awards 2015 Winners: Full List, Variety, ‏17.8.2015
  11. ^ Teen Choice Awards 2016--Captain America: Civil War Leads Second Wave of Nominations, E! Online, ‏2016-06-09
  12. ^ Allison Crist,Kimberly Nordyke, Allison Crist, Kimberly Nordyke, Teen Choice Awards: Winners List, The Hollywood Reporter, ‏2016-07-31
  13. ^ Kimberly Nordyke, MTV Movie & TV Awards: ‘Black Panther,’ ‘Stranger Things’ Top Nominations, The Hollywood Reporter, ‏2018-05-03
  14. ^ T. H. R. Staff, Teen Choice Awards: Winners List, The Hollywood Reporter, ‏2018-08-12
  15. ^ Kimberly Nordyke, MTV Movie & TV Awards: ‘WandaVision,’ ‘The Falcon and the Winter Soldier’ Among Top Winners, The Hollywood Reporter, ‏2021-05-17
  16. ^ Erik Pedersen, HCA TV Awards Nominations: ‘Ted Lasso’ Leads Programs For Inaugural Honors; NBC, HBO & Netflix Lead Nets, Deadline, ‏2021-07-08
  17. ^ Ted Lasso Leads 1st Annual HCA TV Awards with 4 wins – Hollywood Critics Association
  18. ^ 'Pose,' 'I May Destroy You,' 'Hacks' sweep LGBTQ critics' Dorian TV Awards, USA TODAY, ‏30.8.2021
  19. ^ Haley Bosselman,Ethan Shanfeld,Mónica Marie Zorrilla, Haley Bosselman, Ethan Shanfeld, Mónica Marie Zorrilla, MJ Rodriguez, Elizabeth Olsen and More React to Emmy Nominations, Variety, ‏2021-07-13
  20. ^ Lead Actress in a Limited or Anthology Series or Movie: 73rd Emmys, נבדק ב-2023-07-23
  21. ^ Wrap Staff, 'Ted Lasso' Leads 2021 TCA Awards Nominations, TheWrap, ‏2021-07-15
  22. ^ Rosy Cordero, ‘Ted Lasso,’ Michaela Coel & Jean Smart Among TCA Award Winners, Deadline, ‏2021-09-15
  23. ^ The 2021 ComicBook.com Golden Issue Award for Best TV Actress, Marvel
  24. ^ Patrick Hipes, Hollywood Foreign Press Unveils Its Golden Globes Nominations: ‘Belfast’, ‘Power Of The Dog’ & Netflix Lead Field, Deadline, ‏2021-12-13
  25. ^ Winners & Nominees 2022, Golden Globes
  26. ^ Erik Pedersen, Critics Choice Super Awards: ‘Spider-Man: No Way Home’, ‘Squid Game’ & ‘WandaVision’ Lead Field, Deadline, ‏2022-03-17
  27. ^ Erik Pedersen, Kids’ Choice Awards Nominations Set; Miranda Cosgrove & Rob Gronkowski To Host Show, Deadline, ‏2022-03-09
  28. ^ Ryan Gajewski, Kids’ Choice Awards: ‘Spider-Man: No Way Home’ Wins Big; Dr. Jill Biden Speaks, The Hollywood Reporter, ‏2022-04-10
  29. ^ Armando Tinoco, Saturn Awards Nominations: ‘The Batman’, ‘Nightmare Alley’, ‘Spider-Man’, ‘Better Call Saul’ Top List, Deadline, ‏2022-08-12
  30. ^ The Academy of Science Fiction Fantasy and Horror Films, www.saturnawards.org
  31. ^ Christy Piña, People’s Choice Awards: ‘Doctor Strange 2,’ ‘Don’t Worry Darling’ Take Top Prizes, The Hollywood Reporter, ‏2022-12-07
  32. ^ Kimberly Nordyke, ‘Wednesday,’ ‘Sonic the Hedgehog 2,’ Taylor Swift, Harry Styles Among Winners at 2023 Kids’ Choice Awards, The Hollywood Reporter, ‏2023-03-05
  33. ^ Etan Vlessing, ‘Everything Everywhere All at Once’ Wins Big at 2023 Critics Choice Super Awards, The Hollywood Reporter, ‏2023-03-16
  34. ^ Kimberly Nordyke, MTV Movie & TV Awards: Full List of Winners, The Hollywood Reporter, ‏2023-05-08