פגי קרטר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פגי קרטר
פגי קרטר, כפי שהופיעה על עטיפת החוברת Agent Carter: S.H.I.E.L.D 50th Anniversary #1 מספטמבר 2015, אמנות מאת דקלן שלבי וג'ורדי בלאייר.
פגי קרטר, כפי שהופיעה על עטיפת החוברת Agent Carter: S.H.I.E.L.D 50th Anniversary #1 מספטמבר 2015, אמנות מאת דקלן שלבי וג'ורדי בלאייר.
סוג גיבור-על
הוצאה לאור מארוול קומיקס
הופעה ראשונה ללא שם:
Tales of Suspense #75
(מרץ 1966)
כפגי קרטר:
Tales of Suspense #77
(מאי 1966)
כדריאד:
Captain America Vol.9 #9
(אפריל 2019)
יוצרים סטן לי
ג'ק קירבי
גילום הדמות היילי אטוול, "קפטן אמריקה", ״הסוכנת קרטר״.
"מה אם...?" (דיבוב)
"קפטן אמריקה: חייל החורף", "אנטמן", "הנוקמים: עידן אולטרון", "הנוקמים: סוף המשחק" ו"דוקטור סטריינג' בממדי הטירוף" (הופעות קמע)
מידע
שם אמיתי מרגרט אליזבת' "פגי" קרטר
כינויים דריאד, הרה-2, דוק, מאדמוזל
סטטוס פעיל
כוחות ללא כוחות על
אמנית לחימה וצלפית מיומנת.
חברה בקבוצה בנות החירות
דמויות קשורות
משפחה האריסון קרטר (אח, מת), אמנדה קרטר (גיסה, מתה), שרון קרטר (אחיינית)
אויבים הידרה עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מרגרט אליזבת' קרטראנגלית: Margaret Elizabeth Carter) היא דמות משנה בדיונית המופיעה בחוברות הקומיקס קפטן אמריקה ביקום מארוול קומיקס. דמותה הופיעה לראשונה ללא שם בחוברת Tales of Suspense #75 ממרץ 1966, ונוצרה בידי הכותב סטן לי והמאייר ג'ק קירבי. במקור, הדמות הופיעה כמושא אהבתו של סטיב רוג'רס מימי מלחמת העולם השנייה, ומאוחר יותר כקרובת משפחתה של שרון קרטר, אהובתו של רוג'רס בתקופת העידן המודרני של הקומיקס.

ד"ר פגי קרטר הצטרפה לשורות תנועת ההתנגדות הצרפתית בצעירותה ועד מהרה הפכה ללוחמת מיומנת המשרתת לצידו של קפטן אמריקה במשימותיו הרבות. השניים מתאהבים, אך עקב פיצוץ של פגז מרגמה, היא סובלת מאמנזיה ונשלחת לחיות עם הוריה בווירג'יניה. במהלך קשת סיפור "החטא הקדמון" מתברר שבשנות ה-50 היא עבדה במשותף עם הווארד סטארק - אביו של טוני סטארק - כדי למנוע את נפילתה של ספינה חייזרית לידי ארגון הידרה המרושע. בשנות ה-60 היא הצטרפה לשורות סוכנות הביון S.H.I.E.L.D. למשך זמן ממושך. במהלך הזמן בו קפטן אמריקה צץ מחדש לאחר שהוקפא בקרח, פגי קרטר עברה טיפולים בידי דוקטור פאוסטוס. כשהיא ניצלה בידי קפטן אמריקה, היא שמרה איתו על קשרי הידידות. מאוחר יותר, היא הצטרפה לצוות הגיבוי של האוונג'רס במגדל האוונג'רס. במהלך שנות הפרישה שלה, היא התגוררה בבית אבות והחלה לסבול מדמנציה עד למצב שבו לא זיהתה את אחייניתה שרון. לאחר מותה, סוכנות S.H.I.E.L.D הקימה פסל הנצחה בדמותה מחוץ לאקדמיית S.H.I.E.L.D בניוארק, וסטיב רוג'רס, ניק פיורי ודאם דאם דוגן נכחו בלווייתה.

לאחר אירועי "אימפריה סודית" בחוברות הכרך התשיעי של סדרת קפטן אמריקה, פגי קרטר הוחזרה לחיים בדרכים מסתוריות והצטרפה לאחייניתה שרון בהקמת "בנות החירות" תחת הזהות "דריאד". מלבדה של שרון, היחידים שידעו זאת היו פלקון וחייל החורף.

את דמותה של פגי קרטר בסרטי היקום הקולנועי של מארוול "קפטן אמריקה" ו"קפטן אמריקה: חייל החורף" מגלמת השחקנית היילי אטוול, ששבה לגלם את הדמות בסדרת הטלוויזיה "הסוכנת קרטר" וכן בהופעת קמע בסרטים "אנטמן", "הנוקמים: עידן אולטרון" ו"הנוקמים: סוף המשחק". אטוול שבה לדבב גרסה חלופית של הדמות - שידועה בתור קפטן קרטר - בסדרת האנימציה "מה אם...?" של שירות הסטרימינג דיסני+ - דמות חלופית אותה גילמה גם ב"דוקטור סטריינג' בממדי הטירוף".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]