פורטל:דואר ובולאות/החודש בהיסטוריה/יולי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שנה אירועי חודש יולי
1637 - צו מלכותי שיצא בהוראתו של מלך אנגליה צ'ארלס הראשון הגביל את השימוש בשירותי הדואר רק לגורמים הקשורים לבית המלוכה ולגורמי הממשלה.
מלך אנגליה, צ'ארלס הראשון

בול שהונפק בקמרון בשנת 1915 תחת הכיבוש הבריטי

בול דואר שהונפק באוקראינה בשנת 1918 ועליו דמותה האלגורית של "אוקראינה"
1690 - שירות דואר קבוע החל לפעול במושבות הבריטיות באמריקה בין בוסטון ובין פרובידנס, בריסטול (אנ') וניופורט, שברוד איילנד.
1705 - בעקבות הפעלת קו ספינות הדואר של אדמונד דומר (אנ') ב-21 באוקטובר 1702, אשר קישר בין בריטניה לאיי הודו המערביים, מונה תומאס ווד (Thomas Wood) למשרת סגן מנהל הדואר של האי ג'מייקה. ווד החזיק במשרתו ככל הנראה עד 1711[1].
1890 - צ׳ארלס ג׳יימס פיליפס (אנ') רכש את חברת סטנלי גיבונס (אנ') תמורת סכום של 25 אלף לירות שטרינג. אדוארד סטנלי גיבונס (אנ'), שהקים את בית העסק למסחר בבולים ולהוצאה לאור של פרסומים בולאיים בשנת 1861, המשיך לשמש כיושב ראש של החברה וצ'ארלס פיליפס התמנה למנכ"ל.
1895 - בעקבות עסקה שנחתמה בין ג'. סי. רוברטסון (J. C. Robertson), מנהלה של חברה מסחרית שפעלה באי בורנאו, ובין הסולטן האשים (אנ') מברוניי, הונפקה סדרה בת עשרה בולים מקומיים. ניתן היה לשלם באמצעות בולים אלו עבור מכתבים שנשלחו לבתי הדואר של לבואן וסראוואק, אולם היה צורך להוסיף בולים של לבואן כדי לשלוח מכתבים לאזורים רחוקים יותר.
1912 - העיתון הבריטי הדיילי מייל נתן במהלך החודשים יולי ואוגוסט חסות לטיסות ראווה של מטוס ימי לאורך חופי בריטניה. גלויות מצוירות ועליהן תמונות המטוס (פרמן הפ14 (אנ')) והטייס (אנרי פרמן), אשר הוכנו במיוחד להובלה בטיסות אלו, נמכרו לציבור כאמצעי למימון הטיסות. בשלב מסוים אסר מנהל הדואר הבריטי להטיס את דברי הדואר בטענה שמדובר במונופול ממשלתי, אולם הוא התיר לקבל למשלוח בבתי הדואר את הגלויות שכבר הוטסו.
1912 - קֶדַהּ, אחת ממדינות מאלאיה (אנ'), הנפיקה את בולי הדואר הראשונים שלה. קודם למועד זה נעשה שימוש בבולי סיאם, בבולים של מוֹשְׁבוֹת הַמֵיצָר (אנ') ובבולים של מדינות מלאיה הפדרליות (אנ').
1915 - זמן קצר לאחר פרוץ מלחמת העולם הראשונה לכד הצי הבריטי ספינה גרמנית שהפליגה לקמרון ועל סיפונה משלוח של בולי דואר שנועדו למושבה הגרמנית. לאחר כיבושה של קמרון על ידי הכוחות הבריטים באפריקה, הונפקו בולים מיוחדים עבור השטח הכבוש. לצורך ההנפקה נעשה שימוש בבולים שנתפסו מספר חודשים קודם לכן, תוך הוספת הדפס רכב עם הכיתוב C.E.F. (ראשי תיבות של המשפט Cameroon Expeditionary Force).
1918 - אוקראינה הנפיקה את בולי הדואר הראשונים שלה.
1920 - שטח הנאמנות של מערב סמואה (אנ'), לשעבר המושבה סמואה הגרמנית, אשר נשלט על ידי ניו זילנד במסגרת מנדט של חבר הלאומים, הנפיק את בולי הדואר הראשונים שלו. הבולים הוכנו על ידי הוספת הדפס רכב SAMOA על בולים של ניו זילנד.
1921 - ניקרגואה הנפיקה את בולי מס הדואר הראשונים שלה.
1923 - דואר קנדה אישר את השימוש במכונות להטבעת חותמות ביול. בעקבות אישור זה נשלח ב-7 באוגוסט 1923 משלוח ראשון של דברי דואר מבוילים בחותמות ביול.
1931 - מחוז לטקיה שבצפון סוריה הנפיק תחת שלטון המנדט הצרפתי את בולי הדואר הראשונים שלו[2]. הבולים הוכנו על ידי הוספת הדפס רכב LATTAQUIE על בולים של סוריה.
1939 - דואר קנדה הכניס לשימוש מכונות חדשות לחירור האותיות O.H.M.S בבולים הרשמיים שנועדו לשימוש גורמי הממשל. מכונות אלו החליפו ציוד ישן יותר שהותקן בשנת 1923. הבולים שחוררו על ידי המכונות החדשות ניתנים לזיהוי על ידי כך שגובה האותיות H ו-M הוא ארבעה חורים, בעוד שבדגם הקודם אותיות אלו היו בגובה חמישה חורים.
1945 - נסגר בית הדואר שהוקם באי פנינג על ידי הכוחות המזוינים של ארצות הברית.
1953 - דואר ארצות הברית השלים סדרה של ניסויים לשימוש במכונות ביול על מנת להטביע חיובים מסוג "דמי דואר" על מכתבים. זמן קצר לאחר מכן נרכשו והותקנו 50 מכונות ביול בבתי דואר שונים ברחבי ארצות הברית.

הערות שוליים[עריכת קוד מקור]